Default

Filkon International a adus în România softul Rogler pentru piața poligrafică

• Bookmarks: 3422


Acum tipografiile au unealta potrivită pentru optimizarea producției și a costurilor

Cu o experiență de zece ani în instalarea de software pentru tipografii și oferirea de suport pentru acestea, Filkon International a găsit cea mai bună soluție din piață la ora actuală – cea de la Rogler. Începând din acest an o oferă celor interesați din România, Dubai și SUA.

Dan CĂLIN

Cei care lucrează cu Filkon International ori au aflat într-un fel sau altul despre această firmă știu că sloganul ei – Profit prin tehnologie – este unul asumat. Știu că ceea ce oferă pieței are un grad ridicat de performanță și calitate pentru a sprijini tipografii în activitatea lor. În plus, cei de la Filkon caută în permanență soluții și produse noi pe care să le propună clienților. O astfel de soluție este și software-ul Rogler pe care l-au adus în România tocmai din… Austria. Pentru a-l prezenta pieței, firma a organizat un eveniment la hotelul Ibis din Capitală care a beneficiat și de prezența proprietarului Rogler Software. Au acceptat invitația Filkon câțiva dintre reprezentanții unor tipografii care au interacționat și au cerut lămuriri, știind foarte concret ce vor de la un astfel de produs.

Florin Filimon, managerul Filkon International, ne-a povestit cum a ajuns să comercializeze software pentru piața poligrafică și care sunt avantajele acestui produs față de celelalte similare: „Noi am fost printre primii din țara noastră care au adus astfel de sisteme pe piață, începând căutarea unei astfel de unelte încă din anul 1999. Din anul 1996 distribuim materiale pentru industria poligrafică și am observat că din tipografiile noastre lipsesc anumite unelte și produse, acesta fiind unul dintre ele. Încă din anul 2005 avem experiență în domeniu pentru că am avut câteva instalări de astfel de softuri în România cu ajutorul partenerului nostru englez de atunci. Bineînțeles că softurile și calculatoarele de atunci nu se compară cu cele din prezent. Am ales Rogler pentru că i-am cunoscut anul trecut și am fost impresionat de produsul lor. Am înțeles de la început că este soluția care mă interesează pentru că are o structură solidă, poți gestiona foarte bine bazele de date, iar firma este deschisă la adaptarea produsului în funcție de necesitățile clienților. Nu este singura firmă de pe piață, dar din toate soluțiile pe care le-am văzut până acum pot spune că cea de la Rogler este cea mai bună.

O altă diferență față de celelalte produse similare este raportul calitate/preț, nu doar caracteristicile fantastice pe care le are softul. În plus, Rogler are deja 100 de clienți în Europa, în general companii medii și mari, ceea ce spune multe. Iar noi îi ajutăm să intre și pe alte piețe, nu doar în România, ci și în SUA și Dubai. Softul a fost dedicat țărilor germanice, dar se lucrează în prezent la traducerea lui în limbile engleză, arabă și română. Se acordă o mare atenție și adaptării platformei de interacțiune cu clienții finali pe web, care este o tendință importantă în prezent în țările vestice. Printre clienții Rogler sunt și companii care se bazează mult pe web to print, unul dintre ei fiind cel mai mare tipograf din Europa.

Adoptarea acestui produs în grila noastră de oferte vine ca un răspuns la criza economică pentru că ajută, în afară de a eficientiza producția și de a da foarte rapid oferte de preț, și în a ști de unde poți tăia din preț astfel încât să rămâi profitabil. Sunt optimist în ceea ce privește dezvoltarea pieței poligrafice din România pentru că firmele medii și mari încep să înțeleagă faptul că în condițiile din ce în ce mai acerbe ale concurenței au nevoie de un program care să le asigure controlul foarte bun asupra a ceea ce fac, și a producției și a costurilor. Mai sunt și alte programe software în piața noastră, dar acestea nu au un suport asigurat. Prin intermediul nostru, Rogler adaptează produsul la cerințele pieței românești. În plus, probabil suntem singurul distribuitor din țară ce are o experiență de zece ani în care am instalat și am asigurat suport pentru astfel de software.

Suntem plăcut surprinși de cererea mare din piață pentru softul de la Rogler. Sunt companii care, negăsind o soluție convenabilă, au încercat să-și dezvolte propriile soluții software. Am văzut unele dintre ele și pot spune că sunt bune, dar acoperă doar 10% din ceea ce poate realiza tehnologic tipografia respectivă. Apreciez că ei au înțeles faptul că deși au lucrat mult la acel proiect, dar că nu vor reuși cu o echipă de programatori din România să acopere 22 de ani de experiență a unei echipe de 26 de oameni care s-au ocupat doar să dezvolte acest soft pentru tipografii, așa cum este cazul companiei Rogler. Am avut și eu o experiență în acest sens și, înainte să aflu despre Rogler, am luat legătura cu o firmă de software din România care mi-a dat o cotație de 380.000 de euro și un termen de execuție a unei variante primare de trei ani.

Revenind, răspunsul din piața autohtonă la campania noastră de informare a venit imediat. De pildă, la nici zece minute după trimiterea invitațiilor la eveniment am primit confirmarea de la o firmă cu care lucrăm foarte rar. Așadar, suntem optimiști în ceea ce privește viitorul acestui soft în România. Companiile care au trecut la al doilea pas, și anume la acela în care studiem ce au nevoie concret de la acest soft, dau dovadă de maturizare. Până acum prima întrebare era «cât costă», iar acum vor întâi să descopere produsul. Ceea ce este un lucru îmbucurător și o întoarcere la 180 de grade a modului de abordare.”

La rândul său, Hannes Rogler, CEO la Rogler Software, ne-a explicat cum vede piața românească în comparație cu cea externă: „În România am ales să îi avem ca parteneri exclusivi pe cei de la Filkon International, dar nu ne-am creat așteptări concrete pentru perioada următoare ca cifre de vânzări. Însă ceea ce am observat în Austria, Germania și peste tot unde activăm este faptul că atunci când costurile cresc, indiferent în ce țară activezi, ai nevoie de unelte pentru a fi competitiv. Acest lucru l-am observat și la cele câteva tipografii pe care le-am vizitat în România. Au aceleași preocupări: cum să facă economie la consumabile, cum să evite greșelile, cum să eficientizeze munca. Acestea sunt companiile cărora ne adresăm cu acest soft. Încercăm să pregătim piața pentru evenimentul drupa de anul viitor și abia atunci vom putea să ne formăm o imagine realistă. Vrem să le arătăm avantajele acestui soft și, chiar dacă nu au nevoie de toate modulele pe care acesta le oferă, este imposibil ca unele dintre ele să nu le fie necesare. Dar aceste lucruri nu se întâmplă peste noapte, ci în timp.

Avem clienți de toate mărimile. Bineînțeles că softul complet este dedicat firmelor mari, dar problemele sunt aceleași peste tot. Firmele mici pot începe cu modulele standard ale softului (estimări, facturare, fișe de livrare etc.) pe care le pot obține la un preț rezonabil, iar softul poate crește odată cu ele. Trebuie spus că produsul este gândit pentru tipografii sau firme de printing și post-press. Acestora ne adresăm și în România. M-a impresionat la cele pe care le-am vizitat aici faptul că sunt foarte bine dotate din punct de vedere al echipamentelor. În plus, am sesizat că sunt conștienți de faptul că trebuie să-și optimizeze afacerea. Softul nostru lucreză pentru ei exact în această direcție, iar costul lui este incredibil de mic, din punctul meu de vedere. Cei care au venit astăzi la evenimentul de lansare organizat de noi împreună cu Filkon International au fost interesați de prezentarea noastră și am observat că știu foarte bine ce au nevoie să facă un astfel de sistem.”

Similar Posts:

3 recommended
comments icon0 comments
0 notes
422 views
bookmark icon

Write a comment...