Default

Eurobusiness – în elita europeană a producătorilor de ambalaje pentru industria farmaceutică

• Bookmarks: 14728


În România de astăzi, în acest mediu de afaceri ostil în care concurența neloială și ignoranța guvernanților generează situații greu de imaginat chiar și pentru cel mai temerar investitor, un cuplu de tineri manageri reușește să demonstreze că au învățat lecția pe care Europa dorește să ne-o predea: dezvoltarea durabilă. Soții Niculae și Adriana Negre au reușit să devină în ultimii 13 ani o echipă de manageri imbatabili care a învins piedicile statului român și dificultățile pieței de print dezvoltând de la zero o afacere de peste 15 milioane de euro – tipografia Eurobusiness. Și continuă să investească.

 

Dan CĂLIN

 

Deoarece piața românească de print a ajuns să fie dominată de o atitudine de bazar, cei doi manageri au decis să facă afaceri cu cei care știu tipar, știu să aprecieze calitatea, profesionalismul și efortul depus pentru ca fiecare produs să ajungă la cerințele impuse și, astfel, au decis să exporte print. În acest sens, ei au continuat dezvoltarea bazei tehnice a companiei și au investit în tehnologie de ultimă generație, unică în România, care vizează piața produselor farmaceutice. „Am achiziționat un echipament Bobst de îndoit și lipit care printează codul braille conform directivelor europene, adică respectă întocmai parametrii geometrici impuși prin standarde. Evident că piața pe care o vizăm cu această investiție este cea a produselor farmaceutice pentru că și în România există o lege care impune producătorilor de medicamente să folosească numai ambalaje care să conțină codul braille ce trebuie să respecte standardele europene și să aibă o anumită geometrie. Aceasta poate fi realizată numai cu utilaje specializate și, de aceea, am investit într-un astfel de echipament, fiind unul dintre puținii tipografi din țară care poate oferi acest serviciu și singurul din sudul și sud-estul țării”, ne-a spus CEO-ul companiei, domnul Niculae Negre.

Efortul financiar pentru această investiție este consistent și tocmai de aceea planul de acțiune a fost întocmit până în cele mai mici detalii. „Am montat deja mașina, iar muncitorii au urmat trainingurile de două săptămâni cu reprezentanții producătorului. Apoi facem testele noastre interne, o stabilizăm și o introducem în fluxul de producție până la sfârșitul lunii septembrie. Tot până atunci vom finaliza discuțiile pe care le-am demarat cu câțiva clienți din România pentru primele lucrări. Sperăm ca în șase luni să o încărcăm 100%, adică să lucreze 20 de ore/zi”, își propun managerii companiei.

Investiția a fost gândită de la început să includă tot ceea ce este necesar pentru a obține o calitate europeană la un preț cât mai bun și într-un timp cât mai scurt. „Așa cum spuneam, piața pe care o vizăm cu acest echipament este cea de produse farmaceutice. Dar mai este și cea a cosmeticelor și nu doar atât, pentru că utilajul poate lipi orice tip de cutie, inclusiv din carton microondul. El are instalate toate sistemele de control al calității astfel încât să putem oferi calitate conform standardelor europene în vigoare. Mașina are trei puncte de lipire, dar mai pot fi montate încă două, putând atinge o viteză de maximum 120.000 de cutii/oră cu o lipitură. Însă nu prea mai sunt pe piață lucrări cu astfel de volume, majoritatea fiind cele medii și mici cuprinse între 5.000 și 20.000 de exemplare/reper.”

 

Până la sfârșitul anului mai vine un KBA de 2,5 milioane de euro

Ținta vizată este exportul. „Pentru noi este important să fim cât mai bine dotați din punct de vedere tehnologic și să putem oferi o calitate de top pentru piața europeană. Și acum lucrăm foarte mult pentru export pentru că piața din România este caracterizată de canibalism, existând o concurență neloială la nivel general. Nu ne permitem luxul de a intra în afaceri cu astfel de parteneri. Concurența trebuie văzută mai mult ca un parteneriat, așa cum este în multe țări europene, pentru că ne putem ajuta reciproc. Pentru a ajunge la export cu acest echipament de la Bobst mai avem de realizat o ultimă etapă: în luna septembrie să obținem certificările ISO 14001 – protectia mediului și ISO 22000 – siguranța alimentară. Abia apoi vom demara discuțiile cu clienți externi, mai ales că sunt foarte puține astfel de mașini în sud-estul Europei.”

Deși investițiile realizate până acum în anul 2015 totalizează 1,2 milioane de euro, urmează încă una de două ori mai mare. „Sperăm ca noul echipament să ne aducă o creștere suplimentară de 20% a cifrei de afaceri pe ambalajele din carton duplex, în prezent înregistrând o creștere consistentă pe ambalajele cașerate. Mașina de la Bobst este al treilea proiect de investiție din acest an. Am mai adus un utilaj de cașerat format 1.600 x 2.000 cm și un alt echipament de lipit și îndoit în opt puncte, ambele noi. Până la sfârșitul anului ne-am programat încă o investiție – o mașină de tipar KBA de 1.600 x 1.200 cm în valoare de 2,5 milioane de euro. Toate acestea se susțin și se regăsesc în cifra de afaceri a companiei care a înregistrat o creștere de 32% în prima jumătate din 2015”, explică domnul Niculae Negre.

 

 

Tipografia Eurobusiness

Tipografia Eurobusiness este o afacere pornită de la zero și care a ajuns în 13 ani la o cifră de afaceri de peste 15 milioane de euro. Compania este condusă de doi manageri ambițioși, soții Niculae și Adriana Negre, care se completează și se susțin reciproc, formând o echipă imbatabilă. Afacerea a fost demarată în anul 2002 și a funcționat ca agenție de publicitate în primele luni. Deoarece au întâmpinat dificultăți serioase la furnizorii de print în ceea ce privește respectarea termenelor de livrare și-au dat seama că nu se puteau baza pe nici unul și au decis să se utileze cu echipamentele necesare. Așa că, până la sfârșitul anului 2002 aveau o mică tipografie, după o investiție de 150.000 de euro în echipamente pentru realizarea de tipar comercial și de formularistică, totul fiind organizat la parterul casei în care locuiau.

Ca orice început pe forțe proprii în România, a fost greu, chiar foarte greu uneori, fiindu-le sprijin doar elanul și încrederea tinereții. Așa au reușit să semneze primele contracte de servicii. Seriozitatea cu care își tratau clienții a convins și managementul unei mari companii europene să le acorde șansa de a deveni furnizori pentru toată formularistica, foile cu antet, cărțile de vizită, mapele etc. Apoi lucrurile s-au dezvoltat într-un ritm foarte alert, culminând în anul 2004 cu începerea construcției primei hale de producție pe terenul pe care sunt și astăzi. Astfel că un an mai târziu s-au mutat într-un spațiu cu o suprafață de 2.500 mp, achiziționând utilaje pentru a putea tipări pe format 70 x 100 cm. Așa au trecut de la o tipografie mică aflată la parterul unei case la o hală complet utilată, de la 15-20 de angajați la 50, de la nici o datorie la rate la bancă. Dar au continuat să se dezvolte și, până în anul 2008, toate lucrurile au mers foarte bine, lucrând cu clienți din ce în ce mai mari.

În 2008, atunci când piața tipăriturilor a înregistrat un declin masiv, și-au dat seama că tiparul comercial nu este viitorul și că nișa ambalajelor este una în care merită investit. Așa că la sfârșitul anului, după ce au adus utilaje noi pentru acest segment, au semnat contracte cu firme importante pentru producția de ambalaje. A urmat anul 2010, în care planurile celor doi manageri prindeau contur din ce în ce mai bine. Dezvoltările continuau, iar spațiul de producție devenea tot mai neîncăpător. Deși au aplicat cu un proiect la fondurile europene pentru extindere, condițiile impuse de caietul de sarcini nu veneau în sprijinul investitorului pe segmentul de producție și a fost doar o pierdere de timp și de bani.

Așa că doi ani mai târziu au construit o nouă hală cu o suprafață de 3.500 mp cu bani dintr-un credit bancar. Proiectul a costat aproape patru milioane de euro și a inclus și echipamentele pentru realizarea de ambalaje, nu doar construcția. De atunci investesc constant în echipamente noi și performante. În prezent, producția de carte aduce aproximativ 30% din cifra de afaceri, cea de ambalaje – 50%, iar diferența este constituită de lucrări ocazionale. În decursul timpului au reușit să achiziționeze tehnologie pentru orice tip de lucrare ce poate fi realizată într-o tipografie: mai mult de 100 de echipamente care, în medie lunară, lucrează 16 ore/zi.

Similar Posts:

14 recommended
comments icon0 comments
0 notes
728 views
bookmark icon

Write a comment...