LOADING

Type to search

Sappi premiază excelența tiparului

Actualitate Default

Sappi premiază excelența tiparului

admin iul. 21, 2011
Share

Tipografii din România, invitați oficial să participe în competiția „Sappi Printers of the Year”

La 18 ani de la lansarea competiției „Sappi Printers of the Year”, la inițiativa Paper & Board Alliance, unicul reprezentant Sappi în România, tipografii români sunt invitați oficial să participe cu lucrări la cel mai cunoscut concurs al industriei de profil mondiale, considerat, pe bună dreptate, un adevărat Oscar al domeniului. Despre modul în care tipografii români se pot înscrie în această competiție aflați în materialul de mai jos.

Aflat în elita mondială a producătorilor din industria hârtiei și celulozei, Sappi se bucură în prezent de poziția de lider european în fabricarea hârtiei cretate, capacitatea sa anuală fiind de cca. 4,2 milioane tone de hârtie cretată și necretată destinate unor aplicații grafice variate din industria publicitară și editorială, formularisticii etc.

Prestigiul și notorietatea solidă câștigate în timp în rândul marilor companii de distribuție din domeniu și tipografilor din întreaga lume au devenit responsabilități esențiale pentru Sappi, care a alocat o serie de resurse umane și financiare pentru a veni în întâmpinarea nevoilor clienților săi, arătându-și, în același timp, recunoștința și prețuirea față de aceștia.

Un demers semnificativ în această direcție și destinat exclusiv clienților – distribuitori, prelucrători și utilizatori finali din întreaga lume – este „Sappi Printers of the Year”, o competiție organizată bianual în Europa, America de Nord, Africa și Orientul Mijlociu.

Lansată în 1993, competiția reunește tipografii din întreaga lume, indiferent de dimensiunea acestora, cu lucrări tipărite din diferite categorii atent selectate, într-o „cursă” a excelenței tiparului la finalul căreia Sappi premiază lucrările cele mai performante în cadrul unui eveniment ales, organizat într-un loc deosebit, diferit la fiecare ediție.

2010 – Praga (Republica Cehă)

2008 – Hamburg (Germania)

2007 – Atena (Grecia)

2006 – Stockholm (Suedia)

2005 – Istanbul (Turcia)

2004 – Düsseldorf (Germania)

2003 – Bruxelles (Belgia)

2002 – Veneția (Italia)

2001 – Porto (Portugalia)

2000 – Köningswinter (Germania)

1999 – Florența (Italia)

1998 – Budapesta (Ungaria)

1997 – Edinburgh (Scoția)

1996 – Barcelona (Spania)

1995 – Viena (Austria)

1994 – Ehingen (Germania)

1993 – St. Petersburg (Rusia)

Începând cu ediția 2008, evenimentul are loc o dată la doi ani, iar lucrările executate pe mașini de tipar în coli vor fi jurizate separat de cele executate pe mașini de tipar în bobină, la fel cum produsele rezultate în urma utilizării tiparului digital sunt recunoscute într-o categorie aparte, segment cu un potențial mare de creștere în viitor.

Casa Municipală din Praga, Republica Cehă, a fost în 2010 locul de desfășurare a ceremoniei de acordare a Premiilor Sappi Printers of The Year

În cadrul ediției din anul 2010 au participat 852 de tipografii din 31 de țări, cu 2.023 de lucrări produse prin 11 metode de tipar și având diferite genuri de utilizări finale. Pentru fiecare din cele 11 categorii, Sappi oferă trei distincții în baza criteriilor de selecție și jurizare: bronz, argint și aur.

La fiecare din cele 11 categorii au fost premiate 48 tipografii din 13 țări.

Laureații cu aur ai ediției din 2010 pe scenă.

Blue Green Award este un premiu special acordat pentru lucrările implicate în cauze umanitare, protecția mediului sau care susțin orice gen de activitate sau demers social, umanitar ori ecologic. Cinci tipografii din 4 țări au primit distincția „Blue Green Award”.

Țările participante la ediția din 2010 au fost: Austria, Belgia, Croația, Republica Cehă, Danemarca, Finlanda, Franța, Germania, Grecia, Ungaria, Islanda, Italia, Iordania, Letonia, Liban, Luxemburg, Polonia, Rusia, Arabia Saudită, Serbia, Slovacia, Slovenia, Spania, Oman, Suedia, Elveția, Olanda, Turcia, Emiratele Arabe Unite, Marea Britanie și Ucraina.

„Sappi Printers of the Year” încurajează și provoacă tipografii să utilizeze sorturi de hârtie superioare calitativ, tipărite cu ajutorul celor mai performante și eficiente metode, să combine experiența și grafica pentru a obține rezultate excelente, la cele mai exigente standarde.

Cum puteți participa?

Sunt eligibili să intre în această competiție cei care îndeplinesc următoarele condiții:

– Oricare tipografie care are lucrări tipărite numai sau în procent de minim 80% pe hârtie produsă de Sappi;

– Distribuitori, edituri, agenții de publicitate și utilizatori finali, prin intermediul tipografiilor care produc lucrările acestora.

Aceeași tipografie poate să aplice pentru mai multe categorii și, de asemenea, poate trimite mai multe aplicații pentru fiecare rundă de colectare a lucrărilor.

Toate lucrările înscrise trebuie să fie tipărite în perioada 1 ianuarie 2010 – 31 decembrie 2011.

Cele 2 runde de colectare a lucrărilor rămase pentru această competiție a cărei fază finală are loc în primăvara anului 2012 au următoarele termene limită: 30 septembrie 2011 și 31 ianuarie 2012.

După fiecare rundă de colectare va avea loc o sesiune de preselecție. Tipografii participanți vor fi informați despre statutul aplicațiilor lor după fiecare rundă.

Toți tipografii ale căror aplicații vor fi selectate pentru evaluarea finală vor fi invitați la evenimentul din luna mai 2012, locul în care se va desfășura urmând să fie dezvăluit ulterior.

Tipografiile care au trimis cel puțin o aplicație la fiecare rundă de colectare, dar nu au fost selectate pentru finală, vor primi un bilet de intrare la drupa 2012, cel mai mare târg mondial al industriei.

Toți tipografii câștigători beneficiază de apariții în presă, în promoțiile Sappi și se bucură de prestigiul dat de titlul „Sappi Printers of the Year”.

Premianții primesc un certificat realizat manual de către artizanul belgian Jacques Doppée.

Pentru cei interesați, aplicațiile pot fi transmise astfel:

– Online, completând formularul disponibil la adresa: www.sappi.com/PrintersOfTheYear;

– Formularul completat va fi transmis prin e-mail sau curier împreună cu lucrarea sau lucrările în 2 exemplare către partenerii Sappi în România;

– Ultimul termen limită pentru trimiterea aplicațiilor și lucrărilor este 31 ianuarie 2012.

Categoriile competiției

Cele 11 categorii selectate de Sappi le oferă tipografilor posibilitatea să participe cu mai multe lucrări, sporind șansele de a se afla printre câștigători.

1. Rapoarte anuale

– Raport sau analiză a unei organizații profit sau non-profit;

– Trebuie să conțină informații despre rezultatele financiare ale organizației pe o anumită perioadă;

– Nu trebuie să fie realizat în scopul vânzării.

2. Cărți

– O colecție de pagini legate cu o copertă moale sau cartonată;

– Trebuie să fie numerotată conform standardelor internaționale sau echivalent;

– Poate fi o ediție limitată sau specială.

3. Broșuri

– Trebuie să conțină informații despre o organizație, produse sau servicii;

– Trebuie să fie informative și să genereze notorietate;

– Nu trebuie să fie realizate în scopul vânzării.

4. Calendare

– Trebuie să includă date de referință (zile, săptămâni, luni, ani).

5. Cataloage

– Trebuie să conțină listarea de produse, articole și servicii cu sau fără prețuri și numere de referință stoc;

– Trebuie să fie informative și să genereze notorietate.

6. Tipar digital

– Orice produs tipărit prin procedee digitale pe bază de toner sau inkjet;

– Poate să prezinte date variabile sau personalizare;

– Se solicită mai multe copii ale lucrării.

7. Tipar general

Orice produs tipărit care nu face parte din nici o altă categorie, de exemplu: direct mail, material publicitar la punctul de vânzare, newsletter, afișe etc.

8. Reviste (Sheetfed)

– Trebuie să fie o ediție periodică sau specială care să conțină editorial și/sau spațiu publicitar;

– Să fie tipărite pe o mașină cu alimentare în coală.

9. Reviste (Web)

– Trebuie să fie o ediție periodică sau specială care să conțină spațiu editorial și/sau publicitar;

– Să fie tipărite pe o mașină de tip rotativă.

10. Ambalaje și etichete

– Trebuie să descrie, să evidențieze și să protejeze conținutul sau să fie eticheta tipărită aplicată pe un produs.

11. Promovarea proprie a tipografiei

– Trebuie să promoveze tipografia, produsele și serviciile acesteia. Să nu fie realizată în scopul vânzării.

Criterii de evaluare și selecție

TIPAR OFFSET

• Impresia generală 20 puncte

(Se evaluează: prima impresie; aparența generală; inovații în tehnicile și materialele utilizate; utilizarea tehnicilor adecvate; alegerea optimă a finisării [suprafeței] hârtiei și a gramajului)

• Gradul de dificultate 20 puncte

(Se evaluează: rezultatele obținute în ciuda provocărilor conferite de design; formatul colii, numărul de treceri prin mașina de tipar; gramaj; echipamentul folosit; procesul de tipărire – rotativă vs tipar plan etc.; complexitatea)

• Excelența din punct de vedere tehnic 45 puncte

(Se evaluează: Structura punctelor de raster, tipul de raster și frecvența liniaturii; densitatea cernelii și consistența culorilor; registrul)

• Calitatea finisării 15 puncte

(Se evaluează: calitatea operațiilor de legare, pliere, embosare, ștanțare, lipire, perforare etc.)

TIPAR DIGITAL

• Impresia generală 20 puncte

(Se evaluează: prima impresie; aparența generală; alegerea optimă a finisării [suprafeței] hârtiei și a gramajului; calitatea operațiilor de finisare a lucrării: biguire, pliere, coasere, poziționarea imaginilor și titlurilor; registrul imaginilor de fundal)

• Gradul de personalizare 35 puncte

(Se evaluează: rezultatele obținute în ciuda provocărilor conferite de design, formatul colii, numărul de treceri prin mașină, gramaj, echipamentul folosit, procesul de tipărire folosit – rotativă vs tipar plan etc; complexitatea; concept clar de marketing; gradul de personalizare al conceptului de marketing; creativitatea)

• Excelența din punct de vedere tehnic 45 puncte

(Se evaluează: densitatea cernelii/tonerului și consistența culorilor; rasterul; finisarea)

BLUE GREEN AWARD

• Temă și creativitate 60 puncte

(Se evaluează: prima impresie; alegerea adecvată a designului pentru o cauză nobilă; implementarea designului)

• Sustenabilitate 20 puncte

(Se evaluează: biologic; cerneluri și lacuri organice; imprimarea fără alcool sau aditivi; folosirea hârtiei certificate FSC; ambalajul din material sustenabil)

• Excelența tiparului și gradul de dificultate 20 puncte

(Evaluare: numărul de treceri prin mașină; dimensiunea; metoda de tipărire; complexitatea; calitatea finisării; structura punctelor de raster; uniformitatea; densitatea cernelii; consistența culorilor; tipul de raster; registrul; utilizarea lacurilor și a tehnicilor de finisare)

Din juriul acestei competiții fac parte experți internaționali din domeniu, independenți și imparțiali, membri ai asociațiilor tipografice de top. În plus, fiecare aplicație rămâne anonimă.

Valorile Sappi detașează competiția „Sappi Printers of the Year”

INSPIRAȚIE Categoriile au fost selectate în funcție de cerințele utilizatorilor finali, inspirând tipografii să fie inovativi și să utilizeze cele mai bune tehnologii și metode de tipar pentru a obține rezultate excelente pentru clienții lor.

IMPARȚIALITATE Juriul este alcătuit din profesioniști atent selectați din industria tipografică, iar procedurile de jurizare sunt obiective și transparente.

RENUME Competiția își are originile acum 30 de ani în Africa de Sud, premiile din Europa aflându-se deja la a 17-a ediție și fiind un indicator semnificativ al dedicării Sappi pentru excelența în tipar.

UNIUNE Cei mai buni tipografi din Europa și Orientul Mijlociu se reunesc în același scop, având oportunitatea de a interacționa și schimba impresii despre execuția tiparului.

UNICITATE Considerată un Oscar al industriei, competiția organizată de Sappi este singura de acest gen la nivel mondial, bucurându-se de un binemeritat prestigiu în rândul evenimentelor care premiază tiparul.

„Sappi Printers of the Year” vă invită să dați curs provocării!

Importanța și valoarea competiției „Sappi Printers of the Year” sunt indubitabile. În același timp, suntem siguri că există suficiente lucrări valoroase realizate de tipografiile românești capabile să stea alături și să intre în competiție cu cele produse de colegii din celelalte țări. În fapt, premiile pe care românii au șansa să le câștige la „Sappi Printers of the Year” reprezintă mai mult decât recunoașterea valorii și calității, acestea putând constitui o veritabilă rampă de lansare către mari clienți din Europa de Vest și volumele lor de lucrări.

Leave a Comment