LOADING

Type to search

Principala motivatie ramane pasiunea

Interviu

Principala motivatie ramane pasiunea

admin apr. 7, 2015
Share

Adrian Profir lucrează în domeniul artelor grafice de când avea 15 ani, cea mai mare parte a adolescenței petrecându-și-o în laboratorul foto al tatălui său. Pasiunea este și astăzi motorul care propulsează activitatea ProfiPrint, firma pe care o conduce și care a înregistrat în 2014 o valoare netă a cifrei de afaceri de 1,5 milioane de euro

adrian-profir

Care au fost primele experiențe în domeniul imprimării?
Pot spune că am moștenit această pasiune, pentru că este o pasiune, de la tatăl meu, care producea fotografii și postere de mari dimensiuni prin procedura chimică pe hârtie fotografică încă înainte de anii 90. Producția se realiza în laborator, se expunea hârtia foto de dimensiuni mari de până la 1,5x2m cu ajutorul unui echipament de expunere Durst, după care urma procesarea în tăvi de plastic cu revelator, apoi în fixator și așa mai departe. Pot spune că am crescut la propriu în acest domeniu. Am început să lucrez în cadrul studioului foto de la vârsta de 15 ani. În 2003, pe când aveam 22 de ani, aveam deja șapte ani experiență în domeniul fotografiei, astfel că, împreună cu fratele meu mai mic, am decis să punem bazele unei firme în domeniul foto și prelucrării grafice. Acum suntem o companie specializată în producția publicitară, cu o ofertă completă de servicii și produse, având o experiență de 12 ani în domeniu, cu o cifră de afaceri netă de 1.500.000 euro/2014 și aproximativ 35 angajați.

Cum a fost începutul?
Prima lucrare a fost făcută pentru un fast food: fotografierea tuturor produselor și a magazinului pentru sumă de 100 Euro. La solicitarea clientului am făcut toată lucrarea: fotografiere, grafică, producție printuri care au fost făcute la o altă companie de print, noi neavând nici un echipament la acea vreme. După o scurtă perioadă în care am intermediat lucrări micuțe pe segmentul de print, am făcut prima achiziție cu ajutorul firmei Mons Medius, de la care am subînchiriat un printer de 1,5 m, Encad Novajet. A fost un moment emoționant și unic să avem un echipament propriu de o calitate fotografică. Astăzi deținem echipamente industriale de print și finisaj ce depășesc suma de 1.000.000 euro și propriul spațiu de 5000 mp producție, finisaje, atelier, depozit, birouri și platforme.

Care credeți că este momentul cel mai important care a marcat desprinderea Profiprint din rândul micilor furnizori de servicii de imprimare?
Cred că este vorba despre momentul în care am achiziționat echipamentele industriale de print UV de viteză mare și calitate. Acum deținem echipamente de la cei mai de seamă furnizori mondiali, dezvoltând o capacitate de print digital indoor /outdoor de până la 5000 mp zi. Un al doilea moment de cotitură a fost acela în care am implementat un program ERP, care gestionează întreaga activitate a companiei.

Care a fost prima investiție?
Am făcut prima investiție în 2004: un Encad Novajet de 1,5 m lățime, pe bază de apă. Acel echipament s-a amortizat complet într-un timp foarte scurt, fiind un deschizător de drum pentru următoarele investiții. Echipamentul îl avem în continuare și chiar mai printăm pe el, dar rar și numai un anumit tip de lucrări.

Ce v-a motivat să investiți în alte echipamente?
Motivația noastră a fost și este dorința de a fi cei mai buni din domeniu, pasiunea și plăcerea de a face ceva ce ne place fiind mai presus de profit. Desigur, perspectiva profitului are un rol foarte important in fiecare achiziție, nu suntem un ONG, bunăstarea și echilibrul unei companii puternice depind cu siguranță de profit, dar principala motivație rămâne pasiunea.

Care este, în acest moment, dotarea tehnică a Profiprint? Care este cel mai recent echipament achiziționat?
Echipamentele pe care le avem acum și care funcționează într-un regim constant sunt: Vutek 5m lățime, Gandiinovations Jeti UV 3,2m roll to roll, un Jeti solvent la o lățime de 3,2m, un Jeti Continental flatbad 3x2m, un Agfa HDC flatbad 1,2×2,4m. Mai avem un router Zund 3,2x3m, un printer pentru textile D-gen Teleios Textil 1,83m, un Mutoh Spitfier 1,6m, un Mutoh Toucan 1,6m, Encad Novajet 1.5m, echipamentul despre care povesteam mai sus și un router Multicam cu masa de 3x2m. La acestea se adaugă o serie de echipamente de finisare și laminare. Echipamentul achiziționat cel mai recent este Agfa HDC CMYK +White ( FTR ) 1224 UV, care are masă fixă de printare plană de 1,2×2,4 și printează cu o rezoluție foarte mare, fiind o soluție foarte bună pentru display-uri, printuri indoor pe plăci de carton, forex, foam, stadur. De asemenea, o achiziție recentă este echipamentul Zund cu masă de tăiere în rolă, cât și plan, la lățime de 3,2 x3 m, fiind o piesă indispensabilă unei companii cu pretenții mari.

Când ați făcut cel mai mare efort financiar?
Probabil la primul echipament industrial pe care l-am achiziționat, care este Gandiinovations Jeti. A fost un pas important pe care l-am făcut, iar efortul a fost considerabil, deoarece suma depășea 100.000 euro, iar acum 7 ani, când am făcut această investiție, pentru noi era o sumă importantă. În prezent deținem echipamente a căror valoare însumată depășește 1.000.000 euro, iar un partener de încredere a fost și este Mons Medius, furnizorul de la care am achiziționat majoritatea echipamentelor.

Care este relația pe care o aveți cu furnizorii Profiprint? În ce măsură credeți că a avut această relație un aport la ritmul de creștere al companiei?
Avem o relație foarte bună cu furnizorii noștri. Știu că sună destul de învechit, dar avem parteneriate cu ei, indiferent că vorbim de furnizorii de echipamente sau despre cei de materiale. Au fost alături de noi și ne-au înțeles de fiecare dată, lucru care se traduce prin termene de plată care să ne permită un ritm bun și termene de livrare foarte rapide.

hala

În ce măsură un furnizor de print poate face o echipă cu un furnizor de echipamente pe termen lung?
Consider că este foarte importantă relația dintre furnizorul de echipamente și furnizorul de print. În cazul nostru, parteneriatul cu Mons Medius a avut și are un rol foarte important în dezvoltarea companiei noastre, deoarece alegerea echipamentelor a venit în urma prezentării nevoilor noastre, fiind îndrumați să facem alegerile potrivite. Un aspect foarte important în alegerea furnizorului Mons Medius, atât pentru echipamente de imprimare, cât și pentru routere, a fost faptul că dețin o echipă de service cu o pregătire foarte bună.

Sunteți printre puținii antreprenori din domeniu care a ales să își facă o campanie de promovare pe mediile clasice (radio, outdoor). Care au fost rezultatele?
Am ales și acest tip de promovare mai mult în ideea de a ne comunica imaginea, nu neapărat pentru rezultate cantitative pe termen scurt. Am dorit să creăm un brand. E important ca directorul de marketing sau de produs care primește oferta noastră să o poată asocia cu un mesaj pe care l-a întâlnit, poate, pe drumul spre birou. Rezultatele nu le putem cuantifica acum. Mulțumirea și mândria noastră sunt mai mari când un client apelează la serviciile noastre și devine un partener pe termen lung. Suntem prezenți prin lucrările clienților noștri peste tot în București și în țara, fie că este vorba de roof-top-urile din centrul Bucureștiului, cele mai mari locații de expunere outdoor, până la rafurile hypermarket-urilor, prin materiale produse 100% în cadrul companiei noastre.

Care credeți că este lucrul care vă diferențiază de alți furnizori de print?
Ne diferențiăm de concurență prin capacitatea mare de producție și posibilitatea implementării soluțiilor complete de producție și instalare la nivel național. Avem posibilitatea și resursele necesare realizării în timp record a producției de materiale necesare decorării unui hypermarket sau locații de dimensiuni mari cu elemente de signalistică, de la autocolante până la sisteme de expunere suspendate și display-uri. Un alt aspect ce ne diferențiază de concurență este gama completă de echipamente pentru toate tipurile de imprimare: solvent, ecosolvent, mild solvent, apă, sublimare UV. Avem echipamente cu lățimi de până la 5 metri și putem imprima dintr-o singură bucată fără îmbinări, lucru care ne da posibilitatea de a oferi clienților variante optimizate de cost pentru printul outdoor prin imprimarea pe solvent la o calitate uzual folosită în piață, dar și variante premium, când e vorba de imprimare UV de calitate superioară.

Unitatea de producție a Profiprint este la o distanță considerabilă de București. Este un avantaj sau o piedică?
Nu îl consider un dezavantaj. Producția noastră este localizată în Brănești, în județul Ilfov, și nu este la o distanță foarte mare. Este vorba de aproximativ 15-20 minute de la stația de metrou Republica. Avem transport asigurat pentru angajații din București, tur retur, cu autobuze liciențiate pe care le-am închiriat. Chiar dacă spațiul de producție este în afara Bucureștiului, am reușit să transformăm acest lucru într-un avantaj. Am angajat oameni din zonă, deci avem costuri mai mici decât în București și beneficiem de stabilitatea fluxului de personal. E greu de crezut că un angajat local ar putea pleca la o firmă concurentă în București. De asemenea, amplasarea în zona industrială a dus la dezvoltarea unei secții de producție de prelate de tir și camion, pentru care avem posibilitatea de a găzdui în propria hală până la 4 tiruri simultan sau flote întregi de mașini. Birourile de vânzări sunt localizate în București, unde funcționează o echipă tânără și foarte activă.

Care sunt planurile pentru viitorul apropiat? Dar pe termen lung?
În principiu, suntem mulțumiți de ceea ce s-a realizat până în prezent. Pe termen scurt suntem orientați către consolidarea și motivarea angajaților noștri, dar și către atragerea de personal cu experiență în domeniul producției publicitare, în mod special pentru zona de semnalistică și display-uri. În ce privește planurile pe termen lung, vrem să accesăm fonduri europene pentru dezvoltare, pentru consolidarea poziției noastre în piață, dar și pentru dezvoltarea unor servicii pe care să le exportăm.

Tags:

Leave a Comment