Analiza

Clienți noi pentru furnizorii de echipamente de imprimare

• Bookmarks: 18714


2010 a fost un an care a pus la grea încercare centrele comerciale din România. Altădată adevărate centre de polarizare a traficului de orice natură, acum multe dintre acestea încep să închidă porțile și, odată cu ele, și oportunitățile de lucru pe care le oferă pentru cei care produc elemente de signalistică comercială.

Cu toate acestea, în anul care tocmai a început, este preconizată darea în folosință a nu mai puțin de 230.000 mp de spații comerciale în mall-uri din întreaga țară. Miza o reprezintă, de această dată, orașele care au o acoperire mică de astfel de centre comerciale. Conform DTZ Echinox, orașele care vor avea noi mall-uri în 2001 sunt următoarele: Craiova, Constanța, Iași, Oradea, Galați și Botoșani. În București se vor deschide două spații care însumează 25000 mp în zona de est, zona cu cele mai puține mall-uri din capitală. Fenomenul unui retail în exapnsiune este completat și de anunțatele lansări ale unor lanțuri celebre de retaileri: H&M (deschide magazine în primăvara lui 2011 în cinci mall-uri din București) lanțul de supermaketuri Lidl (dupa achiziția discounter-ului Plus, acesta va deschide o serie de locații în întreaga țară) rețeaua de restaurante fast-food Subway.

Potențialul pe care îl au aceste lansări pentru companiile de producție publicitară nu mai este demult o noutate. Miza este mare, dar, în același timp, nu sunt mulți cei care se pot înhăma la lucrările de amenajare a unor astfel de spații. În plus, multe dintre investițiile inițiale prevăd achiziția mobilierului comercial și a signalisticii de la surse care sunt specificate în contractul de franciză și, de cele mai multe ori, acestea sunt deja stabilite. Miza pe care se mai poate paria este consumul de signalistică pe care aceste spații îl au în fiecare lună: postere hârtie, bannere, autocolante window-graphics, semne dublă față de tip hanger sau ceiling, display-uri, posm-uri etc Locurile unde signalistica de acest fel poate fi amplasată creează și ele noi forme de expunere a mesajului promoțional: holuri, scări rualnte, cabine de probă, lifturi. Un mall reprezintă o mină de aur pentru un furnizor de servicii de producție publicitară. Însă una care începe să își închidă porțile furnizorilor externi, proprietarii acestor spații încercând să își asigure pe cont propriu producția acestor servicii.

Furnizorii de echipamente de imprimare de format mare au intuit această schimbare și au început să oferteze din ce în ce mai des direct către proprietarii sau administratorii spațiilor comerciale. Avantajele sunt multiple: cumpărători cu forță financiară consistentă, potențial mare de livrare ulterioară de consumabile, rețele care se extind și vor cumpăra din nou aceleași echipamente, un nou tip de client receptiv și la alte argumente în afara prețului.

Un departament care să gestioneze astfel de servicii nu este o investiție mare sau complexă pentru administratorii unui parc comercial. Personalul poate fi găsit cu ușurință chiar din rândul anagajaților din firmele de producție publicitară, iar investiția nu este mare. În plus, poate fi un serviciu care poate fi capitalizat prin revânzarea sau integrarea acestuia în pachetele oferite chiriașilor spațiului comercial.

Similar Posts:

18 recommended
comments icon0 comments
0 notes
714 views
bookmark icon

Write a comment...