LOADING

Type to search

Daisler Print House ține fruncea sus

Management

Daisler Print House ține fruncea sus

admin iul. 21, 2015
Share

Investițiile în tehnologie performantă și sprijinul acordat clienților aproape că dublează cifra de afaceri

Piața din vestul țării nu este chiar așa diferită de cea din Capitală cum suntem tentați să credem. Problemele cu încasările, lipsa unui personal calificat și clienții care nu știu ce vor se întâlnesc pe ambele piețe. În plus, tot investițiile în echipamente moderne realizate cu fonduri proprii, dar și anticiparea și satisfacerea cerințelor care vin din partea clienților sunt ingredientele succesului în afaceri. Așa ne-a spus Dani Daiszler, manager la Daisler Print House din Cluj-Napoca.

 

Care este povestea companiei? Este o afacere de familie?

Daisler Print House există pe piață în formula actuală de doi ani, fiind o casă de tipărituri care oferă clienților săi soluții pentru orice necesar de tipărire luat în considerare. Însă, povestea începe sub forma unei afaceri axate pe activități de fotocopiere și secretariat încă din anul 2003. Este o poveste de familie transmisă din generație în generație, în prezent, întreaga familie Daiszler fiind implicată zi de zi în desfășurarea activităților.

 

Cum au evoluat cifra de afaceri și numărul de angajați de-a lungul timpului?

Grație investițiilor constante în noi linii de producție specifice industriei de publicitate, anul trecut am început să oferim clienților noștri soluții ingenioase în domeniul indoor/outdoor și nu doar atât. Cifra de afaceri pentru 2014 s-a ridicat la aproximativ 2,8 milioane de lei, în vreme ce pentru 2015 estimările se situează la în jurul a 4 milioane de lei. Ca număr de angajați, în anul 2003, când a început activitatea, am plecat de la unu, administratorul firmei Elena-Dorina Daiszler, și am ajuns, 12 ani mai târziu, ca 32 de colegi să îmbrace zi de zi tricourile Daisler Print House.

 

Vorbind despre investiții în tehnologie, știu că lucrați cu cei de la Konica Minolta. Cum este colaborarea cu ei, de ce i-ați ales și cât de importantă este partea de mentenanță?

Konica Minolta a apărut în peisaj atunci când am realizat că avem nevoie de personal calificat pentru partea de mentenanță al aparatelor. În anul 2010, am importat din Germania primul aparat Konica Minolta, modelul C500, care ne-a impresionat încă de la început, doar că eram complet descoperiți pe partea de mentenanță, în condițiile în care directorul nostru tehnic avea experiență doar pe aparate de tipul Ricoh. Cu această ocazie am cunoscut și personalul de la Konica Minolta și am început să luăm în considerare o colaborare mai strânsă decât o simplă intervenție ocazională de service. Aparatul pe care tocmai îl achiziționasem din Germania, unul second-hand, ne depășea așteptările, tocmai de aceea am discutat cu cei de la Konica Minolta și despre cumpărarea unui echipament nou, varianta C5501, care a sosit la câteva luni distanță. Pe partea de mentenanță, față de alte variante pe care le-am încercat de-a lungul timpului, oamenii de la Konica Minolta ne-au înțeles nevoile și au intervenit mai mereu în primele ore de la reclamarea unei probleme.

 

Care sunt lucrările cele mai solicitate și în ce direcții se dezvoltă?

În continuare tipăriturile clasice, precum afișe, flyere, cărți de vizită, planșe arhitecturale sau coli A4 simple constituie cea mai mare parte a activității noastre cotidiene, dar preferințele clienților în materie de finisaje s-au diversificat foarte mult. Totodată, segmentul de outdoor merge foarte bine datorită orientării pe care am avut-o în această direcție. Am încercat mereu să oferim sprijin acolo unde am considerat că poate reprezenta o diferență, tocmai de aceea suntem în continuare printre puținele firme de profil care au un buton mare de sponsorizări pe prima pagină a website-ului.

 

Câte echipamente aveți în producție?

De la imprimante de tipar digital Konica Minolta, la cele de mari dimensiuni, toate și-au găsit la un anumit moment locul în firma noastră. În prezent, avem o duzină de echipamente Konica Minolta în gama de producție pentru tipar hârtie, printre care și un aparat KIP de format mare, cinci plottere de mari dimensiuni, solvent, sublimare și UV, dar și alte câteva zeci de utilaje de finisaje. Cea mai nouă achiziție este imprimanta Konica Minolta 1085.

 

Am înțeles că nu ați accesat fonduri europene pentru aceste achiziții. Aveți în planul de dezvoltare și un astfel de proiect?

Dezvoltarea și toate investițiile pe care le-am efectuat până acum au fost făcute prin propriile forțe. Evident, luăm în considerare atragerea de fonduri pentru dezvoltare, doar că până acum nu s-a ivit momentul sau, dacă s-a ivit, n-am știut să-l identificăm.

 

Cât de ușor sau cât de greu este să găsești personal calificat în domeniu?

Forța de muncă, sau mai degrabă lipsa forței de muncă, este una dintre principalele probleme cu care ne confruntăm. Candidații care ajung de obicei la noi vin din industrii sau domenii care nu au nimic de-a face cu segmentul în care activăm. Deși există secții de design în Cluj-Napoca de unde absolvenții ies cu diplome care le atestă cunoștințele în domeniul designului grafic, ceea ce ei deprind la școală rareori poate fi aplicat direct în muncă. Segmentul DTP este complet neacoperit de orice curiculă existentă pe piață în acest moment, iar toată calificarea cade pe umerii noștri, pe cheltuiala noastră, iar de multe ori angajații nu stau foarte mult din cauza faptului că locul de muncă este foarte stresant.

 

Cât de educați sunt clienții? Aveți probleme de comunicare pe anumite lucrări?

De foarte multe ori clienții vin la noi cu o tonă de așteptări, însă în completă necunoștință de cauză. Clienții nu cunosc tehnologiile de print, culorile, tipurile de material, finisările posibile și așa mai departe. Iar designerii care trimit sau ajung la noi pentru tipărituri sunt de cele mai multe ori nepregătiți, astfel că trimit spre execuție produse greșit marcate sau cu o grafică nerealizabilă.

 

Care sunt ordinea importanței și proporția în cifra de afaceri ale serviciilor pe care le oferiți?

Tiparul digital rămâne în continuare cea mai importantă ramură a serviciilor pe care le oferim, însă și produsele din mediul outdoor încep să capete viteză. Estimăm că până la finele acestui an, cel puțin 70% din toate produsele pe care le realizăm vor face parte din segmentul tiparului digital, alte 25% provenind din segmentul outdoor și circa 5% din cel textil.

 

Aveți și în Transilvania probleme cu încasările, așa cum se întâmplă în București?

Există mari probleme de fluctuație a veniturilor și a încasărilor și pe piața clujeană și foarte multe firme au de suferit de pe urma asta, inclusiv noi. Încercăm să manifestăm prudență ori de câte ori clientul ne solicită plata la termen, iar expunerea să fie cât se poate de mică și pe perioade scurte.

 

Ce vreți să dezvoltați mai mult în viitor? Care este direcția în care doriți să mergeți?

Considerăm că hârtia rămâne și va fi în continuare un suport indispensabil pentru industria în care activăm. Investim în continuare într-o unitate mai puternică de design care să întregească producția. Totodată, încercăm în continuare să eficientizăm volumul de lucru și timpii de reacție.

Tags:

Leave a Comment