LOADING

Type to search

Încotro se îndreaptă inkjet-ul? (II)

Analiza Interviu

Încotro se îndreaptă inkjet-ul? (II)

admin dec. 10, 2010
Share

Presiunea asupra offset-ului

Înlocuirea tehnologiei offset pare să fie obiectivul central al producătorilor de sisteme inkjet. În vreme ce imprimarea electrografică alb-negru concurează cu rezultate bune cu offset-ul pentru aplicații cu tiraje de până la câteva mii de exemplare, pentru majoritatea aplicațiilor de imprimare comercială offsetul este încă responsabil de cea mai mare cotă de piață a producției de pagini imprimate. Prin urmare, aceasta este cea mai mare oportunitate de creștere a pieței.

Sistemele color electrografice au fost targetate către piața aplicațiilor destinate echipamentelor offset incă de la lansarea acestora în 1995, dar aceste dispozitive au fost limitate la aplicații cu tiraje mici, cu excepția imprimării cu date variabile. Valoarea acestor sisteme se îmbunătățește considerabil de-a lungul anilor și, în plus, datorită costurilor de întreținere care sunt din ce în ce mai mici, capacitatea unei imprimante digitale de a imprima eficient un tiraj mare crește rapid,  accelerată și de numărul tot mai mare al aplicațiilor care pot fi abordate de aceste echipamente.

Echipamentele din categoria HVT (high volume transactional) sunt destinate aplicațiilor de productivitate mare și date variabile și mai puțin celor care impun o calitate grafică deosebită a imprimării. Imprimantele din această categorie de produse sunt utilizate pentru comunicările din categoria transpromo (transactional+promotional: formă a comunicării publicitare care combină un mesaj promoțional cu un mediu comercial. Ex: reclame pe facturi, mesaje publicitare in convorbirile cu operatori client service), iar folosirea culorii este o condiție esențială. Cu toate că aceste aplicații au experimentat o puternică creștere de-a lungul ultimilor doi ani, volumul lor este, în cele din urmă, limitat la aproximativ 120 de miliarde de imprimări în Europa de Vest în 2007.

Dispozitivele de imprimare color pentru volume medii (ciclul lunar de la 100.000 la 1 milion de ediții) utilizând tehnologia inkjet reprezintă un caz ciudat, fiind o categorie dominată de un singur producător: RISO este în acest moment singurul furnizor de echipamente color inkjet de acest tip. Această categorie acoperă mediile pentru volume-mici pentru producția de aplicații color, iar produsele din această categorie se găsesc într-un număr mare de întreprinderi de print, cum ar fi furnizori de servicii de print comercial și în medii de imprimare ne-tradiționale.
Nu este clar în acest moment cine sunt aceia care se vor alătura lui RISO ca distribuitori de astfel de echipamente, dar InfoTrends se așteaptă ca unul sau mai mulți distribuitori să facă acest lucru în următorii 5 ani. Nu este o misiune ușoară, căci pentru a intra pe piața volumelor medii, un furnizor de soluții de imprimare inkjet pentru domeniul SOHO (Small Office/Home Office) va avea nevoie să se adreseze unei distribuții mult mai diferite și unor cerințe de service mai mari. Această categorie (SOHO) este bine reprezentată, având în vedere cele câteva sute de milioane de imprimante drop-on-demand care au fost comercializate de-a lungul ultimilor 20 de ani. Majoritatea acestor dispozitive se bazează pe imprimare termică inkjet, dar sunt disponibile și tehnologiile piezo, așa că există premise serioase ca unii dintre producătorii de astfel de echipamente să se uite cu mai mult interes spre aplicațiile de volume medii.

Obiectivul pe termen lung pentru tehnologiile inkjet este că concureze cu offsetul în materie de viteză și calitate de imprimare.

Investițiile sunt masive și sunt făcute de prea multe companii de pretutindeni, astfel că perspectiva unui eșec al tehnologiilor inkjet în încercarea de a detrona offset-ul este destul de improbabilă.

Este greu de estimat însă când se va întâmpla acest lucru. Pe termen scurt și mediu, InfoTrends estimează că instalările de echipamente inkjet de mare volum vor crește la mai mult de 35% pe an în următorii cinci ani. În plus, este de așteptat ca volumul de printuri color să se multiplice de patru ori până în 2013.

Tags:

Leave a Comment