LOADING

Type to search

Anul olimpiadei de print: Tendinţele industriei în viziunea unor lideri

Cover Story Targuri si expozitii

Anul olimpiadei de print: Tendinţele industriei în viziunea unor lideri

admin feb. 2, 2016
Share

Deja am intrat pe ultima turnantă odată cu noul an. drupa este chiar după colţ, iar cei care ne aşteaptă acolo ştiu deja ce surprize ne vor face. Organizatorii târgului au încercat să tragă cu ochiul în spatele cortinei şi să ne ofere tuturor o privire de ansamblu, dar şi detalii chiar de la cei care nu numai că expun acolo, dar au şi un cuvânt important de spus în industria poligrafică oricând.

Francois Martin, Worldwide Marketing Director, Graphics Solutions Business, Imaging and Printing Group, Hewlett-Packard Company (HP)
Tendinţele cele mai importante s-au trasat la drupa 2008 şi continuă să ia avânt. Numărul paginilor tipărite comercial este într-un declin continuu din cauza trendurilor majore precum recesiunea şi adoptarea soluţiilor digitale de acces la conţinut. În ciuda acestor tendinţe de pe piaţă, numărul de pagini tipărite cu ajutorul soluţiilor digitale HP continuă să crească, demonstrând că viitorul tiparului comercial stă în tiparul digital. Piaţa ambalajelor continuă să crească, împinsă de la spate de creşterea populaţiei. Consumatorii şi tendinţele date de branduri (apariţia de noi produse, personalizare, microsegmentare etc.) accelerează dezvoltarea soluţiilor digitale de tipar, iar HP se bucură de o creştere constantă a numărului de pagini tipărite digital.
În tiparul comercial, dezvoltările HP Indigo anunţate în 2012 s-au materializat în mai mult de 200 de sisteme instalate şi în tiraje mărite la lucrări cu valoare adăugată mare. Totuşi, volumele mari vor continua să scadă din cauza capacităţii analog existente mai mari decât cererea. Pentru etichete şi ambalaje, productivitatea maşinilor digitale HP va continua să încurajeze adoptarea de soluţii de tipar digital – posesorii de branduri şi furnizorii de servicii de print au cu toţii beneficii de pe urma tiparului digital. Acelaşi lucru este valabil şi pentru ambalajele flexibile şi cartoane. E doar o problemă de timp. În tiparul de format mare vedem emergenţa noilor aplicaţii pentru retail – pentru experienţa consumatorului, ca să concurăm cu online-ul, trebuie să fim cât mai relevanţi și uimitori. Tehnologiile HP Latex permit aplicaţii imposibile până acum, iar cele 30.000 de unităţi HP Latex instalate arată că această soluţie a creat un nou model de urmat.
Calităţile oamenilor reprezintă o altă provocare. Modul de lucru s-a schimbat și el. Nu mai sunt câteva lucrări mari, comenzile migrând către web-to-print, ci întâlnim mai multe lucrări mici în fiecare zi. Plăcile sunt înlocuite de stilul de lucru electronic, iarinteracţiunea cu clientul îşi mută accentul de la cost per pagină la relevanţa campaniei. Cei care furnizează servicii de print ajung tot mai des în postura de furnizori de servicii decât furnizori de print. Furnizorul de servicii de print de succes alcătuieşte echipe digitale, pe măsură ce vânzarea şi tipărirea digitală nu mai trimit comenzile către alte tipuri de maşini. Furnizorii trebuie să-şi reevalueze relaţia pe care o au cu clienţii deja existenţi şi să le ofere acestora noi aplicaţii. Pe măsură ce lucrezi mai mult cu clienţii existenți, vei învăţa să le apreciezi mai corect nevoile, unele sunt deja bătute în cuie, altele vor apărea pe măsură ce le vei putea arăta ceea ce digitalul poate face pentru ei.
Provocările rămân aceleaşi, însă viitorul le aparţine celor care cred în digital. Furnizorii nu ar trebui să fie speriaţi de digital, ci dimpotrivă. Digitalul şi soluţiile digitale HP sunt cei mai buni prieteni pentru furnizorii de print care vor să se adapteze la o lume care se schimbă în fiecare zi. Cu cât te urci mai repede în trenul soluţiilor digitale HP, cu atât vei putea să te descurci mai bine pe piaţă. Cei mai de succes clienţi pe care îi avem au început devreme cu soluţiile noastre digitale şi nu au căutat scuze pentru acontinua să facă ceea ce se făcea deja pe piaţă de zeci de ani. Pentru a vă îmbunătăţi performanţele, investiţi în soluţii digitale integrate pentru a putea oferi produse şi servicii de print noi şi pentru a putea veni în întâmpinarea cererilor noi. Dacă încă nu v-am convins, vizitaţi hala 17 la drupa.

Heidelberger Druckmaschinen AG – Harald Weimer, membru în Management Board, responsabil Heidelberg Services
În timpul expoziţiei drupa 2016, Heidelberger Druckmaschinen AG va prezenta viitorul digitalizat al industriei media tipărite sub mottoul “Simply Smart”. La bază, în cadrul acestui subiect este vorba despre nevoia presantă a print shopurilor de a îşi îmbunătăţi în mod continuu eficienţa şi de a răspunde nevoilor globale ale consumatorilor finali cât mai rapid și mai flexibil. Pentru a atinge acest scop, print shopurile trebuie să afle cum îşi pot digitaliza modelul de business şi cum îşi pot implica clienţii în acest proces. Producţia din ce în ce mai flexibilă a unui număr tot mai mare de produse de print personalizate devine ea însăşi un proces standard. Pe viitor, print shopurile vor deveni tot mai implicate într-un lanţ de aprovizionare din ce în ce mai digital cu furnizorii şi clienţii şi vor avea de satisfăcut aşteptări crescânde în ceea ce priveşte servicii adiţionale precum livrarea sau campaniile de marketing multimedia.
Prezentate sub mottoul “Simply Smart”, exponatele Heidelberg vor prezenta print shopul digitalizat şi organizat industrial drept un element esenţial pentru modelele de business de succes pe viitor. Lucrând cu partenerii noştri, dorim să oferim produse si servicii de viitor, care ne vor ajuta clienţii să aibă succes. Credem că print shopul integrat şi prezent în reţele reprezintă un pas important pentru industria noastră, mai ales pentru cei care vor să-şi ducă afacerea la următorul nivel. Furnizând procese şi servicii automatizate, ne ajutăm clienţii să satisfacă cererile de care se va lovi producţia competitivă de print în viitor.
Tema “Simply Smart” reprezintă răspunsul companiei la provocările ridicate de noţiunea Print Media Industry 4.0. Heidelberg oferă beneficii speciale şi posibilităţi de a lucra cât mai uşor cu procese şi tehnologii din ce în ce mai complexe.

Massivit 3D – Mavit Israeli, CEO
Locul în care tehnologia de print 3D este cea mai prezentă astăzi nu este nici pe departe zona prototipurilor şi a tirajelor mici de obiecte pentru aplicaţii de inginerie. Cred însă că 2016 va reprezenta un punct de cotitură în ceea ce priveşte adoptarea de soluţii de print 3D pentru furnizorii de soluţii de print. Tehnologia Massivit GDP (Gel Dispensing Printing) este aici să aducă o schimbare şi o soluţie supermare, superrapidă pentru furnizorii de soluţii de print, foarte relevantă pentru tipul de soluţii pe care aceştia le oferă, în special pentru cei care lucrează deja digital şi poate şi mai mult pentru cei care lucrează în format mare. Cu o soluţie precum Massivit 1800, un furnizor de servicii de print poate oferi businessului său o nouă dimensiune şi le poate oferi clienţilor săi servicii cu totul noi în campanii. Capacitatea aceasta se potriveşte foarte bine cu nevoia celor din advertising de a inova continuu şi cu nevoia brandurilor de a deveni tot mai inovatoare şi mai sustenabile, mai interesante. Cele două tendinţe vor însemna că în 2016 vom vedea din ce în ce mai multe cazuri în care tiparul 3D va fi integrat în campanii de promovare, în design pentru expoziţii şi în multe altele. Majoritatea furnizorilor de servicii de print şi întregul ecosistem au progresat semnificativ şi şi-au îmbunătăţit stilul de lucru digital. Presupun că în 2016 şi de aici înainte vom vedea cum acest know-how va avea un impact în lumea 3D. Cred că în 2016 vom vedea diferiţi jucători din lumea artelor grafice, jucători care vor veni cu diferite soluţii în lumea lucrului 3Dcare îl vor eficientiza şi simplifica.
Cum este cazul întotdeauna, este deosebit de important pentru adoptarea tiparului 3D ca audienţele ţintă să fie educate în privinţa capacităţilor şi opţiunilor. Cred cu tărie că furnizorii de servicii de print pot servi drept trendsetteri din acest punct de vedere şi îşi pot ajuta clienţii (firme de advertising, de PR, departamentele de marketing ale companiilor etc) îmbunătăţindu-şi oferta existentă şi realizând beneficiile tiparului 3D în activităţile promoţionale şi de advertising.

Muller Martini– Bruno Muller, CEO
Companiile de succes continuă să ne prezinte oportunităţi, iar cele fără succes ne prezintă în continuare procesul continuu şi nesfârşit de consolidare. drupa2016 le va furniza tuturor vizitatorilor oportunitatea de a vedea unde sunt în acest mediu care se schimbă rapid şi de a vedea dacă merg în direcţia corectă. În opinia mea, exponatele individuale nu reprezintă cel mai important aspect. Cel mai important lucru este acela de a vedea tendinţe de piaţă confirmate, de a estima corect impactul noilor tehnologiişi de a alege partenerii potriviţi pentru asocieri pe termen lung.
Pentru a avea succes pe viitor, continuarea inovaţiei tehnologice şi aplicaţiile ei flexibile rămân cruciale. Piaţa de tipar offset va rămâne un stâlp important pentru mulţi din industrie, pe lângă creşterea pieţei tiparului digital, astfel încât soluţiile cu maşini hibride rămân în continuare necesare pentru prelucrare şi finisare. Oportunităţile în creştere din piaţa din ce în ce mai fragmentată atât cu soluţii digitale, cât şi cu cele analog, pot fi folosite în continuare. Văd un accent pe produse de calitate foarte înaltă cu circulaţie limitată şi cu o ţintă foarte precisă, care sunt direcţionate şi produse într-o manieră care ţine cont de preţuri optimizate şi de o producţie industrializată.

Konica Minolta – Olaf Lorenz, General Manager, International Marketing Division BEU
Conform celor de la Smither Pira (The Future of Inkjet Printing to 2017 – Global Market Forecasts),Konica Minolta va juca un rol foarte important pe zona maşinilor inkjet color de mare volum cu modelul KM-1 care va fi lansat la drupa. Drept urmare, părerea noastră este cam aceeaşi cu a celorlalţi jucători de top din zona tiparului comercial, ca şi a factorilor de decizie din zona tiparului industrial. Pentru noi, piaţa de volum mare de print se împarte în trei categorii: comunicare grafică, ambalaje și print funcţional. În funcţie de nevoile diverse ale pieţei, noi oferim o gamă largă de maşini. De exemplu, KM-1, bizhub PRESS C1085/C1100, MGI JETvarnish 3DS sau KIP pentru format mare. Pe lângă acestea, în zona de oferte inkjet business, alături de soluţii pentru segmentul decorativ sau cel funcţional ale pieţei, împreună cu Konica Minolta, Inc, compania noastră mamă, oferim seria noastră Nassenger pentru tiparul industrial pe textile, dar şi excelenţă în zona inkjet (deja 40 ani de experienţă), ca şi capete inkjet şi cerneală.
Una dintre tendinţele principale pe zona de inkjet comercial standard va fi aceea de a reduce costurile de producţie şi de îmbunătăţire a eficienţei, precum şi teste de extindere pentru noi aplicaţii şi servicii de print. Tipografii trebuie să-şi regândească structura pentru a fi pregătiţi pentru o economie digitală care se schimbă tot mai des. Mai mult, piaţa va fi afectată de fuziuni şi achiziţii din care va rezulta o industrie cu jucători majori concentraţi.
De aceea, Konica Minolta îşi va concentra eforturile în zona de consultanţă de business, care îi va ajuta pe clienţii noştri să găsească noi oportunităţi de business pe piaţă prin oferirea de noi modele de business, servicii şi experienţe noi în acest sens.
Se pune un accent greşit pe cifre, în loc de un accent pe un model de planificare de business sustenabil. Simplele tăieri de costuri în loc de o planificare pe termen mediu şi lung, bazată pe investiţii şi resurse, ca şi activităţi strategice core-business nu ţin loc de succes pe termen lung al afacerii.
Noi urmăm o filosofie diferită. Conform Konica Minolta, nu există o tehologie perfectă în sine. Există însăîntotdeauna tehnologia perfectă în funcţie de nevoia clientului şi de rezultatul final dorit de client.
Konica Minolta le are pe amândouă: tehnologie de inkjet sau de toner şi experienţă masivă în concordanţă. Deci, dacă un furnizor este interesat de un anumit rezultat (de exemplu, un poster), alegem tehnologia potrivită în funcţie de rezultatul final dorit de el. Este vorba despre a găsi răspunsurile corecte la provocările de business ale unui client, nu doar de a promova pur şi simplu TEHNOLOGIA. Tocmai de aceea avem acum noua noastră serie color de format mare KIP 800, exact în acest scop.

Tags:

Leave a Comment