LOADING

Type to search

Produsele eco sunt primele opțiuni în vânzările post-criză

Analiza Interviu

Produsele eco sunt primele opțiuni în vânzările post-criză

admin iun. 25, 2010
Share

Cu toate că în acest moment echipamentele și produsele eco nu sunt foarte răspândite în producția publicitară românească, furnizorii sunt de părere că acestea constituie o mare oportunitate de care vor putea profita atunci când producția publicitară va ieși din criză.

Producția publicitară occidentală a fost influențată puternic de trendul eco, firmele au făcut investiții masive în echipamente și tehnologii care să le asigure o imagine favorabilă în rândul publicului țintă. În Germania, spre exemplu, este condiție obligatorie pentru o companie să adopte soluții eco.

Puțini sunt eco, mulți sunt conservatori
În România, acest trend nu are deocamdată nici un fel de urmări. Firmele nu au tendința de a se îndrepta către această direcție.

Vlad Verzea, director de vânzări Verla consideră că explicația blocării fenomenului eco la noi o constituie concentrarea jucătorilor de pe piața locală în special pe prețuri și mai puțin pe calitate.

Un alt motiv este lipsa banilor pentru investiții: “Orice tehnologie eco e ceva mai scumpă. Acum producătorii nu au bani să realizeze alte investiții, deja baza instalată este mare. Dar am mai observat că apare un conservatorism – noi promovăm tehnologia eco cu latex de la HP, însă clienții ne spun că vor să mai aștepte, să vadă dacă HP va mai scoate alte printere similare. Evident că va mai scoate, pentru că o companie atât de mare își gândește strategiile pe termen lung”, explică Corina Trascău, director de vânzări Grup Transilvae.
Având în vedere că în această perioadă producția publicitară românească traversează o perioadă de criză, în mod evident, producătorii vor prefera să cumpere produse mai ieftine, decât produse eco, care sunt cu mult mai scumpe. Dar trendul eco nu a prins în România nici înainte de criză, atunci când firmele din producția publicitară anunțau creșteri spectaculoase ale cifrelor de afaceri. “Eu cred că acest trend nu a prins din lipsa unei culturi eco, aici primează alte considerente. Nu mă refer numai la industria de producție publicitară, ci la România în general, care nu are o cultură în acest sens”.
Totuși, în industria de producție publicitară sunt companii care cumpără produse sau echipamente eco. “Majoritatea sunt firme care vor să își protejeze angajații sau au comenzi pentru care produsul final trebuie să respecte anumite caracteristici (un miros mai puțin pregnant, spre exemplu) pe care nu le pot obține decât utilizând echipamente și consumabile eco. Apelează la aceste soluții atât firmele mari, cat şi firmele medii şi mici care se orientează spre piețe de nișă, unde nu sunt presiuni foarte puternice pe cost şi unde se pot diferenţia prin calitate şi servicii suplimentare.

Apariţia cernelurilor eco solvent alternative, de calitate bună şi cu preţuri de 3 ori mai mici decât cele originale, încurajează firmele, mai ales pe cele care au volume mai mici, să le folosească şi pentru că sunt mai prietenoase cu printerele şi necesită o întreţinere mai redusă decât soluţiile pe mild solvent şi pe solvent real”, spune Dan Cătăneț, director de vânzări Mons Medius.

Furnizorii doresc să sprijine trendul eco
Furnizorii sunt interesați de acest trend și cred că în curând va pătrunde foarte puternic și pe piața din România.

Corina Trascău de la Grup Transilvae își declară optimismul în acest sens: “Curentul acesta este foarte puternic, iar în afară valul este prea mare. Piața din România nu se va putea împotrivi lui, doar că deocamdată acesta a fost încetinit de criză.

El reprezintă o oportunitate pe care sper că producătorii o vor înțelege. Deocamdată e rolul nostru, al furnzorilor, să ne facem cunoscute echipamentele și produsele eco către clienții finali și agențiile de publicitate, care să facă presiuni asupra producătorilor. Noi va trebui să educăm piața și să promovăm mai puternic această tehnologie”. De asemenea, Dan Cătăneț crede că acest curent de folosire a tehnologiilor mai prietenoase cu mediul se va accentua în viitor şi în România, iar reglementările din Uniunea Europeană şi fondurile care se alocă în acest sens vor avea un rol foarte important.
Chiar dacă Verla nu a reușit să impună pe piață foliile ecologice de vinil, Vlad Verzea spune că va încerca pe viitor să le promoveze mai mult. El estimează că în aproximativ un an, trendul eco va avea mai multă forță și în România.

Tags:

Leave a Comment