LOADING

Type to search

Euro Nova, specialiștii în outdoor

Advertising si Media Business

Euro Nova, specialiștii în outdoor

admin mai 12, 2014
Share

Când faci investiții fără compromisuri, ai și argumente în fața clienților

 

Nu lăsați titlul să vă păcălească. Puteți apela la serviciile echipei de la Euro Nova pentru orice lucrare de producție, în afară de UV și plan. Adică, puteți face la ei de la mash-uri la timbre, după cum ne-a spus managerul companiei, domnul Bogdan Novac. Capacitățile de producție ale firmei în materie de calitate, dar și de volum, îi permit să soluționeze prompt cereri dintre cele mai pretențioase, iar mașinile lor pot lucra săptămâni întregi non-stop la aceeași calitate, lucru dovedit deja de-a lungul timpului.

 

Echipamente din Vest

La aceste capacități s-a ajuns după investiții de circa o jumătate de milion de euro, derulate pe parcursul a mai bine de o decadă de activitate. Bogdan Novac ne spune că aventura a început în 2000 (destul de timid, cu o imprimantă de 36”) și s-a transformat în relație serioasă cu trecerea anilor, portofoliul de clienți ai companiei conținând nume cunoscute din multe segmente ale economiei în ziua de astăzi.

„Principalul nostru furnizor de echipamente este Mons Medius, care erau și cei mai cunoscuți când am început. Am preferat echipamente europene și americane. M-am ferit de echipamente chinezești, auzind experiența colaboratorilor cu ele”, argumentează șeful Euro Nova preferința sa pentru mașini de tipar occidentale. „N-am făcut rabat nici la cerneală. Am optat tot pentru materiale de proveniență SUA sau Europa. Ori Japonia, în funcție de echipamente”, continuă gazda noastră. În acest moment, compania pe care o conduce are patru echipamente de producție, plus auxiliare pentru ele.

 

Opțiuni aproape nelimitate

„Pot, la ora actuală, să acopăr tot”, spune Bogdan Novac. „Printez, de exemplu, prelate de TIR. Fiind poziționat lângă șoseaua de centură a Bucureștiului, am chiar aproape «prelatarii» și îi servesc. Deși tiparul pe prelate este un tipar destul de dificil. Avem acum, de exemplu, role de 900 grame. Trebuie un echipament destul de robust, și oricât de robust este, tot îl solicită. Una este să lucrezi cu poliplan 440 g/mp și alta este să printezi pe un poliplan de 900g/mp.”

 

Campanii (și bugete) electorale

 

Vin alegerile europarlamentare și, de obicei, în campanie o componentă foarte importantă este cea de print. Însă din ce am văzut noi în materie de outdoor, dezinteresul parcă n-a fost niciodată mai mare pentru niște alegeri. Și din partea alegătorilor, și din partea partidelor și politicienilor, lucru care bănuiam că se vede și în bugetele de campanie. „Întotdeauna a fost așa cu europarlamentarele”, confirmă interlocutorul nostru. „Cele mai bogate sunt alegerile locale și cele parlamentare naționale, Senat și Camera Deputaților. La europarlamentare oricum există un dezinteres, atât în România, cât și în Europa, din câte am văzut, cu participări de 20 – 30 de procente la vot. Iar la prezidențiale sunt puțini candidați. Dar da, am printat pentru europarlamentare. Dar numai cu banii jos. Pentru că s-au dat niște țepe mari pe promisiuni electorale, s-au închis firme pe tema asta. De aceea, atunci când vin agenții cu comenzi, în astfel de perioade întrebăm dacă sunt electorale, pentru că acolo intrăm într-un cu totul alt regim.”

 

Datoriile, o pandemie

 

Oare „banii jos” n-ar putea fi o variantă să mai scăpăm piața de marasmul financiar? Gazda noastră spune că la sume mari este foarte greu să lucrezi cu banii jos, dar până la urmă asta s-ar putea dovedi soluția. E greu să-ți respecți cuvântul și să-ți plătești furnizorul în termenul convenit, de 90 de zile, când propriul tău client nu te plătește la 90 de zile. Totuși, unde sunt banii? „Banii sunt la firmele mari. De situația asta mă lovesc eu. Am și clienți direcți, precum importatori de parfumuri (Givenchy, Versace). De la ei iau banii la timp. Dar și mulți dintre clienții mari au probleme cu propriii clienți mari, cu termene de plată de 180 de zile, sau cu marfa livrată în decembrie și banii încasați în august. În aceste condiții, gata, a intervenit blocajul. Bun, îi dai în judecată. Și îți plătesc poate într-a o suta, a două suta zi. Dar pe tine te-a omorât, ca firmă mică sau medie. De fapt, și ca firmă mare. Dacă te pune un client foarte mare să tipărești două, trei luni și nu ți-a plătit, nu mai ai bani de rulaj. Rulezi banii băncii. Banii băncii înseamnă dobândă, dobândă înseamnă deja creștere de preț”, spune Bogdan Novac.

 

Războiul prețurilor

 

Este ceva care nu se leagă în toată această cursă pentru prețul cel mai mic, cursă care deja durează de atâta vreme încât a devenit greu de crezut că mai poate fi dusă mult timp așa. Șeful Euro Nova ne spune că, punând pe hârtie niște prețuri care se găsesc acum în multe oferte din piață, rezultă de multe ori niște marje de profit din cauza cărora tipografii ar trebui să producă kilometri pătrați ca afacerea să merite. Bogdan Novac este de părere că o parte din responsabilitate rezidă în apariția banilor europeni, bani europeni care au permis multor producători să-și achiziționeze echipamente. Acești producători au venit, în general, doar cu argumentul preț, fără să se gândească prea mult la sustenabilitatea business-ului lor sau la ideea că dacă afacerea nu merge s-ar putea să fie nevoiți să dea banii înapoi din buzunar. „Plus că peste 5-6 ani vine vântul retehnologizării și atunci ce faci? Pentru că tu până atunci ai subzistat, cel mult. Prețul mic este tentant, dar este riscant. Și pentru vânzător, și pentru cumpărător. Pentru că vei omorî o afacere. Poate nu acum, dar într-un an, doi ani, cinci ani…”

 

Mediul de afaceri

Părerea interlocutorului nostru este că România nu este o țară prea prietenoasă cu mediul de afaceri, dar „ne descurcăm. Marele nostru dezavantaj este că suntem guvernați. În loc să fie în avantajul nostru, ni se pun bețe în roate. Într-un fel, e și de înțeles. Ce interes ar avea guvernul să impună disciplină fiscală, când el însuși este cel mai mare datornic din țară? Cei mai mari datornici sunt companiile de stat”.

 

Servicii noi pentru indoor

Ultimul echipament din parcul Euro Nova este o imprimantă pentru indoor, despre care șeful companiei spune că lucrează la o calitate foarte bună, cu tipar rezistent UV și rezistent la apă. Aceasta deja a intrat în producție de ceva timp și este apreciată și căutată de clienți, bucurându-se de comenzi numeroase.

 

Calitatea, armă împotriva crizei

Mașina Gandinnovation este printre cele mai importante achiziții făcute de Euro Nova. Intrată în producție în 2009, amortizarea investiției pentru ea s-a desfășurat, până la urmă, fără probleme, deși economia nu trecea prin cea mai fericită perioadă și multe afaceri din jur dispăreau. „Am achitat-o fără probleme, deși atmosfera în jur era foarte încărcată. Și pe aceasta, și pe o alta, de circa 20.000 de euro. Dar când ai o imprimantă atât de puternică, ai garanția că tipărește 24 de ore, 7 zile din 7. Am avut multe situații când asta am făcut, am printat o săptămână non-stop. Situații de genul acesta așteptăm întotdeauna cu plăcere!”

 

Echipamentele de tipar din secțiile de producție Euro Nova sunt de producție nord-americană, japoneză și europeană:

–     Gandinnovations Jeti 3312 (3,2 metri lățime, viteză până la 100mp/h);

–     Mutoh BLIZZARD (1,6 metri lățime și viteză până la 70mp/h);

–     Encad (1,6 metri lățime pentru producția de indoor) – 2 echipamente;

–     Mutoh VALUEJET 1624 (1,6 metri lățime pentru producția de indoor);

–     Printer digital Develop format A3+;

–     Laminator Biederman 1,6 metri lățime.

Leave a Comment