LOADING

Type to search

Cum se adaptează manroland unei piețe tot mai digitale

Evenimente Management Press

Cum se adaptează manroland unei piețe tot mai digitale

admin dec. 10, 2015
Share

Viitorul manroland înseamnă și încheierea de parteneriate cu producătorii de echipamente de print digital

La Forumul InPEQ organizat de Asociația Tipografilor „Transilvania” la Sibiu în această toamnă am avut plăcerea de a-l cunoaște pe Josef Aumiller, VP Sales la manroland. Acesta a susținut o prezentare interesantă în cadrul evenimentului, arătând cum își pregătește viitorul liderul mondial de piață în ceea ce privește producția de echipamente de tipar offset. De ce este importantă informația? Pentru că, așa cum știm toți, acest segment de tipar pierde teren de mulți ani în favoarea celui digital. De aceea, am vrut să aflăm cum se adaptează noilor condiții.

Dan CĂLIN

Vorbind despre Forumul InPEQ, l-am întrebat pe Josef Aumiller care a fost mesajul pe care a vrut să-l transmită participanților. „A fost o zi foarte bună pentru că am avut parte de o conferință interesantă cu prezentări foarte bune și cred că cel mai important lucru a fost că am auzit multe idei, concepte și teorii despre cum poate fi stabilizată și dezvoltată industria tiparului. Am purtat multe discuții cu participanții despre noutățile noastre și despre viziunea pe care o avem asupra viitorului. Ideea principală pe care am vrut să o transmit prin intermediul prezentării mele a fost aceea că lucrăm continuu la îmbunătățirea eficientizării modului de a livra produse și sisteme care să-i ajute pe clienții noștri să-și îmbunătățească eficiența și posibilitatea de a produce mai mulți bani. Putem obține recuperări foarte bune ale investiției pentru cei care achiziționează de la noi. Acesta a fost mesajul meu. Clienții noștri au cea mai bună perspectivă de a folosi produsele noastre în cel mai potrivit mod deoarece nu este de ajuns să ai cea mai bună și mai modernă tehnologie, ci ai nevoie și de îmbunătățirea ei continuă.”
Fiind vorba despre o tehnologie scumpă în comparație cu cea digitală, producătorii de echipamente offset nu se pot baza doar pe vânzarea acestora, ci trebuie să facă mai mult pentru toți clienții, inclusiv pentru cei din țara noastră. „Noi livrăm tehnologie de tipar offset. De aceea, nu avem foarte mulți clienți în România, dar cei care au echipamente de la noi sunt tipografii mari. Totuși, numărul de printere offset din România nu este mic. Scopul nostru este să-i ajutăm pe cei care le dețin cu produsele și serviciile noastre. Facem tot posibilul să-i informăm despre metodele prin care pot face ca sistemele pe care le au să fie mai performante. De exemplu, avem RetroFit: o tehnologie modernă care îmbunătățește capacitățile echipamentelor existente. Un exemplu concret este un soft care extinde aplicațiile pe care le poate realiza o imprimantă. Ceea ce vom dezvolta cu siguranță în continuare sunt sistemele de control și operare pentru printerele existente. La drupa 2016 vom arăta cel puțin unul, dacă nu chiar mai multe astfel de sisteme implementate pe imprimante produse de partenerii noștri.”
Prin intermediul acestor colaborări și-a propus manroland să acapareze o cotă de piață din segmentul printului digital, fără să-i concureze pe producătorii existenți. „În ceea ce privește viitorul, vă pot spune cu siguranță că noi nu vom dezvolta propria tehnologie de print digital. Ea este foarte bine susținută din toate punctele de vedere de companiile cu care colaborăm. Segmentul de activitate în care excelăm este acela de a finisa produsele, de a oferi sisteme care să asigure acest lucru, și pe acestea le vom dezvolta în continuare. Așa vom putea obține o parte din piața de print digital. Noi putem manageria și controla proiecte digitale cu ajutorul software-urilor pe care le producem, fiind integratori de proiect. Cel mai recent și mai bun exemplu în acest sens este proiectul pe care l-am realizat la o tipografie din Elveția: HP a furnizat echipamentul de tipar, Muller Martini a venit cu soluția de transport și inserare a produsului tipărit, iar noi am asigurat fălțuirea și software-ul care a făcut legătura dintre toate aceste echipamente astfel încât să poată funcționa foarte bine împreună.”
Totuși, cei de la manroland nu cred că offsetul va muri, cel puțin nu în următoarea decadă, făcându-și bine calculele și adaptând compania la condițiile economice actuale. „Acest tip de parteneriate constituie doar o parte a strategiei de supraviețuire într-o piață tot mai digitală. Suntem foarte convinși că cel puțin încă zece ani de acum înainte vom livra în continuare echipamente de tipar offset. În prezent, la nivel mondial, piața pe acest segment este aproximativ stabilă. Este mult mai mică decât a fost, dar se stabilizează. În prezent, 340-350 de milioane de euro sunt investiți în proiecte offset noi. Ca lider de piață, cu o cotă de 40-50%, avem posibilitatea ca în următorii ani să putem fii jucătorul principal. Avem un viitor bun pentru că am ajuns la 1.200 de angajați, la o capacitate de 120-150 de milioane de echipamente noi în fiecare an și la toate celelalte proiecte conexe, cum ar fi RetroFit. În plus, suntem o companie cu o cifră de afaceri anuală de aproximativ 250 de milioane de euro.
În ultima perioadă ne-am tot restructurat pentru a ajunge la nivelul la care este și piața în prezent. Cu siguranță că tiparul offset nu va dispărea și nu va fi înlocuit total de cel digital. Volumul de lucrări pentru tipografiile offset este în scădere, dar reprezintă o mare parte din piață și va continua să o facă. Pentru a vă convinge de acest lucru și a vă arăta cum ne pregătim pentru viitor, vă invităm să ne vizitați la târgul drupa de anul viitor. Vă așteptăm pe toți cu drag!”

CASETĂ
Spicuiri din prezentarea manroland
Cifra de afaceri manroland în anul 2012 a fost de 198 de milioane de euro, iar în acest an se estimează că va fi de aproximativ 250 de milioane de euro.
Tot în 2012, în cadrul companiei lucrau 1.530 de oameni, iar acum mai sunt doar 1.200, anul trecut fiind realizate restructurări.
Piața mondială a echipamentelor de tipar offset a scăzut de la 787 de milioane de euro în anul 2010 (coldset – 454 de milioane de euro, heatset – 333 de milioane de euro) până la 342 anul trecut (coldset – 196, heatset – 146).
În primele nouă luni din acest an au fost vândute echipamente de tipar offset la nivel mondial în valoare totală de 233 de milioane de euro, cotele de piață ale producătorilor fiind: 44% manroland (103 milioane de euro), 20% Goss (46), 15% Sonstige (36), 9% KBA (20), 7% Manugraph (17), 3% Komori (7) și 2% Mitsubishi (4).
Nivelul de calitate și cel al volumului lucrărilor realizate se estimează că va evolua diferit în viitor pe categorii de tipar (sursa: AlixPartners):
– digitalul pleacă de la o calitate sub medie și un număr de exemplare/lucrare cuprins între zece și 1.000 de bucăți în prezent și va ajunge la o calitate medie spre înaltă și un volum cuprins între unul și 10.000 de exemplare/lucrare în viitor;
– coldset – calitate medie și între 10.000 și 100.000 de exemplare (prezent) până la o calitate puțin mai bună și un volum cuprins între 7-8.000 și 120-130.000 (viitor);
– sheetfed – calitate medie spre înaltă și 3-400 – 100.000 (prezent) până la calitate puțin mai bună și 8-9.000 – 80-90.000 (viitor);
– heatset – calitate peste cea de la sheetfed și 80-90.000 – 2-300.000 (prezent) până la o calitate aproximativ la fel și 60-70.000 – 6-700.000 (viitor);
– rotogravura – calitate aproape de înaltă și 3-400.000 – 1,2-1,3 milioane (prezent) până la o calitate puțin mai slabă și 5-600.000 – un milion (viitor).

Tags:

Leave a Comment