LOADING

Type to search

H&M deschide primul magazin din România și închide porțile furnizorilor locali de servicii de imprimare de format mare

Interviu

H&M deschide primul magazin din România și închide porțile furnizorilor locali de servicii de imprimare de format mare

admin mart. 25, 2011
Share

UPDATE – În urma informațiilor primite pe adresa redacției, venim cu următoarea completare: o parte din campania outdoor din România a retailerului H&M a fost realizată de un producător român. Vom reveni cu un material mai amplu despre compania care a realizat campania in numarul urmator al revistei Universign.

Astăzi se deschide în București primul magazin H&M din România. Premiera va avea loc în centrul comercial AFI Palace Cotroceni și va fi urmată mâine, 26 martie, de deschiderea locației din Unirea Shopping Center. Cele două locații însumează peste 4000 mp spațiu comercial, iar până la sfârșitul lunii aprilie se vor mai deschide alte patru magazine în Băneasa Shopping Center, București Mall, Plaza România și în Brașov, în complexul comercial Unirea Shopping Center.

Lansarea din România a fost precedată de o campanie a cărei cea mai importantă componentă a fost cea de outdoor. Într-un context în care campaniile outdoor sunt din ce în ce mai puține și numără din ce în ce mai puțini metri pătrați, imaginea modelului brazilian Giselle Bundchen, care prefațează colecția de primăvară a retailerului suedez, a beneficiat de o vizibilitate ridicată.

Spre exemplu, stația de metrou Piața Unirii este decorată în întregime cu bannerele H&M, fiind probabil prima dată când acest spațiu este ocupat în întregime de un singur brand. Agenția care gestionează planificarea și cumpărarea de spațiu media este Starcom Media Vest, care a câștigat contul în urma unei licitații locale.

Surse din piață estimează că suprafața totală imprimată depășește 6000 mp, iar bugetul alocat închirierii de spațiu media este evaluat la 100.000 de euro. Ceea ce ar fi trebuit să fie un balon de oxigen pentru companiile specializate în servicii de imprimare de format mare din România a fost doar o himeră, întrucât se pare că producția acestor materiale a fost realizată în Germania.

Nici reprezentanții Starcom și nici cei ai H&M nu au vrut să divulge informații referitoare la compania sau companiile care au imprimat mesh-urile, bannerele sau billboard-urile campaniei și nici să confirme sau să infirme pe cele despre producția acestora în afara României

Majoritatea furnizorilor de servicii de imprimare de format mare pe care i-am contactat au confirmat faptul că materialele au fost imprimate în procent de 90% în afara României.

Evenimentul punctează un moment delicat al furnizorilor de servicii de imprimare: o piață măcinată de o presiune crescută asupra prețului de imprimare nu oferă siguranță unui client care mizează mult pe componenta vizuală a campaniei.

Cu siguranță, prețul la care s-au produs materialele în Germania a fost mai mare decât cel cu care sunt obișnuiți să factureze producătorii români. La fel de cert este și faptul că nu mai există diferențe de calitate între printurile realizate aici și cele făcute în orice altă țară din Europa, de vreme ce toți folosesc sau pot folosi, aceleași echipamente și consumabile.

Imaginea este surprinsă cu umor amar de unul dintre cei mai experimentați furnizori de servicii de imprimare: “Am ajuns într-un moment de impas care punctează lipsa de credibilitate a pieței. Cine te aștepți să mai cumpere când strigi în gura mare că vinzi Rolex cu 1000 de lei?”

Tags:

0 Comments

  1. Bogdan mart. 25, 2011

    diferente de calitate exista, citiva o au la noi mai buna decit multi din cei de afara, cei mai multi au din pacate doar pret chinezesc; atit au invatat, atit stiu sa faca; pret… cum bine stii Radu, echipamentele si cerneala nu sint suficiente… lipseste inca partea soft (instruire, know-how, color management, control de calitate, aplicatii, optimizare) care de regula afara e 30% din costul investitiei hardware, iar la noi e ceea ce se doreste gratuit… si asta pentru ca adesea un print buyer nu e dispus sa plateasca nici el pentru calitate, toti o vor degeaba; clientul final e cel ce sufera, de cele mai multe ori fara sa stie macar; in rest, super campania „nemteasca” a celor de la H&M, in buna parte, hehehe; prietenii stiu de ce

  2. dan mart. 29, 2011

    Fratilor, nu conteaza ! H&M este firma privata si face ce vrea cu banii ei. Treziti-va si iesiti din comunism. V-ati pus problema vreodata ca nu conteaza numai pretul sau calitatea ? Ci si seriozitatea, promptitudinea si sentimentul unic ca atunci cand pleci la drum cu un partener de afaceri el nu te lasa balta atunci cand interesul lui o cere ! Noi, ce sa mai spun, tragem tepe pe banda rulanta. Credeti ca nu se aud „gemetele” celor intepati ?

  3. vanzator apr. 1, 2011

    Poate ca materialele pentru promotia asta s-au facut in Germania, dar cu siguranta ca s-a produs pentru ei si in Romania si calitatea materialelor ca si printul au fost la cel mai inalt nivel calitativ.

  4. kane apr. 1, 2011

    Cea mai mare parte a materialelor au fost produse in Bucuresti.
    Materialele folosite au fost de ultima generatie.

Leave a Comment