LOADING

Type to search

Neconvențional. A fi sau a nu fi.

Opinii

Neconvențional. A fi sau a nu fi.

admin mai 22, 2013
Share

Martie 2013. Într-o stație de metrou din centrul Bucureștiului apare o reclamă la un brand de bere. Ei șiiii? Nu este nici prima și nu va fi nici ultima… Bere o să se consume mereu. Iar aceasta la care facem referire se consumă de pe la 1869. Doi pereți de pe culoarul de acces spre stația de metrou rezolvați neconvențional. Un brief îndrăzneț, o execuție corectă, curată, bine executată, în care te întâlnești cu clasicul și convenționalul panotaj, dar și cu volumetrie minimalistă 3D, o instalație hidraulică captivantă și o instalație de sunet care susține ”zgomotos” instalația hidraulică. Impact maxim, curiozitatea călătorilor din metroul bucureștean pe măsură. Agenția a vrut și a avut curaj să implementeze o idee altfel, adică neconvențional. Și i-a ieșit.

gabi_militaru

Gabriel Militaru are o experiență de peste 20 de ani ca director de producție.

Ca public consumator de publicitate, pentru aceste abordări ’’neconvenționale’’ nu trebuie să fii pregătit în mod special. Ideea este că aceste execuții să te surprindă, să te încânte, să-ți provoace o emoție, să fie ușor de înțeles. Să creeze o legătură între brand și consumator. Să te facă să devii curios, iar descoperirea produsului în raftul magazinului să transforme curiozitatea inițială în achiziționarea acestuia.

În timpurile pe care le trăim, neconvenționalul sună mai degrabă a nesiguranță, implică riscuri. Riscul neatingerii obiectivelor propuse, riscuri de imagine, riscuri de bugete nerealiste. Brand managerii și oamenii de marketing sunt suficient de precauți în dorința de a face lucrurile să meargă, folosind cel mai des soluții sigure, rețete verificate și răsverificate. Soluții convenționale în care riscul să fie foarte mic sau să nu existe.

Din ce în ce mai puține execuții neconvenționale făcute cu viziune și curaj. Și invers, o grămadă de soluții propuse ca neconvenționale, de la mese de sampling și domnișoare care împart mezeluri și brânzeturi în marile lanțuri de hypermarket-uri și până la panotaj outdoor cu pretenții de 3D!

Poate că cel mai mare risc cu care se confruntă neconvenționalul cel de toate zilele este lipsa de imaginație. Lipsa de inspirație. Lipsa de viziune. Lipsa de creativitate. Nevoile clienților nu s-au modificat cu mult față de alți ani: se doresc idei strălucitoare – poate ”nu cea mai tare din parcare”, dar să fie ideea potrivită pentru client în momentul respectiv, rezultate cât mai spectaculoase și totul pe bani cât mai puțini… Parcă sună cunoscut !

Succesul pe termen lung al brandurilor se bazează, în sine, pe memorabilitate, prin crearea de publicitate de cea mai bună calitate și adăugarea de valoare fiecărui proiect în parte. Ori activarea neconvențională a brandului generează și memorabilitate. Multă și de bună calitate, dacă a reușit să capteze, măcar și pentru câteva secunde, atenția și curiozitatea consumatorului! ! Așa că … liber la neconvențional !

Tags:

Leave a Comment