LOADING

Type to search

Labelexpo Europe – încă un pas spre drupa

Evenimente Packaging

Labelexpo Europe – încă un pas spre drupa

admin oct. 16, 2015
Share

Puţini oameni, mai ales dintre cei care proclamă că printul e mort şi îngropat, au idee că banala etichetă este un instrument (de print) care generează afaceri de aproape 100 miliarde USD pe an. Ei, când o asemenea industrie îşi încordează muşchii, spectacolul este garantat, calitatea la fel, iar rezultatele sunt pe măsură. Asta s-a întâmplat la Labelexpo Europe 2015, expoziţia internaţională dedicată domeniului, la care Print Magazin a avut privilegiul de a fi prezentă şi de a relata de la faţa locului. Mulţumim companiilor Euro Top Grafix, Printman, Ferry şi Primatehnic, cele care au făcut acest lucru posibil. Şi nu neaparat companiilor, cât oamenilor. Pentru că despre asta a fost vorba şi în cadrul Labelexpo. Dincolo de tehnologii, reclame, bani, bliţuri, standuri şi pitch-uri de marketing, această industrie, ca toate celelalte, are în spate oameni. Oameni care fac lucrurile să pară uşoare, oameni care muncesc pentru ca cei mai puţin înzestraţi mintal dintre noi să nu mănânce ambalajul în loc de produs, oameni de la care avem multe de învăţat cu toţii şi oameni care fac 100 miliarde $ pe an să se învârtă. De la ei am încercat să aflăm ce i-a adus (sau ce au adus) la Labelexpo, care sunt planurile lor şi cum văd ei această industrie.

Prima şi cea mai importantă idee cu care am plecat de la Labelexpo a fost aceea că toată lumea din industria poligrafică a intrat în febra drupa. Încă nu avem un feedback de la ceilalţi vizitatori, dar printre cei peste 600 de expozanţi de la această ediţie a expoziţiei se simţea clar un aer de expectativă legat de acest eveniment al evenimentelor din print. Unii dintre expozanţii cu care am vorbit nu au făcut niciun secret din asta. Dar să ne întoarcem la packaging-ul nostru. Pentru că, deşi este vorba despre un eveniment dedicat, teoretic, doar etichetelor, dacă ar fi să fim colocviali am putea spune că ambalaj fără etichetă se mai vede, dar etichetă fără ambalaj, ceva mai rar. Iată ce declara în acest sens în debutul evenimentului chiar directorul general Labelexpo Global Series, Lisa Millburn: „Tiparul de ambalaj reprezintă tema centrală a comunităţii tipografilor de etichete şi a experienţei de la Labelexpo. Cu 53% dintre expozanţi oferind produse pentru ambalaj flexibil şi 32 de procente dintre ei venind cu produse pentru carton pliabil, Labelexpo Europe oferă tuturor tipografilor cea mai mare demonstraţie de soluţii de tipar pentru ambalaj disponibile.”

De văzut, s-au putut vedea multe la târg. Ca de obicei, Labelexpo este o întâlnire care stabileşte standarde în materie de astfel de evenimente şi de lucruri noi şi interesante de văzut. Probabil nu ne-ar ajunge tot spaţiul editorial din revistă dacă am încerca pur şi simplu să le enumerăm pe toate. Ce ne-a atras, însă, atenţia, este o modă nu chiar nouă, dar care câştigă tot mai mult teren: ambalajele inteligente. Până la a fi el însuşi tehnologie sau nu, acest smart packaging reprezintă o soluţie care înglobează multe (şi avansate) alte tehnologii. Tehnologii de tipar, în primul rând, fireşte, cu ceea ce presupun acestea: cele mai noi opţiuni în materie de substrat, cerneală ori sisteme digitale. Apoi, vorbim despre tehnologii de realitate augmentată, RFID, NFC, filme antibacteriene, M2M şi chiar deja clasicul cod QR. Toate acestea, înglobate şi puse la treabă de minţile pricepute din spate, vor duce experienţa consumatorului la un nivel la care nu avea cum să ajungă fără cele mai noi descoperiri tehnologice. Este numai o chestiune de timp până când ambalajul inteligent va deveni standardul în industrie pentru nenumărate produse. Asta şi din motive de siguranţă, şi de operativitate, de compatibilitate cu celelalte tehnologii şi nu în ultimul rând de cererea  clienţilor finali care devin din ce în ce mai bine informaţi şi mai pretenţioşi cu produsele pe care îşi cheltuie banii.

Faptul că erau foarte, foarte multe lucruri de văzut şi de aflat la Labelexpo nu ne-a descurajat deloc. Dimpotrivă, am încercat să ajungem în cât mai multe locuri şi să strângem cât mai multă informaţie posibil. Recunoaştem că am avut şi ajutor de la adevăraţii specialişti în print care au reprezentat România prin faptul că au fost alături de partenerii lor în faţa clienţilor la Bruxelles. Fiind de dinainte în temă cu lucrurile interesante pregătite pentru Labelexpo, domnii Gabor Bereczki (Ferry), Mihai Cobianu (Printman), Cristian Haţăgan (Euro Top Grafix) şi Dan Popa (Primatehnic) şi echipele care i-au sprijinit acolo au ştiut să ne ghideze către standurile cu lucruri cu adevărat interesante de văzut. Din aceste vizite au rezultat peste o duzină de interviuri cu reprezentanţi de nume serioase din industrie, din întreg lanţul de aprovizionare, producţie şi furnizare de print. Cu promisiunea că începând cu numărul următor al revistei noastre fiecare dintre cei cu care am vorbit va beneficia de un spaţiu dedicat mai pe larg (atât în print, cât şi online), pentru că fiecare a avut lucruri interesante de spus, ne vom permite să enumerăm acum companiile pe care le reprezintă: Avery Dennison, Emis, Hans Gronhi, HP, Lombardi, Meech, Miyakoshi, Nilpeter, Schober, Screen, Toyo Ink Arets, Ultralight AG, Uviterno AG, Zeller+Gmelin, cu scuzele de rigoare dacă am omis pe cineva.

Cu târgul abia terminat şi informaţia încă multă, fierbinte şi nesedimentată corespunzător, pe de o parte, şi o revistă care aşteaptă să intre în tipar, pe de alta, e destul de greu să formulăm concluzii importante sau de vorbe mari. Cert este că am văzut în acţiune o industrie sau mai bine spus un segment al industriei care face cinste printului, care nu se sfieşte să pună la lucru şi alte tehnologii care îl ajută să-şi satisfacă clientela şi care are un viitor frumos în faţă. Până la acel orizont, în schimb, rămâne valabilă ideea de la început: ne vedem la drupa!

Tags:

Leave a Comment