Analiza

SIAB 2009 este pus sub semnul întrebării

• Bookmarks: 18704


Later edit!

Este oficial: editia 2009 a SIAB nu va mai avea loc. Luni 15 decembrie, membrii Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA) au decis in unanimitate sa anuleze editia 2009 a Salonului International de Automobile Bucuresti (SIAB). APIA pune aceasta decizie pe seama dificultatilor cu care se confrunta piata auto, atat la nivel mondial, cat si local, avand in vedere scaderea cererii interne. APIA spera sa reia organizarea acestui eveniment la editia din 2011.

Bugetele puse în joc de constructorii auto pentru asigurarea unei prezenţe memorabile la SIAB au fost, mai mereu, principalele mize financiare anuale ale firmelor de producţie publicitară aspirante la statutul de furnizor de standuri.

Saloanele auto au stârnit dintotdeauna un interes maxim la nivelul publicului larg, fiind aşteptate de fiecare dată cu nerăbdare. O dată la doi ani, SIAB modifică dinamica de petrecere a timpului liber, devenind un obiectiv obligatoriu în agenda populaţiei capitalei. Făcând parte din categoria evenimentelor care expun luxul fără reţinere, el a devenit emblematic, cu toate că produsele prezentate sunt inaccesibile marei mase a vizitatorilor. Dacă aceştia fac un act de consum virtual, există alte categorii pentru care târgul auto înseamnă, fără doar şi poate, aur curat: constructorii de standuri şi organizatorii de evenimente.

Deşi mai sunt zece luni până la deschiderea SIAB 2009 – programat între 8-18 octombrie – veştile despre desfăşurarea acestuia nu sunt tocmai încurajatoare, existând posibilitatea ca acesta să nu mai aibă loc. Motivele sunt lesne de înțeles.

Pe fondul recesiunii şi experienţei celui mai recent târg auto de peste ocean, desfăşurat în Los Angeles, constructorii de maşini sunt foarte rezervaţi în privinţa cheltuirii bugetelor, preferând să le direcţioneze în acţiuni de marketing cu miză sigură, decât în promovarea imaginii.

Ediţia salonului auto desfăşurată în noiembrie la Los Angeles a fost una lipsită de fast, cu standuri de dimensiuni modeste, amenajate cu resurse minime. Au lipsit conferinţele de presă şi evenimentele adiacente, iar firmele de catering nu au mai fost solicitate.

Deşi expozanţii au prezentat vehicule SUV cu motoare diesel ultraeconomice, vehicule de lux cu motor hibrid sau maşini de oraş electrice sau super-ecologice, americanii nu s-au înghesuit la târg, numărul vizitatorilor fiind vizibil inferior anilor precedenţi. Semnale negative planează şi asupra celui de-al doilea salon auto major din America ce urmează să aibă loc la Detroit, în luna ianuarie. Câţiva dintre marii producători – Nissan, Land Rover, Porsche, Mitsubishi, Rolls Royce, Suzuki sau Ferrari – şi-au anunțat absenţa, invocând restricţii de buget. Cei rămaşi în cursă se vor prezenta în standuri austere şi vor promova, în principal, vehicule economice, în detrimentul lansărilor răsunătoare.

Dacă apele se vor limpezi şi SIAB va fi totuși organizat, acesta va fi mutat în cadrul Romexpo, renunţându-se la Ţiriac Expo (fostul Metro Otopeni) care, la ediţia precedentă, a primit nenumărate critici datorită distanţei mari faţă de capitală şi lipsei facilităţilor. APIA, organizatorul salonului auto de la Bucureşti, a încheiat deja un preacord cu Romexpo, prin care cel din urmă se obligă să finalizeze două noi hale expoziţionale până la data stabilită de cei doi parteneri.

Similar Posts:

18 recommended
comments icon0 comments
0 notes
704 views
bookmark icon

Write a comment...