LOADING

Type to search

Serigrafia și printul digital – o combinație câștigătoare

Interviu

Serigrafia și printul digital – o combinație câștigătoare

admin feb. 2, 2010
Share

Nu există combinație între serigrafie și print digital , între echipamente digitale și analoge care să aibă succes în toate cazurile, a explicat Peter Kiddell, expert și consultant în serigrafie, print digital și tampografie. Nu există nici măcar cel mai bun tip de cerneală, pentru că toate au avantaje și dezavantaje în diferite circumstanțe.

Evenimentul “Serigrafia și printul digital – o combinație câștigătoare” a avut loc vineri în București la Hotel IBIS Palatul Parlamentului și a fost organizat de către Asociația Română de Serigrafie, Imprimare Tampografică și Digitală (ARSIT&D) cu sprijinul FESPA (Federația Europeană a Asociațiilor din Domeniul Graphic Imaging). Invitați au fost Peter Kiddell, expert și consultant în serigrafie, print digital și tampografie, manager al PDS Consulting Ltd., PDS International și Prism UK și Chris Smith, FESPA –Head of Membership Services. La seminarul adresat firmelor din industria de print din România au participat aproximativ 40 de persoane, majoritatea manageri care conduc societăţi specializate în imprimări.

Peter Kiddell a vorbit despre eficiența diferitelor tipuri de cerneală și despre criteriile pe baza cărora ar trebui să își aleagă un manager un echipament de imprimat, astfel încât să fie eficient din punct de vedere al productivității și al costului.

Kiddell a subliniat faptul că e foarte importantă cerneala utilizată de către echipamentul de imprimare, deoarece costurile cernelii pot ridica foarte mult costul de producție, conducând la prețuri mai mari pe care le are de plătit clientul final. Dacă mărirea prețului nu atrage vânzări, investiția realizată de manager este mai greu de acoperit.

În plus, cerneala afectează în mare parte costul de imprimare nu numai prin prețul ei propriu-zis ci și prin costul de uscare.

Cel de-al doilea invitat, Chris Smith, a prezentat catalogul SENSATION realizat de FESPA și lansat în 2007 la FESPA Berlin.

Acest catalog cuprinde mostre de imprimare cu efecte speciale, cum ar fi imprimarea cu aromă de cafea, efectul de oglindă, efectul magnetic, cerneală care dispare în timp.

E un catalog util pentru agenţiile de publicitate, care ar trebui să cunoască aceste efecte speciale, a subliniat Chris Smith.

Mai multe informații despre eveniment și un interviu cu Chris Smith, Head of Membership Services despre măsurile pe care le ia FESPA pentru a ajuta companiile în perioade dificile puteți găsi în numărul 33 al revistei Universign.

Tags:

0 Comments

  1. cristina calafeteanu feb. 2, 2010

    Ca de obicei, articol nesemnat. Nu-si asuma nimeni aceste randuri ?
    Este chiar atat de greu sa vorbiti / sa scrieti romaneste ?

    Dorim sa primim acest numar al revistei. Cum trebuie sa procedam ?

    Multumim

Leave a Comment