LOADING

Type to search

Printul 3D oferă libertate

Analiza Interviu

Printul 3D oferă libertate

admin feb. 9, 2018
Share

Lansarea Massivit 1800 3D Printing Solution în 2016 a fost o dovadă de renaştere pentru sectorul large format sign & display, constituind o soluţie cu adevărat viabilă pentru aplicaţii 3D pentru comunicarea vizuală. Am discutat cu directorul de marketing de la Massivit 3D, Isabelle Marely, care ne-a povestit despre reacţia pieţei la această nouă soluţie, despre oportunităţile pe care aceasta le oferă clienţilor, dar şi despre viziunea personală despre piaţă, în general.

Massivit 1800 3D Printing Solution s-a lansat în 2016 la drupa. Cum a fost primită această lansare de către piaţă?

Pe scurt, extrem de bine. Cum este cazul cu mai multe soluţii tehnologice noi, a existat foarte multă curiozitate în jurul Massivit 1800 încă din prima zi, de la lansare. Mai important, acest interes comercial real s-a transformat rapid în vânzări, înregistrând 30 de clienţi noi din 15 ţări de pe tot globul în primul an de la lansare. Asta a însemnat pentru noi o creştere extraordinară, pe lângă creşterea cifrei de afaceri cu 350 de procente, reţeaua noastră globală de distribuitori a depăşit 35 de entităţi.

Oricum, decizia de investiţie într-o soluţie nouă poate fi un proces dificil. Lansarea de soluţii noi în acest sector face alegerea şi mai grea. Aşadar, ce are de oferit Massivit 1800 de reprezintă o ofertă atât de atractivă?

Simplu, aceasta umple un spaţiu liber pentru furnizorii de tipar de format mare şi pentru tipografii de sign & display, oferindu-le oportunitatea de a adăuga valoare la oferta lor de servicii mărindu-le veniturile şi făcându-i să se diferenţieze de concurenţă. Mai mult, le permite companiilor să realizeze rapid creaţii uimitoare care nu de puţine ori sunt imposibil de făcut cu soluţiile de până acum.

Tiparul 3D oferă libertate în crearea de forme complexe foarte mari şi obiecte goale şi iluminate din interior care vin cu un factor wow. Capacitatea de a dezvolta proiecte atât de atractive vizual oferă utilizatorului posibilitatea de a-şi diversifica portofoliul. Acest lucru se poate obţine folosind printul 3D singur sau integrat în soluţiile 2D existente.

Să ne uităm la colantarea tradiţională pentru maşini. În mod normal, aceste aplicaţii 2D reprezintă ceva static. Dar dacă integrăm şi elemente 3D de format mare, companiile pot oferi imagini care ies în evidenţă şi atrag atenţia. Asta înseamnă oportunităţi de afaceri noi, cu clienţi noi şi chiar şi cu cei existenţi deja şi le oferă companiilor un avantaj competitiv.

Sunteţi relativ noi pe piaţa sign & display, precis aţi avut parte de provocări pe acest nou drum. Cum aţi procedat în privinţa lor?

Una dintre cele mai importante provocări pentru noi este să ne asigurăm că designerii, agenţiile de publicitate şi brandurile sunt conştienţi de existenţa acestei noi tehnologii şi de felul în care ea le permite să dea drumul creativităţii şi să vină cu noi concepte care ar fi fost imposibil de realizat cu soluţiile de până acum.

Vânzările noastre puternice şi succesul clienţilor noştri care au integrat această soluţie o demonstrează, dar încă mai avem de lucrat în privinţa factorilor externi, fie că e vorba de alte soluţii sau de factori adverşi precum cei de mediu economic. Însă cel mai important lucru rămâne să fim vizibili şi să invităm piaţa să vadă felul în care poate să prospere şi mai mult în afaceri.

Dacă tot vorbim de provocări, şi clienţii ori potenţialii clienţi ai dumneavoastră lucrează într-o industrie complicată. Ce sfaturi aţi da cititorilor noştri acum, la început de 2018?

Aveţi dreptate, iar clienţii noştri ne-au spus despre concurenţă, despre efortul de a satisface nevoile clienţior în mod constant cât mai rapid posibil că sunt provocări mereu prezente. Acestea fiind spuse, cei care oferă soluţii large format şi companiile de sign & display care doresc să îşi diversifice paleta de servicii şi să prezinte o paletă de servicii originală tiparul 3D reprezintă o oportunitate foarte bună de a-şi creşte veniturile. Asta ar putea să însemne şi ieşirea din zona de confort a aplicaţiilor tradiţionale şi a zonelor de piaţă cu care erau obişnuiţi, dar un pas făcut în această direcţie ar putea să însemne un cu totul nou capitol în povestea de succes a business-ului lor.

Spuneţi, practic, că norocul îi ajută pe cei curajoşi.

Absolut, în special dacă vorbim despre advertising şi promovare. Fiind om de marketing eu însămi, aş sta de vorbă bucuroasă cu orice furnizor care demonstrează capacitate reală de a maximiza eficienţa utilizării bugetului captând atenţia publicului ţintă pe care îl urmăreşte. Îndrăznesc să spun că acest lucru este valabil pentru majoritatea brand managerilor şi profesioniştilor din industriile creative care caută mereu moduri să injecteze şi mai multă creativitate în campaniile lor pentru a trezi interes şi pentru a obţine răspunsuri de la audienţe.

Ca urmare, tot mai mulţi furnizori de tipar de format mare inovatori se poziţionează într-o nouă calitate, aceea de consultanţi de comunicare vizuală, lucrând cu clienţii lor şi arătându-le acestora noi căi de a introduce în campaniile lor noi aplicaţii puternice care atrag priviri şi feedback. Mulţi dintre clienţii noştri fac parte din această categorie şi se bucură de noi oportunităţi tot timpul.

Frumoasă introducere pentru următoarea întrebare. Puteţi să ne spuneţi câteva tipuri de aplicaţii care pot fi realizate cu soluţia dumneavoastră şi ce fac clienţii cu ea?

Lista este lungă şi variată, dar conţine aplicaţii de tip sign 3D sau display pentru promoţii, precum şi modele superioare pentru marketing, în privinţa cărora singura limită este imaginaţia. În materie de spaţii expoziţionale, tiparul 3D are capacitatea de a transforma orice stand, eveniment sau expoziţie în ceva captivant şi distractiv, furând ochii vizitatorilor şi atrăgând mulţimi. Acelaşi lucru este valabil, bineînţeles, pentru industria de entertainment, unde diversitatea aplicaţiilor este nelimitată.

Dacă vorbim de retail, Massivit 1800 permite creşterea factorului brand awareness cu ajutorul display-urilor atractive, standuri POP/POS, al elementelor de merchandising şi de prezentare, iar opţiunile merg şi mai departe, mult mai departe decât permiteau soluţiile disponibile până acum.

Un exemplu este ceea ce a făcut clientul nostru australian OMUS, care a creat ceea ce credem că este primul magazin tipărit 3D din lume. Structura, foarte atractivă vizual, cu dimensiuni de 9x10x2,7 metri, a fost tipărită 3D în 18 zile şi a fost instalată în centrul de cumpărături Westfield din Sydney, în cadrul unei promoţii pentru clientul celor de la OMUS, brandul de lux Louis Vuitton.

Un alt domeniu în care această soluţie se dovedeşte populară este colantarea maşinilor mari, lucru exemplificat de unul dintre clienţii noştri americani, Carisma din New York. Aceştia încorporează display-uri tipărite 3D pe tipărituri de format mare pe vinil puse pe autobuze, prin care promovează lansarea de filme. După cum vă daţi seama, aceste obiecte masive care ies în evidenţă pe caroseria autobuzului care trece prin Times Square fac multe capete să se întoarcă şi multe mâini să caute repede camera de la telefon. Pe lângă asta, mulţi dintre clienţii noştri folosesc modelul tipărit 3D pentru formare prin vid pentru uz extern, sau îl acoperă cu diferite materiale, vinil, diverse texturi sau vopsea, în funcţie de nevoile fiecăruia.

De fapt, folosirea tehnologiei 3D pentru formare prin vid este în plină creştere. Cu Massivit 1800, companiile pot tipări 3D foarte rapid matriţe mari şi complexe, care pot rezista la procesul de formare prin vid. Metodele de fabricaţie tradiţionale au nevoie uneori de săptămâni să facă acelaşi lucru. Cu această tehnică inovatoare, furnizorii de print se pot bucura de personalizare la costuri eficiente şi de mai multă libertate când vine vorba de design.

La ce să ne aşteptăm de la Massivit 3D în 2018?

Oricât de mult aş vrea să vă spun detalii despre planurile noastre, din păcate nu am cum. Ce pot să vă spun este că 2018 va fi un an foarte semnificativ, foarte important pentru compania noastră şi vă recomand să ne urmăriţi.

Cât priveşte zona sign & display în general, ce previziuni aveţi pentru anul ce tocmai începe?

Anticipez că vom avea şi mai multă inovaţie în acest sector, care va oferi furnizorilor de print de format mare şi celor din zona sign & display oportunitatea de a-şi atinge potenţialul creativ şi de a-şi uimi clienţii. În special, cred că 2018 ne va aduce şi mai multe campanii creative care vor combina tehnologiile 2D şi 3D şi vom vedea un nou suflu în modul cum se desfăşoară campaniile vizuale. Asta va fi vital, dat fiind numărul de alţi factori de influenţă care concurează pentru aceeaşi audienţă.

Tags:

Leave a Comment