Interviu

Camelia Buda: Efectele crizei îşi fac simţită prezenţa

• Bookmarks: 19616


Cu o lună înaintea deschiderii Print&Sign, Camelia Buda, director general Euroexpo, trage linie în urma înscrierilor de până acum la evenimentul ce va marca toamna producţiei publicitare autohtone şi anunţă schimbări în structura acţionariatului.

A mai rămas o lună până la începerea Print & Sign. Câte companii din zona producţiei publicitare şi-au confirmat participarea până în acest moment?

Aşa este. Pregătirile pentru târgul de tipar şi semnalistică Print & Sign au intrat pe ultima sută de metri. Promovarea noastră a devenit mult mai puternică. Suntem o prezenţă constantă în cadrul revistelor de specialitate şi nu numai. În plus, ne concentrăm foarte mult şi pe atragerea vizitatorilor din străinătate.

Expozanţii de anul acesta care vin din zona producţiei publicitare ocupă aproximativ 78% din suprafaţă comparativ cu anul trecut.

A influenţat criza numărul de participanţi la târg? Se poate vorbi de o scădere drastică a expozanţilor?

În momentul de faţă, criza economică este o realitate de care ne lovim la fiecare pas. Ar fi absurd să o ignorăm sau să o negăm. Efectele ei îşi fac simţită prezenţa şi la nivelul industriei în care activăm, nu atât prin reducerea numărului de expozanţi, cât mai mult printr-o scădere înregistrată la nivelul suprafeţei de expunere închiriate de către aceştia. Însă, cei mai mulţi dintre expozanţii noştri sunt conştienţi de faptul că acum mai mult ca niciodată promovarea poate face diferenţa. Faptul că au şansa să vină faţă în faţă cu actuali sau potenţiali clienţi şi să îşi prezinte produsele/serviciile reprezintă o mare oportunitate pentru succesul pe termen lung al afacerii lor.

Câţi expozanţi din domeniu au participat anul trecut? Câţi estimaţi pentru acest an?

Anul trecut am avut 200 de expozanţi, iar anul acesta – în momentul de faţă – avem aproximativ 150 de expozanţi.

Ne bucurăm, însă, că liderii industriei vor fi prezenţi ca în fiecare an, chiar dacă şi-au mai restrâns suprafeţele de expunere.

Cum aţi contracarat tendinţa de neparticipare a companiilor? Care a fost cel mai mare discount pe care l-aţi oferit şi în funcţie de ce a fost acordat acesta?

Nu am oferit un discount propriu-zis, ci mai degrabă un bonus constând în pachete de promovare şi servicii de PR, raportat la suprafaţa achiziţionată de expozant. Cum spuneam şi mai sus, promovarea devine esenţială în astfel de momente.

Câte companii şi-au anulat participarea la expoziţie, deşi la începutul anului îşi confirmaseră prezenţa?

De la începutul anului, când noi am lansat Print & Sign şi până în luna august, au fost 5 companii care şi-au anulat participarea la expoziţie din motive obiective, care nu ţineau de noi şi pe care nu le puteam contracara. Sperăm – mai în glumă, mai în serios – ca numărul să rămână constant.

Recent, aţi vândut Grupului Intact Media partea majoritară a acţiunilor Euroexpo. În plus, aţi reunit categoriile tipar şi producţie publicitară sub aceeaşi umbrelă. Influenţează aceste schimbări relaţionarea cu expozanţii şi modul în care se raportau aceştia la singura expoziţie ce le era dedicată?

Aş dori să fac o precizare aici, deoarece există o uşoară confuzie. Nu am vândut pachetul majoritar Euroexpo Grupului Intact Media, ci doamnei Camelia Voiculescu. Dumneaei conduce un grup de firme din care face parte şi trustul Intact. Avantajele acestei preluări, mai ales pentru clienţii din piaţa târgurilor şi expoziţiilor sunt multiple. Aş enumera lărgirea echipei Euroexpo Trade Fairs, fapt care va duce la crearea unor departamente specializate (spre exemplu, vom avea un departament specializat pentru promovare si parteneriate internaţionale). Aceste departamente specializate se vor concentra pe o promovare puternică a târgurilor şi expoziţiilor, targetată către atragerea vizitatorilor de specialitate. De asemenea, vom beneficia de consultanţă şi expertiză pluridisciplinară pentru poziţionarea târgurilor pe piaţă, precum şi de sprijinul trustului Intact pentru promovarea evenimentelor Euroexpo Trade Fairs.

Similar Posts:

19 recommended
comments icon0 comments
0 notes
616 views
bookmark icon

Write a comment...