LOADING

Type to search

Înainte de a decora o vitrină…

Analiza

Înainte de a decora o vitrină…

admin iul. 21, 2009
Share

În conceperea unui plan de decorare a unei vitrine comerciale, o serie de întrebări necesită clarificare. Un prim aspect care ajută este vizitarea locaţiei şi fotografierea acesteia. Dacă este vorba de mai multe locaţii, acestea sunt, cel mai probabil, cu arhitectură variată şi necesită abordări diferite. De asemenea, trebuie stabilite aspecte precum culorile de brand, logo-urile şi motivele folosite în design, dar şi amplasamentul vitrinei faţă de traficul pietonal, pentru un studiu de impact coerent.

Conform Institutului de Publicitate Point-Of-Purchasing (POPAI), vitrina spaţiului comercial aduce 25% din vânzările sale, iar cumpărătorul petrece în medie între şase şi unsprezece secunde privind marfa expusă. Marile lanţuri de magazine au transformat deja decorarea vitrinelor în artă, având de multe ori o adevărată scenografie, în ideea de a atrage mai întâi atenţia trecătorului printr-un aranjament creativ şi atrăgându-l apoi înăuntru prin expunerea celor mai interesante oferte.

Ce fel de grafică recomandăm?

Programele de grafică pentru vitrine au fost create pe baza câtorva formate standard de design, dintre care cele mai populare sunt inscripţionările parţiale, chenarul şi pictorialul. În cazul inscripţionării parţiale, opţiunile sunt variate, însă una dintre cele mai recomandate este decorarea parţii superioare a vitrinei cu o bandă grafică transversală. Această alegere oferă o bună vizibilitate din stradă, mai ales în cazul în care maşinile parcate în faţa magazinului obstrucţionează partea inferioară a geamului şi pot, de asemenea, ascunde sistemul de iluminare din plafon.

Chenarul este unul dintre cele mai eficiente tipuri de design, concretizându-se în aplicarea graficii pe tot perimetrul geamului. Astfel, se încadrează şi se evidenţiază elementele interioare de design sau produsele expuse, legând vizual întreaga imagine creată. Pentru a nu strica acest echilibru şi a nu distrage întreaga atenţie, grafica nu trebuie să depăşească, în principiu, lăţimea de 15-20 cm.

Pictorialele de mari dimensiuni sunt din ce în ce mai folosite în ultimul timp, în principal pentru spectaculozitatea şi coloristica lor, cu impact puternic în rândul trecătorilor. Grafica este de cele mai multe ori imprimată pe folie de vinil perforată, transformând întreaga suprafaţă de sticlă într-un uriaş panou publicitar. Aceasta permite vizualizarea graficii publicitare din exterior, însă nu obturează priveliştea exterioară pentru cei aflaţi în interiorul magazinului, lăsând, totodată, lumina să pătrundă, pentru a nu limita şi întuneca spaţiul comercial. Pericolul acestei alegeri este ridicarea unei bariere între exterior şi interior, căci scopul de bază al decorării vitrinelor este practic să invite trecătorul să-i treacă pragul. Aspectul poate fi evitat prin folosirea background-urilor imprimate digital instalate în spatele elementelor expuse, gândite să creeze o atmosferă specifică pentru acestea.

Pentru toate variantele, regula de bază este simplitatea – orice design are nevoie de spaţiu pentru „a respira” şi prea multe elemente vizuale pot aglomera inutil imaginea, iar pentru a menţine interesul vizual este de preferat ca aceste elemente să fie expuse la înălţimi diferite. Literele trebuie să fie îndeajuns de mari pentru a putea fi văzute de la distanţă – distanţa maximă de lizibilitate a unei litere cu o înălţime de 2,5 cm este de 7,5 metri, iar mesajul scurt şi concis.

Culorile deschise sunt de preferat pentru suprafeţele din sticlă, fiind mult mai vizibile decât cele închise. În plus, suprafeţele de sticlă acoperite cu folie de culoare închisă captează mai multă căldură, iar sticla se dilată, în timp ce zonele neacoperite rămân rigide, fapt ce duce la sensibilizarea, în timp, a geamului.

Alegerea materialelor

Referitor la durabilitatea lucrării, înainte de a alege materialul trebuie luaţi în calcul factori precum durata campaniei, mediul la care este expus – în special căldura şi razele UV afectează durata de viaţă a inscripţionării, bugetul alocat, aplicare indoor sau outdoor. Dacă bugetul permite, cea mai indicată alegere este folosirea unei folii cast de vinil de calitate superioară, pentru o durabilitate pe termen lung.

Unul dintre cele mai importante aspecte de avut în vedere înainte de a alege tipul foliei adezive folosite, se referă la amplasarea acesteia pe interior sau pe exteriorul suprafeţei de sticlă. Un motiv în plus de a alege o folie cast de mare rezistenţă, deoarece este de preferat ca aceasta să fie aplicată pe partea exterioară a vitrinei, căci reflexia sticlei poate estompa impactul vizual al graficii aplicate pe interior, mai ales că astăzi majoritatea tipurilor de sticlă sunt termoizolante şi tratate împotriva razelor UV, ceea ce alterează culorile. În plus, aplicarea pe interior creşte timpul de manoperă datorită elementelor de mobilier sau display interior şi întrerupe traficul intern al spaţiului comercial. Astfel, grafica amplasată pe partea exterioară a vitrinei poate fi aplicată şi după orele de program.

Tags:

Leave a Comment