LOADING

Type to search

All-Pack a dezamăgit ca număr de vizitatori şi de expozanţi, dar şi ca organizare

Default Targuri si expozitii

All-Pack a dezamăgit ca număr de vizitatori şi de expozanţi, dar şi ca organizare

admin dec. 11, 2010
Share

All-Pack a dezamăgit ca număr de vizitatori şi expozanţi, dar şi ca organizare

În perioada 10–14 noiembrie 2010, la Romexpo, s-a desfăşurat cea de-a XII-a ediţie a All-Pack, târg internaţional pentru ambalaje, materiale, maşini şi echipamente specifice. În 2008 şi 2009 suprafaţa închiriată la All-Pack a fost aceeaşi (1.622 mp), dar numărul expozanţilor a scăzut de la 185 la 93. Această diminuare s-a manifestat şi la ediţia din acest an, numărul expozanţilor ajungând la doar 67.

Aşadar, tendinţa de scădere a popularităţii acestui târg dedicat ambalajelor este evidentă, așa cum relevă chiar datele oferite de organizator. Însă nu doar cifrele arată această realitate, ci şi opiniile expozanţilor participanți la această ediție, păreri reflectate în interviurile care urmează. Totodată, gazdele standurilor pe care le-am vizitat au avut amabilitatea de a ne oferi și câteva păreri despre evoluția pieței ambalajelor din România.

Bogdan Petrescu, Sales Representative STI Packaging Ro, se aştepta la mai mulţi vizitatori interesaţi: „Târgul din acest an este interesant și îţi poate deschide noi oportunităţi. Sincer, mă aşteptam să vină o mai mare parte dintre clienţii interesaţi de ceea ce oferă expozanții la All-Pack. Prezenţa vizitatorilor a fost satisfăcătoare, dar nu la nivelul la care ne aşteptam. Având în vedere că suntem noi pe piaţa din România, de doar un an, merită să participăm la această ediţie. Dar, dacă în următorii ani va fi la fel, nu ştiu dacă va mai avea rost această investiţie. Singura nemulţumire a fost în ziua premergătoare târgului, când am aşteptat foarte mult un stivuitor pentru a ne descărca utilajele.”

Ing. Dorian Dima, director integrare informaţională şi marketing Vrancart, este mulţumit: „Noi participăm constant la All-Pack de câţiva ani buni şi am constatat că de la an la an a crescut numărul de vizitatori, iar o mare parte dintre ei ne-au devenit clienţi. Pare o prezenţă mai mare ca expozanţi şi vizitatori faţă de ceilalţi ani. Colegii mei de la stand sunt în fiecare zi aglomeraţi. Merită investiţia în această participare şi probabil că o vom face şi în următorii ani. Noi am venit la târg cu noutăţi pe toate cele trei segmente de care ne ocupăm: producţia de hârtii pentru carton ondulat, producţia de hârtii igienice/sanitare şi producţia de carton ondulat şi ambalaje din carton ondulat: la hârtii igienice suntem singurii producători autohtoni de monorole şi am lansat şi un brand nou, la carton ondulat ne-am diversificat gama de produse, iar la maşina de hârtie avem un program investiţional foarte amplu (11 milioane de euro, din care cinci milioane vin de la Uniunea Europeană) bazat pe fonduri structurale din care am terminat prima etapă care constă în retehnologizări.”

Andreea Berca, Sales & Marketing Manager Bottling Printing, este foarte supărată pe organizatori: „Suntem clienţi fideli ai All-Pack. Participăm în fiecare an, dar în acest an sunt foarte dezamăgită. Standul a fost pus la punct în ziua deschiderii târgului pentru că ni s-a promis un discount în cadrul programului lor de fidelizare pe care l-au confirmat abia în ziua dinaintea târgului. Noi am beneficiat de el în fiecare an, dar în acest an s-au hotărât să nu-l mai acorde. Până la urmă l-am primit, dar foarte târziu şi am întârziat foarte mult cu amenajarea standului. Aşa că organizarea a fost foarte proastă. Ca şi prezenţă a vizitatorilor ni se pare mai bună decât anul trecut, fiind chiar o surpriză. Anul trecut am fost mult mai plini de elan, dar nu a venit atâta lume la standul nostru ca acum.”

Robert Haman, Country Manager OTK Print Ro, parte a OTK Group, vede în dezinteresul pentru All-Pack manifestarea problemelor din toată Europa: „Am mai fost acum doi ani la acest târg şi mă bucur că am venit din nou pentru că am schimbat multe în companie şi vrem să prezentăm noutăţile. Se vede şi la acest târg că situaţia este foarte dificilă în toată Europa. Nici nu pot compara această ediţie cu cea de acum doi ani pentru că atunci erau foarte mulţi expozanţi faţă de acum când sunt prezente doar cele care au ceva nou de oferit şi de arătat pieţei. Atunci era un târg public, acum este unul profesional.”

Nuţu Irimia, Sales Manager Duton Plast, este mulţumit de calitatea vizitatorilor din acest an de la târg: „De zece ani suntem prezenţi la All-Pack în fiecare an. Surprinzător, anul acesta au venit mai mulţi vizitatori cu lecţiile făcute, adică ştiu ce să ceară şi pentru ce, faţă de anii trecuţi în care veneau majoritatea turişti.”

Cătălin Stoian, Sales Departament Cellutecrom, este dezamăgit şi de numărul de vizitatori şi de organizare: „Faţă de anul trecut, ediţia All-Pack din acest an este mult mai mică din punct de vedere al numărului de expozanţi. Ca vizitatori trebuie să spun că au fost foarte puţini. Din punct de vedere organizatoric târgul este ca în România. De exemplu, deşi avem permise de intrare, nu există parking pentru expozanţi, iar la intrare este haos. Mi se pare dezorganizare, nu organizare.”

Piaţa ambalajelor a crescut sau, în cel mai rău caz, a stagnat

Cu toate acestea, părerea celor intervievați despre piaţa în care activează nu este una pesimistă. Aproape toţi au spus că ea a stagnat sau chiar a crescut în 2010 comparativ cu anul precedent. Mai mult, toţi se aşteaptă ca cererea şi piaţa să-și revină în 2011. Interesant este că o parte a acestora au derulat sau chiar continuă investiţii serioase în retehnologizare, de peste un milion de euro, unii şi cu ajutorul fondurilor europene. Semnele bune nu se lasă aşteptate, iar firmele care au un plan de dezvoltare bine făcut profită de această perioadă economică pentru a se pregăti pentru ceea ce urmează.

Bogdan Petrescu, de la STI Packaging Ro, se aşteaptă la o creştere de 10%: „Anul acesta piaţa a fost în creştere faţă de anii precedenţi, în schimb ne aşteptăm la mult mai mult pentru anul viitor. Poate se va schimba şi contextul economic, va creşte şi consumul, iar odată cu el şi producţia de ambalaje. Ca cifră de afaceri a grupului (România, Ungaria, Cehia, Germania), ne aşteptăm la o creştere de 10% pentru acest an faţă de 2009”.

Ing. Dorian Dima, de la Vrancart, susţine că datele statistice arată creştere: „Dacă ne uităm pe statisticile referitoare la producţie şi vânzări, în primele nouă luni piaţa a crescut cu 20-25% comparativ cu anul trecut, dar faţă de anii din urmă încă mai este de recuperat. Cred că va fi un trend ascendent, numai că, diferenţa este că acum se vinde cu alte preţuri şi un alt profit, iar lupta de pe piaţa noastră este foarte dură”.

Andreea Berca, Sales & Marketing Manager Bottling Printing, afirmă că piaţa în care activează a scăzut la jumătate: „S-a simţit diferenţa în rău faţă de 2009. Foarte mulţi dintre clienţii noştri au început să dea faliment sau să se orienteze spre alte domenii de activitate. S-a simţit un declin, vânzările au scăzut cam cu 50%, dar sperăm ca anul viitor să-şi revină piaţa”.

Robert Haman, Country Manager OTK Print Ro, parte a OTK Group, spune că au investit un milion de euro în retehnologizare: „Piaţa din România este imensă faţă de cea din Republica Cehă, de exemplu, pentru că populaţia ţării este mult mai mare. Piaţa de aici este evident în creştere şi se concentrează pe calitate în ceea ce priveşte tiparul ambalajelor. În general, piaţa românească urmează trendurile din celelalte ţări europene, ceea ce ne face să credem că investiţia pe care am făcut-o aici este una de viitor. Anul acesta ne-am propus să stabilizăm firma din România şi să lucrăm la imaginea noastră. Ne încadrăm în strategie şi suntem mulţumiţi de rezultate, dar mai avem mult de lucru. Momentan ne-am schimbat filosofia şi am investit un milion de euro în echipamente flexo, iar pentru anul viitor avem în plan să câştigăm cât mai mult din piaţă”.

Nuţu Irimia, de la Duton Plast, apreciază că piaţa a crescut puţin: „Cel mai important lucru care ni s-a întâmplat în acest an, mai exact în vară, este asocierea dintre noi, Duton Plast, şi Omniform. În felul acesta am reuşit să ne completăm reciproc gama de produse. Omniform are în gamă şi produse injectate care vin în completarea celor pe care le oferim noi. Efectele benefice se fac deja simţite. Faţă de anul trecut, piaţa a înregistrat o creştere mică, iar pentru anul viitor avem proiecte importante. Unul dintre ele, pe care l-am început în acest an, dar cu care vrem ca anul viitor să intrăm în plin, este cel al ambalării în atmosferă modificată”.

Cătălin Stoian, de la Cellutecrom, crede că nu s-a întâmplat nimic în piaţa ambalajelor industriale: „Piaţa din acest an a fost pe linie de plutire. Tendinţa din piaţa ambalajelor industriale a fost constantă. Nici nu am avut probleme, dar nici surprize plăcute. La anul însă, va fi creştere ‏– că aşa zicem în fiecare an”.

Leave a Comment