LOADING

Type to search

Poți să te extinzi de la imprimare digitală spre display-uri digitale?

Analiza Interviu

Poți să te extinzi de la imprimare digitală spre display-uri digitale?

admin aug. 13, 2010
Share

Display-urile digitale sunt tehnologia viitorului în materie de publicitate. Fără îndoială că dezvoltarea acestei ramuri a publicității va afecta industria de print pe format mare şi va diminua numărul de printuri pentru outdoor, micşorând profiturile furnizorilor de servicii de imprimare. Dacă şi-ar dori să acopere această pierdere, extinzându-şi afacerea spre display-uri digitale, ce şansă ar avea o firmă de imprimare să reuşească în această privinţă?

Ne vom pune în locul unui manager al unei firme de print pentru formate mari din România, pe care îl vom numi în continuare Gheorghe Popescu. Acesta va observa că piața de display-uri digitale este foarte puţin dezvoltată, așa că, cel puțin la prima vedere, poate reprezenta o oportunitate de afaceri. Mai este loc pentru jucători care să ocupe o cotă de piață.

Chiar de la această primă analiză managerul român își va da seama că industria de print pe format mare nu este amenințată direct de display-urile digitale. Totuși, ca director profesionist care se respectă, el trebuie să își facă un calcul în perspectivă. În cazul în care display-urile digitale ar reprezenta o amenințare şi i-ar diminua profitul din imprimare, ar putea să obţină bani din această afacere extinzându-se spre această piaţă nouă?

Prima întrebare pe care și-o va pune Popescu este dacă poate câștiga ceva vânzând hardware. Răspunsul este “nu prea”. Aceste display-uri, de la cele de mici dimensiuni, până la cele de mari dimensiuni fac parte din categoria bunurilor de consum, care ar putea fi achiziționate la un preț relativ accesibil de pe eBay sau ar putea fi cumpărate din China.

Următoarea analiză: software-ul. Un posibil avantaj ar avea numai dacă va crea aplicații de nișă. Aceasta poate suna ca o oportunitate de afacere, dar Popescu nu trebuie să uite faptul că dezvoltările semnificative de softuri sunt rapid preluate și îmbunătățite de marile firme din domeniu. În plus, managerul român își va da seama la o analiză mai atentă că softul pentru aceste display-uri nu face ceva revoluționar și super inteligent: el doar permite încărcarea de conținut, iar astfel de programe există deja și sunt foarte performante, deci softul îl cam dezavantajează.

O altă întrebare pe care Popescu o va lua în calcul. Ar putea reprezenta o sursă de venit materialul promoțional difuzat pe display-uri? Din nou răspunsul este “nu prea”. Acesta va fi creat mai degrabă de agenții de creație și de companii de producție pentru publicitatea TV.

Și iată că Gheorghe Popescu va mai avea de analizat o ultimă posibilitate: rețeaua de display-uri, mai exact vânzarea de spațiu publicitar. Structura aceasta de rețea i-ar putea permite să își acopere cheltuielile prin banii plătiți de clienți, pentru că aceștia vor achita utilizarea display-urilor, lungimea benzii de emisie și numărul de vizualizări. În această privinţă, managerul poate fi mai optimist. În România, este loc pentru display-uri, deoarece ecranele TV încă nu au împânzit orașele. Aceasta ar putea fi o oportunitate de afacere. E norocos, căci piața nu mai e tocmai în fază de pionierat, dar nici nu e prea matură, așa că va mai putea profita de avantaje din vânzarea de spațiu publicitar.

Concluzia: Gheorghe Popescu, dacă dorește să îşi extindă afacerea spre piaţa de display-uri, va trebui să o ia în calcul încă de pe acum. Altfel, dacă aceasta se va dezvolta, nu va mai reuși să câștige mare lucru din display-uri digitale.

Tags:

0 Comments

  1. Bogdan aug. 13, 2010

    fara suparare, dar analiza de mai sus e superficiala si puerila, hehehe; adevarat ca e vara, dar nu trebuie sa exageram…

Leave a Comment