Analiza

Achiziții la sfârșit de an: Canon cumpără Oce, Agfa preia Gandi

• Bookmarks: 27768


La începutul acestei săptămâni, au fost anunțate două achiziții de foarte mare relevanță pentru sectorul imprimării digitale de format mare: achiziția grupului olandez Oce de către Canon și cumpărarea producătorului canadian Gandinnovations de către grupul Agfa.

Ambele evenimente au fost anunțate în aceeași zi, 16 noimebrie, și marchează începutul unei noi etape pentru domeniul imprimării de format mare. Pornit în urmă cu 4 ani, cînd Hewlett Packard a achiziționat Scitex, procesul absorbției principalilor producători de echipamente de imprimare de format mare de către giganții industriei de print a ajuns aproape de final. În acest moment, piața, care pînă mai ieri era dominată de producători independenți, este împărțită între Hewlett Packard, Canon, Agfa și Efi. Ultimele două achiziții, Oce și Gandinnovation, au fost, fără îndoială, accelerate de contextul recesionist al acestui an.

Gandi a intrat la începutul acestei veri în procedură de insolvență, astfel că preluarea acesteia de către Agfa nu a expus cumpărătorul unui risc foarte mare, fiind de așteptat ca datele financiare ale achiziției, care nu au fost făcute publice, să nu afecteze foarte tare compania a cărei divizie grafică a avut vânzări în 2008 estimate la 41,5 miliarde dolari. Agfa, care deține gama de echipamente UV Anapurna, va avea un cuvânt greu de spus în sectorul imprimantelor de format foarte mare, preluând o bază de peste 2000 de echipamente instalate în toată lumea. Detaliile tranzacției, care vor fi făcute publice în primul trimestru al anului viitor, vor pune în evidență și care va fi viitorul produselor din oferta Gandi intrate acum în portofoliul Agfa.

Comunicatul de presă oficial care anunță preluarea Oce de către Canon afirmă că valoarea tranzacției a fost de 730 milioane de euro, sumă la care se vor adăuga datoriile grupului olandez care au fost preluate în totalitate de către compania japoneză. Tranzacția a avut un ecou răsunător în sectorul office printing și în piața copiatoarelor, unde cele două companii dețineau cote de piață semnificative și mai puțin în sectorul imprimării de format mare. Cu toate acestea, este de așteptat ca și în acest domeniu noua entitate să își restructureze portofoliul de produse și să ocupe o cotă mai mare de piață.

Dl Ioan Bălașa, directorul general al Mons Medius, companie care distribuie echipamentele Gandi în România de peste 2 ani afirmă că privește cu încredere în viitorul acestei noi formule.

„Nu am primit nicio înștiințare oficială referitoare la statutul partenerilor după această tranzacție. Colaborarea excelentă pe care am avut-o până acum cu Gandi, precum și succesul pe care l-am înregistrat pe plan local, ne fac să privim cu încredere viitoarea formulă, mai ales că portofoliile de produse Agfa și Gandi sunt complementare, iar unificarea lor nu poate fi decât benefică pentru noi.”

Similar Posts:

27 recommended
comments icon0 comments
0 notes
768 views
bookmark icon

Write a comment...