LOADING

Type to search

Grapo, de la un simplu print shop la o companie de nivel european

Interviu

Grapo, de la un simplu print shop la o companie de nivel european

admin mai 21, 2010
Share

Compania cehă Grapo se bate cu producători occidentali de echipamente pentru imprimare pe format mare, reușind să câștige cote de piață care să o facă de temut în special în Europa Occidentală. Care este cheia acestei reușite pentru o companie din Europa Centrală înființată în 2004? Petr Orság, director de vânzări Grapo Technologies ne oferă mai multe amănunte într-un interviu acordat în exclusivitate pentru Universign.

Cei mai mulți producători și furnizori de echipamente de imprimare pentru format mare se găsesc fie în Europa Occidentală, fie peste Ocean. Acolo au și piețe de desfacere pentru produsele lor. Cum se descurcă Grapo în aceste zone?
Grapo Technologies (Grapo) are o afacere de nivel mondial, adresându-se în mod deosebit piețelor vest-europene puternice, cum ar fi Germania, Elveția, Italia, Spania sau Olanda unde se găsesc și majoritatea clienților noștri.

În acest moment, Grapo a instalat aproximativ 180 de echipamente în întreaga lume (din Statele Unite până în Ucraina – pe axa vest-est, și din Norvegia până în Kuwait – pe axa nord-sud), iar numărul lor crește constant în fiecare lună.

Care este cel mai cunoscut produs din portofoliul dumneavoastră? Pentru ce aplicații poate fi utilizat?
Printerul flatbed Grapo Manta este cel mai cunoscut produs Grapo în momentul de față. El reflectă abilitatea companiei noastre de a fi flexibilă și de a reacționa rapid la nevoile pieței. Grapo este singura companie de pe piață care s-a lansat ca print shop, iar know-how-ul nostru vine dintr-o înțelegere foarte bună a nevoilor pe care le au furnizorii de servicii de print, astfel că ne construim echipamentele pentru a le veni în întâmpinare. Bazându-ne pe experiența noastră cu echipamentele de imprimare, am creat Manta pentru a le oferi clienților posibilitatea de a realiza o gamă largă de aplicații cum ar fi imprimarea pe mobilă, sticlă sau ceramică. Printerele flatbed reprezintă în zilele noastre un puternic trend pe piața imprimării UV, mai ales de când piața s-a deschis spre o mare varietate de aplicații.

A crescut numărul comenzilor pentru imprimantele UV Manta cu opțiunea white ink după expoziția Fespa? De unde vin clienții care au comandat acest echipament, sunt cumva din afara ariei dumneavoastră de distribuție?
Vânzările au crescut după participarea noastră la Fespa, pentru că opțiunea white ink pe printere flatbed permite clienților să imprime pe suporturi transparente cum ar fi sticla sau acrilicele sau pe suporturi colorate cum ar fi PVC colorat sau lemn natural. Acest printer nu are o piață precis delimitată, depinde de clienți și de producția lor, în consecință vânzările sunt răspândite uniform în toată Europa.

Care este prețul standard de vânzare pentru echipamentul UV Manta cu opțiunea white ink?
Prețul de listă pentru Manta cu white ink este fixat sub 100.000 EUR.

Multe companii sunt mulțumite de acest echipament pentru utilizarea lui în aplicații neobișnuite. Care sunt aceste aplicații?
Una din aplicațiile neobișnuite este, spre exemplu, imprimarea pe sticlă. O parte din clienții finali ai echipamentelor Grapo le folosesc pentru imprimarea pe uși de sticlă, cabine de duș etc.
O altă aplicație neobișnuită pentru Grapo Manta White este imprimarea plăcilor din polistiren care sunt revândute în întreaga lume.Aplicația folosește întreaga grosime de imprimare a printerului, adică 60 mm.

Vă propuneți să lărgiți gama de produse în viitorul apropiat?
Echipa de cercetare și dezvoltare Grapo lucrează continuu la găsirea de inovații. Echipa e condusă de fondatorul firmei și inventatorul mașinilor de imprimare Grapo, Radim Kralik. Așa cum am menționat, ne bazăm know-how-ul inclusiv pe experiența de zi cu zi a furnizorului de servicii de imprimare, având în vedere că aceste echipamente sunt utilizate în Print Shop-urile Grapo.

În ce țări are Grapo dealeri autorizați?
În Cehia și Slovacia, Grapo Technologies distribuie echipamentele direct către end-users. Pe alte piețe vindem printerele prin distribuitori ca Igepa Group în Germania și Elveția. Politica Grapo este să aibă un dealer pentru produsele sale în fiecare țară europeană, principalele piețe ca Germania, Italia, Spania, Scandinavia sunt acoperite, dar suntem în proces de negociere cu dealeri din alte țări.

Aveți în vedere mărirea rețelei de distribuție?
După Europa, ne-am început expansiunea pe piața din Statele Unite și ne vom axa pe alte piețe din Europa, inclusiv piețele din Europa Centrală și de Est.


Tags:

Leave a Comment