Default

A reinceput caruselul fuziunilor: Desi KBA ar vrea o fuziune cu manroland, cel de-al doilea se simte bine singur…

• Bookmarks: 19443


La fix un an de la avalansa stirilor care dadeau ca sigura fuziunea intre Heidelberg si manroland, o noua „bomba” media bulverseaza industria.

Potrivit unui articol publicat de cotidianul german Handelsblatt, care citeaza un interviu cu Helge Hansen, presedinte si Chief Executive Officer al KBA (in imagine, la birou), producatorul de masini offset Koenig & Bauer este in favoarea unei eventuale fuziuni cu competitorul sau manroland, avand in vederea supraproductia de masini de tipar.

La nici trei zile dupa ce stirea publicata de Handelsblatt a facut inconjurul lumii, manroland iese oficial la rampa si dezminte, prin vocea purtatorului de cuvant Thomas Hauser (in imagine, portret), orice posibilitate de fuziune cu KBA. Intr-o declaratie publicata de Druck & Medien pe 10 august, Hauser subliniaza ca Allianz Capital Partners (ACP), actionar principal la manroland, respinge clar o eventuala fuziune cu KBA, considerand ca singura solutie de viitor pentru manroland este cea pe cont-propriu.

Asa cum reiese din interviul cu Hansen, KBA se opune unei fuziuni cu Heidelberg din cauza datoriilor prea mari pe care acesta le-a acumulat, de circa 800 milioane de euro. In acelasi timp oficialul KBA considera ca „intrarea in aceeasi constelatie cu manroland” ar genera mai putine ingrijorari in ceea ce priveste legislatia anti-trust.

In prezent, cei trei producatori germani domina piata mondiala a masinilor de tipar offset – Heidelberg pe primul loc, urmat de KBA si manroland. Conform analistilor, consolidarea pietei este iminenta, datorita scaderii comenzilor la aproximativ jumatate. Ideea fuzionarii nu este noua, fiecare dintre cei trei lideri germani explorand deja diverse modele de fuziune cu ceilalti.

Caruselul fuziunilor a inceput sa se invarta „la vedere” anul trecut, odata cu tratativele de fuziune purtate la nivel inalt intre Heidelberg si manroland – care, desi au „rasuflat” in presa, nu au fost recunoscute oficial niciodata de vreuna dintre parti.

Pentru a vizualiza la o dimensiune mai mare imaginea lui Helge Hansen, presedinte si CEO al KBA, si alui Thomas Hauser, Executive Vice President Marketing & Communications al manroland, clik pe imaginea din dreapta titlului, apoi navigati inainte-inapoi cu ajutorul sagetilor dispuse pe laturele imaginilor.

(sursa: Handelsblatt)

Similar Posts:

19 recommended
comments icon0 comments
0 notes
443 views
bookmark icon

Write a comment...