LOADING

Type to search

Clientul nu se castiga cu termene de plata de sute de zile

Diverse Interviu

Clientul nu se castiga cu termene de plata de sute de zile

admin feb. 5, 2016
Share

2 - copie
Stefania Matei, General Manager Paco Media

Cum ați rezuma istoria celor 13 ani de la înființarea companiei?
Într-un singur cuvânt cuprinzător: progres.

Cum ați portretiza Paco Media în acest moment?
În 2014 am trecut de pragul de 1000.000 euro cifră de afaceri. Avem, în momentul de față, 7 imprimante, dintre care 2 imprimante UV lățime 500 cm, o imprimanta UV lățime 320, 2 imprimante UV flatbed (una și cu cerneală albă), 2 imprimante solvent lățime 160cm. Pentru finisări folosim 2 utilaje pentru sudură/lipirea materialelor – unul cu curenți de înaltă frecvență și altul cu impulsuri, laminator, trimmer, capsatoare automate și manuale, un utilaj de termoformat materiale plastice. Ca număr de angajați, suntem destul de puțini, dar profesioniști și extrem de productivi: acum suntem 17.

Care a fost momentul cel mai dificil din acești 13 ani? Cum l-ați depășit și în ce fel v-a modificat felul de a gândi afacerea?
Cel mai dificil moment a fost în 2005. Pe atunci ne concentram toate eforturile pentru un singur client, care a intrat în faliment peste noapte. A doua zi am achitat toate facturile către furnizori, pentru că voiam să mergem înainte, deși nici în ziua de azi nu am recuperat prejudiciul. Practic, în acel moment am luat totul de la zero și am decis că niciodată nu o să ne mai bazăm pe un client mare și atât.

Ce este mai important pentru un echipament de imprimare pentru outdoor: viteza sau lățimea de imprimare?
Avem 2 imprimante cu lățimea de 500 cm și una de 320 cm. Cred că este important să ai viteză, calitate și lățime. Nu tot ce este la dimensiune mare este și slab calitativ din punct de vedere al imprimării, cum cred sau spun unii. În momentul de față există imprimante cu lățimea de 500 cm care sunt mai performante din punct de vedere al rezoluției decât multe imprimante de indoor. Când ai o imprimantă cu lățimea de 500 cm îți dai seama că, de fapt, doar 30-40% din lucrări sunt pe role de 500cm. Asta nu înseamnă ca nu o utilizezi în restul timpului, poți printa pe 2 sau 3 role în același timp pe ea. Eu îmi doresc, în momentul de față, încă o imprimantă cu lățimea de 500 cm, pe care cred că o vom achiziționa anul viitor.

În ce echipament ați investit ultima oară?
Ultima achiziție a fost un Aristomat, un cutter flatbed care funcționează cu o viteză foarte mare, executând tăiere pe contur, routare, frezare și găurire pentru o gamă amplă de materiale din industria Sign&Display. Mereu dorim să aducem un plus de valoare prin achiziția unor echipamente de ultimă generație. Chiar în aceste zile perfectăm contractul pentru un nou utilaj.
3 - copie
Unde este orientată atenția dvs în acest moment: outdoor sau indoor? Care este trendul viitor?
Din punctul de vedere al producției publicitare, cred ca outdoor-ul și indoor-ul se completează reciproc. Clienții care au nevoie de indoor au și campanii outdoor și invers.

Care este elementul pe care îl consderați diferențiator față de alți furnizori de servicii de imprimare?
Cred că implicarea noastră directă în relația cu clienții și procesul de producție ne face diferiți de competitori. În cazul nostru se știe că discutăm cu oricine are o întrebare, indiferent de natura ei. Nu stăm într-un birou și cerem rapoarte de la angajați. Ne implicăm în întreg procesul de producție.

Descrieți contextul în care ați efectuat investiția într-un echipament Aristomat. Cum ați ales acest echipament?
Aveam deja două imprimante flatbed cu masa de 3x2m, iar nevoia unui echipament care să preia partea de tăiere creștea constant. Fiind o investiție importantă, ne-am îndreptat atenția către mai mulți producători, am cerut referințe de la firmele care lucrau cu astfel de utilaje, ne-am întâlnit cu distribuitorii lor, am văzut utilajele în funcțiune. Nu am exclus nimic de la început. În acel moment, la noi în țara nu aveam unde să vedem un echipament Aristo. Am mers împreună cu distribuitorul Leykom la fabrica din Germania unde am primit toate răspunsurile de care aveam nevoie pentru decizia achiziției.

A contat și deschiderea distribuitorului față de noi. Doi dintre ei au fost foarte receptivi și ne-au aratat „pe viu” ce poate face echipamentul, aspect care s-a dovedit determinant în luarea deciziei finale.

Cât de mult a contat prețul în luarea deciziei? Puteți face un clasament al indicatorilor pe care i-ați avut în vedere când ați decis achiziționarea acestui echipament?
Prețul a contat în luarea deciziei în proporție de 40%. Echipamentul a fost achiziționat din surse proprii. Restul de 60% a avut la bază performanțele utilajului. Diferența de preț dintre cele patru echipamente pe care le-am avut pe listă nu este foarte mare. A contat și deschiderea distribuitorului față de noi. Doi dintre ei au fost foarte receptivi și ne-au aratat „pe viu” ce poate face echipamentul, aspect care s-a dovedit determinant în luarea deciziei finale.

Noul echipament va aduce noi direcții de dezvoltare pentru afacere sau va diminua serviciile externalizate?
Câte puțin din amândouă. Externalizarea serviciilor este o problemă pentru noi. Nu poți să controlezi procesul de fabricație și timpul de producție, în plus costul este mai mare. Când ai un utilaj în producție, îți dorești să îl folosești la capacitate cât mai mare, astfel încât dezvoltăm și alte departamente.

Care este povestea numelui Paco?
O poveste frumoasă pe care mereu o spun mereu cu mult drag. În urmă cu 14 ani, la prima campanie de eutanasiere a cainilor, voiam să salvăm un cățel din fața blocului. Din păcate, nu l-am gasit în adăpost, dar am luat altul, pe care l-am numit Paco. Din acel moment, totul s-a schimbat în viața noastră. La scurt timp, am înființat Paco Media.

Nu îmi place că sunt unii furnizori care favorizează anumiți jucători din piață. Nu mi se pare normal „sa ții în viață” o firmă toxică pentru piață, fără sa aibă nici măcar o șansă de a-și reveni.

Menționați un aspect pe care nu-l agreați la piața în care activați și unul pe care îl considerați favorabil.
Așteptam de mult timp întrebarea asta! Nu îmi place că sunt unii furnizori care favorizează anumiți jucători din piață. Nu mi se pare normal „sa ții în viață” o firmă toxică pentru piață, fără sa aibă nici măcar o șansă de a-și reveni. Furnizorii nu vor să înțeleagă un lucru – dacă acea firmă se închide, nu dispar din piață acei mp printați, ei se vor redistribui către alți printatori. Chiar și angajații lor se vor duce către alte firme de print. Au probleme că nu își încasează banii pe lucrări și nu au de unde să-și plătească furnizorii și taxele la stat. Asta nu este o scuză. Nu știi să îți gestionezi afacerea, este problema ta. Nu te duci cu furnizorul de materiale la negocierile cu clienții ca să-și asume și el răspunderea. Nu ar trebui să-i ceri furnizorului de media termene de plată de sute de zile. Nu ar trebui să-ți câștigi clienții prin aruncarea în piață a termenelor de plată de sute de zile, nu așa se câștigă un client, nu ăsta ar trebui să fie criteriul de selecție al unui printator. Sper să ajungem în normalitate și să aplicam și noi legile din Europa – termen de plată de maxim 60 zile și numai în baza unui contract.

Tags:

Leave a Comment