LOADING

Type to search

Publicitatea în cinematografe sau povestea unor importuri de calitate mai ieftine

Analiza

Publicitatea în cinematografe sau povestea unor importuri de calitate mai ieftine

admin feb. 26, 2010
Share

Publicitatea în cinematografe pare să reprezinte o zonă în care producția publicitară românească e mai puțin implicată. Distribuitorii de filme utilizează foarte multe metode de promovare: printuri indoor, outdoor și chiar obiecte promoționale, dar preferă mai degrabă să le importe decât să le producă local.

Distribuitorii români lucrează pentru promovare cu studiourile producătoare. Astfel, o parte din materialele de promovare (afișe originale, standee) sunt comandate de la studiouri, iar o altă parte sunt produse local, cele din urmă fiind numai printurile traduse în limba română. Pentru promovarea filmelor, distribuitorul pune la dispoziția cinematografului standee (siluete decupate pe contur) din carton pentru fiecare titlu. În general acestea sunt concepute și produse de către studioul de film și importate de către distribuitor.

Pentru o bună promovare, distribuitorul asigură și obiecte promoționale, dar care de obicei nu sunt produse în România: “Pentru majoritatea titlurilor folosim obiecte promoționale pe care le comandăm de la o firmă din afara țării, acreditată de către studio”, explică Simona Dumitru, marketing manager la Odeon Cineplex, unul din principalii distribuitori de film din România.

Alte forme de publicitate sunt mesh-urile pe clădirile mall-urilor sau posterele în stațiile de autobuz. Acestea sunt produse în România.

În cinematograf sunt folosite bannere din poliplan, standee de carton, ceiling hangers sau stickere. Distribuitorii aleg să importe materialele, deoarece sunt mai ieftine și de calitate mai bună.

“Materialele produse de către studiourile de producție sunt preferate pentru promovare, datorită calității ridicate și a costului scăzut care, pe de o parte se datorează economiei de scară (fiind produse în cantități mari pentru toate țările distribuitoare). Pe de altă parte, calitatea produselor importate este mult mai bună decât cea a produselor autohtone pe care le-am putea obține cu același cost”, mai spune Simona Dumitru.

Tags:

0 Comments

  1. Bogdan feb. 26, 2010

    în ceea ce priveste calitatea, nu am nici un dubiu ca este posibil, cu echipamentele existente pe piata romaneasca, cu un color management si un control adecvat, sa obtii o calitate similara sau mai buna local; despre preturi, ce sa mai spun? cred ca e o afirmatie care trebuie verificata, eventual direct cu producatorii… cantitatea poate justifica doar partial o diferenta de pret… doar vorbim de digital

Leave a Comment