Interviu

Criza, sfidată printr-o nouă deschidere spre achiziții, la Fespa Digital

• Bookmarks: 20 • Comments: 1407


Luna mai şi oraşul Hamburg vor marca o nouă ediţie a celui mai însemnat târg european dedicat industriei grafice şi signalisticii, Fespa Digital. Furnizori de talie mondială îşi vor expune cele mai recente soluții, cu potenţial de revoluţionare a pieţei. Dar noutatea nu acoperă doar ultimele găselniţe menite să întâmpine pretenţii din ce în ce mai specifice. Inovaţia se regăseşte inclusiv în relaţia distribuitorilor cu clienţii, pe care îi invită în mijlocul desfăsurării de forţe, pe cheltuială proprie – pentru demonstraţii live, pentru cimentarea raporturilor de business, dar şi pentru a-i sprijini să adere la dinamica pieţei.

Până mai ieri, tradiţia era ca deciziile de achiziţii în cadrul târgurilor să fie luate de cei interesaţi la faţa locului, după probarea calităţilor unui echipament. Acum însă, târgul a dobândit o conotație simbolică. El indică retrezirea interesului pentru achiziţii de amploare, cu aport inovator şi beneficii pe termen lung.

Totuşi, prudența ne dictează să nu traducem revenirea tendinței de monetizare a noului în termenii unei creşteri a puterii de cumpărare. Potrivit lui Dan Cătăneţ, anul acesta, echipamentele vor fi finanţate, în proporţie de 70%, prin fonduri europene.

Favoritismul şi atributele sale anti-concurenţiale constituie inconvenientul major al achiziţiilor prin fonduri europene. Cumpărătorul organizează o licitaţie şi face selecţia furnizorilor. Totuşi, în momentul întocmirii caietului de sarcini, impune specificaţii pe care le întrunesc numai echipamentele unui singur distribuitor.

Cine cu cine merge la Fespa?

Mons Medius are confirmaţi zece clienţi pentru participarea la Fespa Digital 2011. Distribuitorul Grup Transilvae a trimis 20 de invitaţii, cărora le-au dat curs şapte clienţi. Numărul este încurajator, comparativ cu anul trecut, de exemplu, când Grup Transilvae s-a prezentat cu un singur furnizor, respectiv Ornella Studio Design.

Dacă ne limităm strict la domeniul producției publicitare, putem specula că cei doi furnizori își vor împărți o parte din clienţi. Dar, dacă luăm în considerare întreg spectrul de aplicații pe care le vor genera noile apariții, este foarte probabil să nu existe asemenea convergențe.

Echipamentele ce urmează a fi lansate permit imprimarea directă pe materiale textile sau rigide și răspund cerințelor unor piețe foarte variate. Altfel spus, ele promit să extindă portofoliul de clienți ai furnizorilor către noi domenii, motiv pentru care componența suitei lor rămâne o surpriză până la momentul deschiderii evenimentului.

“Avem tot mai multe cereri din partea unor companii dedicate altor domenii de activitate, pentru care aplicaţiile publicitare sunt doar o ocupaţie derivată. De exemplu, avem clienţi specializaţi pe imprimarea directă pe textile, pentru industria modei, pentru obiecte şi haine personalizate, precum şi pe articole de mobilier”, Dan Cătăneţ, director în vânzări la Mons Medius

 

Similar Posts:

20 recommended
comments icon1 comment
1 notes
407 views
bookmark icon

0 thoughts on “Criza, sfidată printr-o nouă deschidere spre achiziții, la Fespa Digital

    Write a comment...