LOADING

Type to search

Printul ca element de legătură între emoție și rațiune

Business Digital Eveniment Producători Tehnic

Printul ca element de legătură între emoție și rațiune

Print Romania oct. 8, 2018
Share

„Copiii copiilor noștri vor studia la școală revoluția digitală așa cum noi studiem astăzi revoluția industrială,” a fost una din propozițiile care au deschis prezentările din evenimentul organizat de Canon pe 25 și 26 septembrie 2018 în sediul pe care îl deține în orașul Poing din Germania. A fost un eveniment menit a prezenta întreaga gamă de echipamente de imprimare produse de Canon, dar și orientat către viziunea Canon de a pune în centrul comunicării sale aplicațiile și felul în care acestea aduc împreună zona creativă, furnizorii de servicii de imprimare și clienții acestora.

Prima zi a fost dedicată agențiilor de publicitate, oamenilor de marketing și creativilor, iar a doua zi, sediul de la Poing, intitulat inspirat, Customer Exprience Center, a fost gazda furnizorilor de servicii de imprimare din mai multe teritorii în care Canon își desfășoară activitatea. Dincolo de cadrul impunător care asigura un spațiu generos de desfășurare pentru toate diviziile de producție ale Canon, lucrul care a impresionat a fost modul în care organizatorii au reușit să capaciteze atenția unui public obișnuit cu genul acesta de prezentări printr-o abordare îndrăzneață care a pus în centrul prezentării nu echipamentele, ci felul în care acestea se pot transforma în generatoare de valoare pentru posesorii lor.

Conceptul evenimentul nu este singular în modul în care s-a dezvoltat divizia de echipamente de imprimare a Canon. Acesta se înscrie într-o perspectivă mai largă începută cu câțiva ani în urmă, în care accentul a fost mutat de pe prezentarea echipamentelor pe punerea în valoare a aplicaților care pot fi abordate cu acestea, iar acum pe modul în care relația dintre furnizorii de servicii de imprimare și clienții acestor poate să capete o nouă dimensiune prin felul în care este oferit/prezentat suportul imprimat.

Nu mai este pentru nimeni un secret faptul că timpul prezent este din ce în ce mai afectat de ceea ce se numește zgomotul digital. Abundența de mesaje cu care oamenii sun bombardați zilnic în mediul virtual, granițele din ce în ce mai volatile dintre acesta și spațiul privat, au transformat multe din avantajele aduse de lumea digitală în aspecte la care atenția utilizatorilor devine din ce în ce mai opacă. Mesajul care a reieșit din toate prezentările care au avut loc în cele două zile ale evenimentului și din felul în care Canon și-a expus filozofia de afaceri în relația cu furnizorii de imprimare a fost acela că imprimarea digitală a reușit să iasă din zona zgomotului digital. Dacă în urmă cu 15 ani se vorbea de felul în care digitalul va sufoca suportul imprimat, acum vedem cu lumea imprimării a reușit să facă din tehnologiile digitale trambulina spre un nou nivel de dezvoltare.

Vânzarea unui echipament de imprimare nu mai este o interacțiune între două părți, aceasta fiind doar o parte a unui angrenaj de relații și interacțiuni care se pune în mișcare cu mult înainte de stabilirea deciziei de cumpărare. Unul din lucrurile de valoare pe care Canon le-a reușit în acest eveniment și care, de altfel, a fost și ingredientul principal pentru succesul acestuia, a fost felul în care a prezentat relația dintre furnizorii de servicii de imprimare, clienții acestora și creatorii de conținut, categorie în care intră creativi, designeri, agenții de publicitate. Distanța dintre furnizorii de servicii de imprimare și clienții acestora poate fi privită în două feluri. Din punctul de vedere al tipografului, drumul pe care trebuie să-l parcurgă până la clientului lui este asimilat cu transferul tuturor competențelor sale în a umple golul dintre cererea clientului și oferta sa. Din perspectiva clientului, acest spațiu reprezintă un deficit de încredere care, de cele mai multe ori, se răsfrânge asupra minimizării cerințelor către un set ireductibil de caracteristici care însoțesc cererea sa. Între furnizorul de servicii de imprimare și tipograf stau creatorii de conținut, a căror funcție este de a micșora distanța dintre primii doi. Cu cât aria de acoperire a triunghiului furnizor de servicii de imprimare – creator de conținut – client este mai mică, cu atât este adăugată mai multă valoare produsului final, iar cele trei părți implicate ies în câștig.

Dacă privim doar două exemple din aplicațiile cele mai afectate de apariția tehnologiilor digitale, imprimarea de carte și aplicațiile de direct marketing, vom vedea că aceste traversează o nou perioadă de înflorire, după ce, nu cu mult timp în urmă, vocile care le previzionau extincția, erau destul de numeroase. Într-un context în care oamenii se simt din ce în ce mai în nesiguranță în mediul online și acesta devine mai rece, personalizarea mesajului cu care vine acum marketingul direct este una care îi conferă emoții pozitive celui care primește mesajul, pe când în mediul online, aceeași personalizare vine cu un sentiment de frică pe care îl generează în mintea destinatarului. Personalizarea mesajului pe suportul imprimat nu mai înseamnă tipărirea numelui clientului, datele variabile nu se mai rezuma la simpla nominalizare a clientului. Personalizarea mesajului poate atinge azi un nivel în care brandurile pot stabili legături emoționale puternice cu consumatorii lor, iar suportul imprimat este cel mai potrivit pentru transmiterea acestui mesaj.

În ceea ce privește imprimarea de carte este suficient să privim câteva statistici la nivel european pentru a înțelege care este actualul context. Între 2011 și 2016 numărul cărților imprimate a crescut cu 260% în Europa, iar 62% dintre tinerii cu vârste cuprinse între 16 și 24 de ani preferă cărțile tipărite e-book-urilor. Tiparul digital de carte este aplicația cu cea mai mare creștere în rândul tuturor aplicațiilor de imprimare digitală din ultimii ani.

Am invitat doi dintre reprezentanții Canon să detalieze contextul și conținutul evenimentului de la Poing, precum și cele mai importante aspecte care definesc piața în care activează furnizorii de servicii de imprimare digitală. Manfred Dohnal, Channel Manager Industrial and Production Printing Solution Canon CEE, și Victor Matei, Regional Business Development Manager Canon CEE, au răspuns invitației Print România de a oferi mai multe detalii despre eveniment, dar și despre stadiul în care se află piața românească și furnizorii de imprimare din România, în raport cu filozofia de afaceri a Canon.

(Radu Mihai)

Tags:

Leave a Comment