LOADING

Type to search

Cum să faci un milion de euro anual din reciclarea bannerelor publicitare

Analiza

Cum să faci un milion de euro anual din reciclarea bannerelor publicitare

admin ian. 21, 2011
Share

Hand-made-ul a devenit un podium pe care marșează numeroși artiști din întreaga lume cu produse pitorești și neconvenționale. Nici România nu duce lipsă de minți ingenioase care să aducă un suflu excentric în artă, în stilul nostru de viață, precum și în colecția de briz-bizuri și în șifonierele noastre. Cu toate că se promovează la tot mai multe târguri și evenimente dedicate acestei nișe, artiștilor români le lipsește, din păcate, o viziune care să aibă echivalent în mari profituri.

Există creatori ale căror idei reflectă un uimitor fler antreprenorial. O poveste de succes ar fi cea a două columbiene stabilite în Barcelona, Liliana Andrade și Marcela Manrique.

În 1999, după un festival soldat cu un morman de bannere aruncate, acestora li s-a năzărit să convertească respectivele rebuturi în genți de umăr șic. Așa s-a născut Demano. Perechea a obținut aprobări de la Primăria Barcelonei și de la institute culturale pentru refolosirea bannerelor în scopul fabricării genților.

În timp, ele și-au extins linia de produse la coșuri de bicicletă, huse pentru laptop sau iPhone, diversificând totodată și materialele folosite pentru confecționarea articolelor-unicat. Ele confecționează în fiecare lună între 3.000 și 5.000 de genți, iar cifra lor de afaceri depășește un milion de euro anual.

Designul produselor Demano le-a adus numeroase premii la festivaluri cu profil ecologist, faimă internațională și vânzări în 25 de țări, cu precădere din Asia și Europa.

Ar putea exemplul acesta să inspire și designerii din România? Artizanii noștri trăiesc mereu cu incertitudinea că vor culege roadele investiției lor în materialele de care au nevoie pentru a-și pune în practică ideile. Ne-am putea întreba de ce nu și le-ar procura gratuit, pentru a oferi publicului un accesoriu cochet și, mai mult, o conștiință ecologică curată. Un posibil răspuns ar putea fi acela că outdoor-ul predominant în România constă în producția pe echipamente cu solvent, iar materialele cele mai utilizate sunt, deocamdată, de calitate inferioară.

Designerii Demano confecționează în fiecare lună între 3.000 și 5.000 de genți, iar cifra lor de afaceri depășește un milion de euro anual.

Tags:

Leave a Comment