Interviu

Politica noastră va fi, de acum încolo, 100% Mimaki

• Bookmarks: 29731


echipamente mimakiInterviu cu Lazăr Panov, general manager Geko Comerț, compania care a devenit în acest an importatorul exclusiv al echipamentelor Mimaki în România.

De când comercializează Geko echipamentele Mimaki? Care a fost cel mai bun an pentru Geko referitor la Mimaki?
Primul an a fost 2007. Am început în iunie sau iulie 2007. Cel mai bun an a fost 2008, când a fost un boom în toată economia românească. Performanțele atinse în 2008 au însemnat un maxim atât din punct de vedere al numărului de echipamente instalate, cât și din punct de vedere al valorii tranzacțiilor efectuate. Abia anul trecut am depășit cifrele înregistrate în 2008. În 2008 am instalat 24 de echipamente. În 2001 am fost foarte aproape de aceste performanțe, iar în 2012 le-am depășit.

Care este argumentul pentru care credeți că Geko a fost ales Master Dealer în România și Bulgaria?
Au fost mai multe argumente. Numărul de unități vândute, cifra de afaceri pe care am realizat-o din comercializarea echipamentelor Mimaki și calitatea service-ului asigurat de Geko.

Puteți să faceți o analiză comparativă a companiilor din România și Bulgaria din persepctiva de distribuitor autorizat pe ambele piețe?
Clienții Mimaki din Bulgaria sunt, în general, orientați catre aplicații ale printului high-end. Din pacate, nu sunt foarte mulți. În Bulgaria se cumpără foarte multe echipamente chinezești, clienții mai bogați care își permit investiții mai consistente sunt mai puțini decât în Romania. În rest cred că vorbim de același tip de companii în ambele țări. Toți sunt interesați de tehnologiile pe care Mimaki le pune la dispoziție, mai ales că avem o gamă foarte vastă de echipamente și, astfel, suntem interesanți pentru multe companii, indiferent de tipul de print în care aceștia sunt specializați. Singura diferență importantă dintre Bulgaria și România este prețul final de vânzare al produselor finite, care în Bulgaria este mult mai mic, fapt care generează probleme legate de creșterea investițiilor în echipamente noi.

Câte echipamente numără portofoliul actual al Mimaki? Care sunt cel mai bine vândute modele?
Gama Mimaki cuprinde aproximativ douăzeci de modele de imprimante grupate, în funcție de tehnologia de imprimare și de aplicațiile cărora le sunt destinate, în mai multe categorii: solvent, latex, UV, cu trei sub categorii, sublimare și imprimare direct pe textile. Cele mai vândute sunt cele din categoria solvent, datorită prețului mic de achiziție și a fiabilității mari a acestora.

Ați întâlnit clienți nemulțumiți de echipamentele Mimaki?
Clienți nemulțumiti de Mimaki nu am întâlnit. Am întâlnit doar clienți nemulțumiți de service-ul asigurat de diferiți parteneri ai Mimaki. De îndată ce acest aspect este remediat, clientul este satisfăcut de echipamentul pe care îl deține.

Există un target impus de Mimaki pentru menținerea statutului de Master Dealer? Care este specificul acestui titlu?
Master Dealer înseamnă un distribuitor care acoperă o regiune mai largă care trebuie sa organizeze o rețea de distribuție locală. Avem deja stabilite parteneriate cu doi dealeri în România și ne pregătim să semnăm al treilea contract. Vom vedea dacă rămânem pe această structură sau o modificăm. Cele două companii care vor distribui Mimaki în România sunt Leykom și Prosep. Urmează să acoperim și zona Transilvaniei.
Referitor la target, da, există un target și este unul destul de mare, dar facem tot posibilul să îl atingem. Față de anul trecut, pentru noi este mai mare cu 30-40%. Trebuie să ajungem la valoarea de 1,2 milioane de euro în acest an fiscal. Anul trecut, numai Geko a realizat 700000 de euro, restul fiind realizați de ceilalți parteneri Mimaki, respectiv Total Media, cu aproximativ 200.000 de euro și Impex Alfa, cu o valoare mult mai mică, sub 50.000 de euro. Sunt șanse mari să ne îndeplinim acest target. În primul și al doilea trimestru am ajuns deja la jumătate din cifra de afaceri pe care ne-am propus-o pentru acest an fiscal.

Aveți idee cum și cât sunt tranzacționate echipamentele Mimaki pe piața second-hand? Cum interpretați aceste cifre?
Se găsesc foarte greu pe piață, și acesta este un semn al fiabilității acestora. Prețul este destul de ridicat, iar când apare unul, acesta se vinde foarte repede. Din statisticile noastre în acest moment, sunt aproximativ 150 de echipamente instalate în România, dar, cu siguranță, numărul este mai mare, pentru că nu avem o situație a echipamentelor importate în nume propriu sau a tranzacțiilor cu echipamente second hand de pe alte piețe. Așa că numărul de echipamente Mimaki ar putea depăși 200.

Care este poziția Geko, ca dealer Mimaki, în privința cernelurilor alternative?
Cerneala alternativă este foarte bine vazută de clienții care concurează pe o piață foarte mult orientată către preț. Noi ne vom centra activitatea pe cernelurile originale Mimaki. Este o decizie strategică pe care ne-o asumăm în întregime și ne vom distanța de piața cernelurilor alternative. Chiar dacă am distribuit până acum acest tip de produse, le vom scoate din portofoliul nostru. Politca noastră va fi, de acum încolo, 100% Mimaki. Avem și propuneri foarte bune pentru clienții care vor o cerneală mai ieftină. Spre exemplu, cerneala S100, care se tranzacționează la o sumă cuprinsă între 80 și 100 de euro/litru devine o opțiune serioasă pentru cernelurile alternative, mai ales că nu este afectată garanția echipamentului.

Care credeți că vor fi sursele de finanțare pentru cei care vor face investiții în 2014? Faceți un top al celor mai importante trei forme de finanțare.
Capitalul propriu, leasing sau credit și, abia la final, fondurile europene. Nu am încredere în revigorarea fondurilor europene. Oamenii au căpătat o oarecare aversiune față de acestea, mai ales că s-au țesut multe legende în jurul lor. Cei care nu au câștigat au propagat un mesaj legat de corupție și de proceduri dificile, în vreme ce susținătorii au venit din zona celor care au câștigat. E greu de spus unde se află realitatea, dar cert este că, în ultimul timp, am ofertat foarte mult pentru astfel de achiziții , dar nu s-a concretizat nimic În schimb, am reușit să vindem către companii care au investit din capital propriu sau pe baza sistemelor clasice de finanțare.

Similar Posts:

29 recommended
comments icon0 comments
0 notes
731 views
bookmark icon

Write a comment...