LOADING

Type to search

Simona Diaconescu: Bugetele de austeritate ne intorc la promotionalele anilor ’90

Interviu Promotionale

Simona Diaconescu: Bugetele de austeritate ne intorc la promotionalele anilor ’90

admin apr. 14, 2009
Share

Ce este nou, ce va fi mai departe şi cum reacţionează piaţa românească a articolelor promoţionale în faţa stării de cumpănă pe care o resimte mediul de business în acest moment, sunt tematici ale discuţiei purtate cu directorul general Simaco Advertising, Simona Diaconescu.

Ce s-a intamplat in primul trimestru in piata articolelor promotionale? Cum a parcurs Simaco acest interval ?
Ce s-a intamplat este evident pentru toata lumea si are legatura cu ezitarea firmelor de a-si consuma putinele lichiditati pe actiuni de promovare, bugetarea intarziata a acestor actiuni, cât şi starea de nervozitate si incertitudine creata de lipsa unor politici clare de sprijinire a activitatii economice in general, asteptate din partea guvernantilor. In acest interval, Simaco si-a evaluat rezultatele anului 2008, identificand directia pe care trebuie sa o urmeze in 2009 si, evident, a lucrat pentru clientii din portofoliu. Oricum, rezultatele primului trimestru al acestui an sunt irelevante, fiind prematur sa tragem niste concluzii, din motivele expuse mai sus.

Ce este mai greu a trecut / Greul abia incepe / Criza este doar una de forma, nu de fond.
Cu care dintre cele trei afirmatii va identificati cel mai bine in acest moment ? Va rugam sa argumentati.

Nu ne identificam cu niciuna din aceste afirmatii, pentru ca „ce este mai greu” nu a trecut, „greul a inceput” inca din trimestrul II 2008, iar „criza este de fond” dar unii dintre noi o trateaza „de forma”.

Credeti ca, pornind de la datele prezentate, se poate extrapola un trend care se va mentine pentru restul anului.
Nu, din pacate revenim la argumentatia de la prima intrebare. Mai mult decat atat, pentru domeniul nostru de activitate, primele luni ale anului sunt mai slabe si cred ca sunt de acord cu mine si stimatii mei colegi din domeniu. Ceea ce se poate afirma, fara sa gresim, este ca traversam o perioada extrem de grea. Va trebui sa nu ratam sansa preluarii oricarei comenzi, chiar daca vom lucra contra cronometru.

S-au schimbat coordonatele politicii de „client service” a Simaco in aceasta perioada caracterizata de o circulatie dificila a banilor? Cum?
Se simte vadit lipsa de lichiditate din piata, din pacate unii clienti intarzie cu mai mult de 30 zile de la scadenta convenita, ceea ce produce un blocaj in lant. De asemenea sunt solicitate scadente din ce in ce mai mari, ajungandu-se la 45-60 zile. Incercam, fara sa fim agresivi, sa ne convingem clientii sa respecte conditiile comerciale pe care le-au acceptat prin contract. De asemenea suntem mult mai prudenti financiar si solicitam instrumente asiguratoare de plata clientilor care nu au inca un istoric de colaborare cu noi.

Aveti in vedere accentuarea uneia dintre cele doua specializari ale companiei – distributia de articole promotionale si serviciile de personalizare – in detrimentul celeilalte?
Ne vom adapta mai mult ca niciodata cerintelor pietei, am fost flexibili, am avut intodeauna obstinatia de a gasi solutii la orice solicitare a clientilor nostri si, in aceasta perioada, evident ca ne vom stradui si mai mult.

In conditiile restrangerii bugetelor de marketing si promovare ale marilor companii, care este startegia care poate mentine pe o linie acceptabila orice firma din domeniu?
Daca am sti, am pastra secretul doar pentru noi. Lasand gluma la o parte, cred ca nu printr-o strategie de „dumping” va putea o firma din domeniu sa supravietuiasca. Ceea ce stim cu totii este ca teoretic orice client se duce acolo unde gaseste calitate si seriozitate la un pret foarte bun.

Care va fi produsul anului in promotionale?
Din pacate, din cauza bugetelor de austeritate ne vom intoarce la obiectele promotionale ale anilor ‘90, adica pixuri, brichete, sacose, tricouri, sepci si altele de acest fel.

Tags:

Leave a Comment