LOADING

Type to search

Cum se împart profiturile din 2008?

Analiza

Cum se împart profiturile din 2008?

admin ian. 20, 2009
Share

Debusolarea instaurată în ultimele luni ale anului trecut a aruncat într-un con de umbră o realitate pe care toţi se grăbeau să o afirme până nu demult: 2008 a adus pentru marea majoritate a companiilor de producţie publicitară, creşteri semnificative ale indicatorilor de profitabilitate. Companiile axate pe servicii de imprimare digitală au profitat de noul specific al sistemului electoral care a generat lucrări de tiraj mic şi mediu, în vreme ce firmele specializate în servicii integrate de producţie au speculat boom-ul spaţiilor comerciale din marile oraşe. O parte dintre companiile care au beneficiat de creşterea economică din 2008 au accelerat ritmul investiţiilor din mers şi au upgradat echipamentele de producţie. Alţii au ales să îşi mărească echipa angajând noi oameni. Cei mai câştigaţi par a fi cei care au amânat reinvestirea excedentului rezultat din activitatea din prima parte a anului 2008, pentru că pot beneficia de reduceri consistente la achiziţia de echipamente. Însă chiar şi aceştia, nu se pot bucura decât pe jumătate, atâta vreme cât condiţiile de creditare s-au schimbat, iar câştigurile obţinute din reducerile oferite de furnizori sunt depăşite de costurile de creditare crescute.

În cazul imprimării digitale de format mare sunt destule voci care afirmă că în România este deja instalat un număr suficient de echipamente capabile să satisfacă cererea de la nivelul lui 2008.

În această situaţie, cel puţin în prima parte a anului, vom asista la un recul puternic al achiziţiilor de echipamente. Cum toate firmele de producţie vor căuta să îşi eficientizeze activitatea, acestea vor încerca să îşi capitalizeze echipamentele care nu lucrează la capacitatea maximă.

Numărul tranzacţiilor cu echipamente second-hand va creşte simţitor, fenomenul aducând beneficii atât pentru cumpărători, cât şi pentru cei care vând, tranzacţiile încheindu-se direct, fără a se mai apela la resurse de creditare.

Situaţia va pune într-o postură nefavorabilă importatorii şi distribuitorii de echipamente care îşi vor vedea cifra de afaceri dependentă în mare măsură de vânzările de materiale şi consumabile, piaţă pe care concurenţa cu mărcile „no-name” este mult mai aspră, mai ales în condiţii de recesiune.

Tags:

Leave a Comment