LOADING

Type to search

Simply the Best!

Actualitate

Simply the Best!

admin sept. 6, 2011
Share

Îndrăgostit la prima vedere de muza tipografiei la începutul anilor `90, Ionuț Florescu a avut neșansa de a fi primit, prea repede și nemeritat, o lecție dură din partea vieții. Mulți l-au crezut scos din joc atunci când cea în care a crezut l-a lăsat cu buza umflată pentru colegul de bancă. Tânăr, ambițios și pornit să facă afacerile după reguli de management, și nu la inspirație, Ionuț Florescu a luat-o de la zero, înființând tipografia Best Print Services în 1997.

În doar trei ani, printr-o politică de dezvoltare bazată pe principiul prețuri mici prin volume mari, Best Print a cucerit, tranșee cu tranșee, pozițiile deținute de ani buni de competitorii cu state pe piața tipografică bucureșteană, foarte atractivă de altfel datorită concentrării unui număr mare de agenții de publicitate și clienți multinaționali. Chiar dacă, pentru câțiva ani, Florescu a fost „inamicul public” al aproape tuturor competitorilor săi, strategia sa a dat roade. Nu doar prin preț, ci mai ales prin calitatea serviciilor și respectul pentru clienți. Preferată a multora dintre marile agenții de publicitate și companii multinaționale, Best Print a reușit să devină de pe la mijlocul primei decade a anului 2000 cea mai puternică tipografie din București.

Foarte succint, cam asta ar fi povestea ascensiunii tipografiei Best Print.

Accentuarea mediului competițional din ultimii ani, scăderea volumelor de lucrări, pe fondul presiunii continue a clienților pentru micșorarea prețurilor, dar și scumpirea permanentă a materiilor prime și consumabilelor l-au pus pe Ionuț Florescu în situația de a identifica noi metode pentru rentabilizarea afacerii pe care o deține împreună cu Mihai Florescu, fratele său mai mic. Unul dintre cei mai educați patroni de tipografii în ale științei managementului, Florescu și-a pus și de această dată spiritul analitic la încercare, alegând calea cea mai sigură, testată de cele mai puternice tipografii din lume, și anume implementarea în fluxul de producție a standardelor de proces ISO 12647 PSO (Process Standard Offset). Astfel, după un an și jumătate de muncă asiduă și investiții, Best Print a reușit să transpună în practică standardele de proces PSO, performanță recunoscută prin prețiosul certificat de conformitate acordat de institutul german Fogra și asociația germană BVDM în urma examinării testelor de tipar.

Dorin Pițigoi – Color Service Transilvae, alături de Mihai Florescu, Ionuț Florescu și Cristi Vădean de la Best Print Services.

Devenită cea de-a treia tipografie românească care obține certificatul de conformitate PSO, după Infopress Group și EDS România, Best Print este în schimb prima tipografie din țară certificată pentru tipărire pe mașini offset cu alimentare în coală – celelalte două tipografii având certificare pentru tipar pe rotative offset.

Într-un interviu oferit în exclusivitate presei de specialitate prin intermediul “Print Magazin”, protagoniștii poveștii de succes de la Best Print au avut amabilitatea de a le oferi cititorilor o parte a experienței lor. Alături de echipa Best Print, formată din Ionuț Florescu – președintele companiei, Mihai Florescu – production manager și Cristi Vădean – șef de secție, s-a aflat Dorin Pițigoi de la Color Service Transilvae, Fogra PSO Qualified Partner, consultantul care a vegheat permanent la implementarea standardelor și, nu în ultimul rând, la trainingul echipei de producție.

Cum este firesc, am dorit mai întâi să aflăm care este opinia lui Ionuț Florescu, cel care a fondat și conduce tipografia Best Print.

Ionuț Florescu, fondatorul și șeful tipografiei Best Print Services

Ionuț, ați reușit să puneți la punct un proces de tipar a cărui performanță a fost recunoscută chiar de către industria tipografică germană prin certificatul de conformitate PSO care v-a fost acordat recent de Fogra. A reprezentat o investiție și mai ales un efort mare pentru organizația pe care o conduci. Chiar aveați nevoie de asta în această perioadă nu tocmai pozitivă pentru industria de profil?

Ionuț Florescu: Nevoia de standardizare a proceselor din Best Print există de mulți ani în compania noastră și a cunoscut multe forme de manifestare. Una dintre cele mai importante acțiuni în acest sens a constituit-o crearea unui departament care cu asta se ocupă: analiza, maparea și standardizarea proceselor core din Best Print.

Alinierea la standardele PSO a devenit o prioritate a strategiei noastre de standardizare a proceselor operaționale în momentul în care am identificat o slăbiciune semnificativă, aș denumi-o eu, în controlul și monitorizarea proceselor-cheie implicate în producția de zi cu zi. Se simțea o nevoie pregnantă pentru o cunoaștere mai aprofundată a parametrilor care definesc anumite etape ale fluxului de fabricație și mai ales a modului în care acești parametri pot influența calitatea și eficiența producției.

Ne-am dat seama că, fără atingerea unui nivel de expertiză, ne-ar fi fost imposibil să aducem sub control întreg lanțul procesului de producție. Evident că implementarea procesului în sine, care a precedat certificarea PSO, este cea care ne-a rezolvat extrem de multe probleme. Certificarea în sine o considerăm în primul rând un vector imagine – asta însemnând că un reputat institut german recunoaște formal și autorizat faptul că am atins un nivel superior de organizare și de înțelegere a acestor procese critice într-o tipografie. Nu în ultimul rând, un alt mare avantaj este acela că ne-am conectat deja la o sursă extrem de importantă de cunoaștere care ne va susține cu siguranță în proiectele de dezvoltare pe care le vom derula în următorii ani.

A fost o nevoie internă a firmei de a obține această certificare, și nu pentru că ar fi existat cerințe implicite ale pieței în acest sens. Pe de altă parte, aș putea spune că, indirect și într-un mod din ce în ce mai agresiv, piața a solicitat o calitate predictibilă și constantă a lucrărilor, precum și o reducere continuă a costurilor de producție, ca și cauză principală a scăderii prețurilor de vânzare.

Vorbind de calitate predictibilă și constantă, îmi permit o întrebare. Cum evaluezi calitatea solicitată de piață și mai ales pe cea oferită de industria de profil autohtonă?

Ionuț Florescu: Calitatea oferită de unele dintre tipografiile care se află acum în top 10, în București cel puțin, atinge niște parametri de performanță satisfăcători pentru nevoile clienților pe care-i au. Discutăm acum nu neapărat de calitatea pe care un produs sau o anumită comandă o are, ci de predictibilitatea acesteia.

În al doilea rând, vorbim de faptul că orice tipografie ar trebui să aibă un proces de producție planificat și structurat care, de principiu, în afara unor erori umane sau scăpări accidentale, trebuie să ofere la finalul său un produs de o calitate anticipabilă într-un procent de aproape 100%.

Aici sunt foarte multe probleme, de care ne-am lovit și noi, și de care, cu siguranță, mulți dintre competitorii noștri se lovesc în continuare. Mă refer la neconformitățile care se regăsesc în diversele faze ale procesului tehnologic și ale căror cauze sunt înțelese parțial sau deloc. Ca atare, tipografii nu au cum să acționeze obiectiv și profesionist pentru înlăturarea acestor cauze. Aici cred că se regăsește imensul avantaj al implementării standardelor de proces PSO în înțelegerea mecanismelor care pot conduce sau aduce prejudicii asupra rezultatului final al procesului de producție.

Nu cred că va trece foarte mult timp până când și alte tipografii vor demara și vor face eforturi în această direcție, pentru că din ce în ce mai mulți vor conștientiza că, cel puțin în ceea ce privește procesele principale de business, trebuie să ia măsuri urgente pentru standardizare. Atât prin prisma efectului asupra calității, cât și asupra costurilor.

Cred că presiunea din piață asupra prețurilor va continua și în următorii ani, și ea nu va putea fi susținută de tipografii care se consideră în elita industriei decât printr-un management al costurilor și al calității din ce în ce mai profesionist – nu neapărat pe seama marjei de profitabilitate care oricum a scăzut dramatic în ultimii ani.

Odată cu obținerea certificării Fogra/PSO, identifici oportunitatea unei ieșiri pe piețele tipografice externe?

Ionuț Florescu: Da, cu siguranță voi căuta să folosesc acest atu extrem de puternic în dezvoltarea portofoliului nostru de clienți, fie ei interni sau externi. Vorbesc de clienți din segmentul de lucrări premium, în general companii multinaționale, cărora le putem garanta o calitate constantă a produselor la același nivel cu cea de care beneficiază din partea industriilor tipografice din țările lor de origine.

Ne concentrăm în continuare pe dezvoltarea ponderii Best Print pe piața din România, considerând-o o piață emergentă și de perspectivă, dar vom încerca să accesăm și piețele externe în viitor.

O întrebare pe care, deși poate părea un clișeu, trebuie să ți-o adresez: ești mulțumit de rezultatul obținut de organizația pe care o conduci?

Ionuț Florescu: Sunt foarte mulțumit. Foarte mulțumit de faptul că au existat voința și determinarea la nivelul echipei pe care o conduc de a duce la bun sfârșit acest proiect care nu a fost simplu deloc. Mai ales că acest proiect a implicat o investiție semnificativă pentru vremurile pe care le trăim, a însemnat eforturi foarte mari pentru că, de cele mai multe ori, procesul implementării standardelor PSO s-a desfășurat în paralel cu cel operațional de zi cu zi. Este extrem de dificil să faci teste de plăci pe un echipament CTP care trebuie să funcționeze 24 de ore din 24 pentru a furniza forme de tipar mașinilor de tipar. Am încercat să aducem ajustări modului de funcționare al acestor echipamente în timp ce ele lucrau în regim de producție, acțiune care a comportat și anumite riscuri. Foarte important pentru noi este faptul că personalul implicat în tot acest proces de producție destul de lung, de la document la coala tipărită, cunoaște în acest moment elementele esențiale care trebuie planificate, monitorizate, verificate și controlate pentru a avea certitudinea obținerii calității finale.

Acesta mi se pare principalul avantaj, lucrul acesta aducând și o anumită „liniște” vizavi de rezultatul procesului și de calitatea lucrării care este livrată clientului.

Trebuie să mai spun că această certificare este un prim pas dintr-un proiect mai amplu, care presupune în continuare profesionalizarea și eficientizarea proceselor de producție. Încercăm să aducem cât mai mult know-how în sistem și să automatizăm o serie din ce în ce mai mare de operații și activități, cel puțin în cea ce privește partea de producție, dar nu numai.

Aflați pe banca tehnică a Best Printului, Mihai Florescu, production manager, și Cristi Vădean, șef de secție, au răspuns alături de consultantul Dorin Pițigoi la un set de întrebări mai tehnice legate de implementarea procesului de standardizare.

Dorin Pițigoi, FOGRA PSO Qualified Partner și UGRA Certified Expert, alături de „ucenicul” Mihai Florescu

Mihai, când ați început implementarea standardelor PSO și ce v-a determinat să optați pentru acest proces?

Mihai Florescu: Procesul efectiv a început în luna februarie a anului 2010. Sincer, am fost și un pic forțați de împrejurări, deoarece aveam extrem de multe probleme pe fluxul de producție, care însumau destul de multe pierderi tehnologice: de timp, materiale stricate, plăci ieșite aiurea etc. Spre sfârșitul anului 2009 a fost momentul de cotitură care ne-a determinat să facem ceva pentru a rezolva situația. Așa am ajuns să iau legătura cu Dorin (Pițigoi), pe care l-am găsit, absolut întâmplător, căutând pe net subiecte legate de managementul culorii.

Așadar, am început discuțiile cu Dorin prin noiembrie, iar în februarie 2010 am trecut la treabă. În prima fază am făcut diverse teste, măsurători pe materialele folosite în procesul de pregătire a formei de tipar și în tipar și multe altele. Sumarizând timpul de care am avut nevoie pentru a ne pune la punct întregul proces de producție – de la managementul de culoare și contract proof-uri la executarea plăcilor și tipărirea propriu-zisă -, pentru a fi conform standardelor ISO 12647 PSO, până în momentul obținerii certificării de la Fogra și BVDM, a trecut aproximativ un an și jumătate.

Având în vedere cele trei componente esențiale de care depinde procesul de producție – factorul uman, echipamentele și consumabilele -, unde ați întâmpinat problemele cele mai dificile pe parcursul implementării standardelor ISO 12647 PSO?

Mihai Florescu: Fără doar și poate, problemele cele mai mari le-am întâmpinat la capitolul materiale și consumabile tipografice. Echipa cu care am pornit inițial a fost formată din trei oameni, dar pe parcurs am rămas doar doi. Pentru că domnișoara respectivă nu a reușit să se implice prea mult, am rămas doar doi. Așa că eu planificam ce și cum trebuie să facem, Cristi implementa, după care împreună interpretam rezultatele și ne dădeam cu capul de pereți…

Dacă stau să mă gândesc acum bine, cel mai complicat lucru a fost să interpretăm rezultatele pe care le obțineam. A fost foarte greu pentru că, neavând know-how-ul necesar, uneori am dat răspunsuri eronate unor rezultate pe care le obțineam, asta până când am învățat să interpretăm corect rezultatele testelor.

Apoi au urmat, așa cum spuneam, problemele legate de alegerea materialelor. A trebuit și să învățăm să alegem materialele corect. În etapa alegerii materialelor care să ne permită să obținem parametrii specificați de standardele ISO 12647 PSO am pierdut, între ghilimele fie spus, minim șase luni de zile. Sincer, cauza care a stat la baza acestei pierderi de timp a fost generată de faptul că nu am știut să evaluăm materialele corect – să le măsurăm și să spunem „ăsta este materialul care ne trebuie”.

Dacă ar trebui să încep din nou acest proces, cu toate cunoștințele pe care le-am dobândit, neștiind ce materiale sunt pe piață și trecând la măsurarea, evaluarea și alegerea furnizorilor, implementarea standardelor PSO nu cred că mi-ar lua mai mult de trei luni… Când ai know-how și lucrezi după proceduri și standarde, lucrurile devin mai simple decât își imaginează cineva.

Problema cea mai mare a fost reprezentată de plăcile de tipar, alegerea lor corectă și, mai ales, înțelegerea fiecărei cauze și efect negativ generate de acestea. Un alt set de probleme l-am întâmpinat și pe partea echipamentelor de imprimare pentru a căror rezolvare ajunsesem chiar să facem câte patru teste pe săptămână, asta în condițiile în care trebuia să ținem pasul cu producția de zi cu zi și cu lucrările urgente, tipărite de azi pe mâine.

Cristi Vădean: Pentru echipa de producție, procesul implementării standardelor PSO a însemnat ca oamenii să o ia practic de la capăt în punerea la punct a know-how-ului. Cunoștințele pe care le acumulaserăm în timp au trebuit să se împerecheze cu cele pe care ni le oferea Dorin. S-a muncit extrem de mult, la toate nivelurile producției – de la pregătirea documentelor, proof-urilor și plăcilor la tipar.

În Best Print chiar se simțea nevoia implementării acestor standarde. Odată ce a început implementarea acestui proces, rezultatele au început să apară cu fiecare zi care mai trecea. Din acest punct de vedere, chiar dacă a fost de multe ori dificil, nu aveam cum să mai dăm înapoi. Personal, văzând că începem să soluționăm problemele pe care le aveam, oricât de mici erau rezultatele, am avut mari speranțe. Mai ales că aceste rezultate pozitive se vedeau în calitatea lucrărilor.

Dacă iau în calcul problemele pe care am descoperit că le aveam atunci când am pornit la treaba cu Dorin, sincer nu mă așteptam să le dăm de capăt. Când am făcut primul test dat de Dorin, eram sigur că-l vom trece fluierând. Ne-am speriat când am aflat care este nivelul corect de calitate, așa cum spun standardele, la care putem tipări.

Cristi Vădean, în dreapta imaginii, alături de un tipăritor al echipei sale

Cristi, tu și Mihai ați tras greul acestui proces, mai ales că, din câte știu, a existat și o presiune, exagerat vorbind, din partea lui Ionuț, care voia să vadă rezultate palpabile în implementarea acestui proces.

Cristi Vădean: Ionuț voia rezultate, însă nu se poate spune că a pus presiune pe echipă, deși până la urmă, din punctul de vedere al managerului, totul are legătură cu eficiența procesului versus rentabilitatea business-ului. Necunoscând chiar detaliile fiecărui pas pe care trebuia să-l facem, a trebuit să-i explicăm care sunt problemele și ce trebuie să facem pentru a le soluționa. În fiecare zi aveam un câștig de pe urma implementării acestui proces de lucru standardizat și trebuia să-i spunem care sunt lucrurile pe care le-am rezolvat în urma unui test la o mașină de tipar la care aveam probleme – lucruri pe care nu le puteam descoperi niciodată cu lupa sau prin alte metode – sau problemele pe care le aveam cu anumite materiale.

Cu titlul că mă repet, în acest an și jumătate cât a durat implementarea, rezultatele s-au văzut în fiecare zi în calitatea lucrărilor. Mai ales că am rezolvat și problemele care existau și la client vizavi calitatea tiparului.

Apropos de materiale și consumabile. Ești cel care se află cel mai mult în secția de producție și știi tot ce mișcă. Ce probleme ați avut cu materialele?

Cristi Vădean: Aici trebuie să amintesc o întâmplare. Pe măsură ce înaintam cu punerea la punct a procesului am primit la un moment dat o hârtie de la un furnizor care, după ce am făcut teste de tipar pe ea, ne-a făcut să credem că, gata, am rezolvat toate problemele, testele ieșind aproape perfect. Ne înșelaserăm, datorită calității foarte bune a acelei hârtii. Când am tipărit pe o hârtie normală, ne-am dat seama că nu rezolvaserăm problemele și am decis să tipărim pe un singur tip de hârtie.

Cu timpul am învățat să evaluăm toate materialele. Una din primele probleme pe care am descoperit că le aveam la materiale au fost plăcile de tipar, cele pe care le foloseam atunci neputând să ofere o calitate constantă. Deși am schimbat furnizorii n-am reușit să rezolvăm problema până în momentul în care am primit un nou tip de plăci, proaspăt lansate pe piață, care sunt mult mai stabile.

Dorin Pițigoi: Cred că unul dintre cele mai importante lucruri pe care le-a obținut echipa Best Print a fost organizarea modului în care să-și selecteze materialele pentru producție. Au schimbat puțin conceptul. În sensul că au adoptat conceptul materialul cu cel mai bun cost la procesul cu cel mai bun cost. Poți să ai o materie primă foarte ieftină, însă costul procesării ei să fie mult mai mare decât te aștepți, sau poți să ai o materie primă cu o calitate mai bună și un preț mai mare, dar la care costul procesării să fie mai mic. Acum, Best Print are avantajul de a-și alege aceste materiale, știind exact să evalueze calitatea acestora prin măsurători – indiferent că vorbim de hârtie, cerneală sau plăci de tipar.

Sunt atât de relevante procedurile și testele standardelor ISO 12647 PSO încât să-ți ofere răspunsul exact la cauza unei probleme pe care o identifici în procesul de pregătire a formei și la tipărire?

Mihai Florescu: Cu siguranță. Pot spune că am identificat cauza exactă a anumitor probleme grave pe care altfel nu le-am fi descoperit nici în veacul vecilor… Pur și simplu pentru că nu ai instrumentele și know-how-ul care să-ți permită să le descoperi prin măsurători. Am găsit „bube” majore în procesul tipografic pe care le-am eliminat treptat, una câte una. Vorbesc aici de probleme mari de tot, de care nici cei de la service-ul Heidelberg nu știau că există – în mare nici nu aveau de unde -, și când le-am arătat nu le-a venit să creadă. Important acum este că știm cum se face, putem să măsurăm și mai ales știm să interpretăm rezultatele. Mi se pare una dintre cele mai mari realizări.

Ați atins acel nivel al producției tipografice care funcționează după toate regulile unui proces industrial, și anume: se bazează pe standarde și proceduri, este măsurabil, controlabil și mai ales predictibil…

Mihai Florescu: Principalul beneficiu al procesului de producție bazat pe standarde este dat de faptul că, dacă ne lovim de o problemă, nu mai începem să bâjbâim și să ne întrebăm de ce a ieșit așa și nu altfel. Acum chiar știm de unde să începem și cum să controlăm lucrurile.

Spuneai acum jumătate de an că, până ați început implementarea standardelor PSO, nu ați tipărit cu adevărat, ci doar ați colorat hârtia…

Mihai Florescu: Expresia asta are legătură, dacă vrei, cu acea idee care se vehiculează pe piața românească de profil că noi nu tipărim după model adus de la altă tipografie pentru că nu ne iese la fel. În mare, chiar așa este. Fenomenul se întâmplă pentru că cea mai mare parte a tipografiilor din România nu au un proces de tipărire pus la punct așa cum spun standardele. Dacă ar exista cinci tipografii care au proces de tipar bazat pe standarde de tehnologie grafică, îți garantez că vei putea tipări o lucrare în mod identic la oricare.

A nu putea să tipărești o lucrare la fel cu altă tipografie, explicând că tu ai alte mașini de tipar, folosești alt tip de plăci sau cerneluri, este complet greșit. Am spus că am colorat hârtia pentru că, înainte de a implementa procedurile bazate pe standardele PSO, tipăream și noi așa cum credeam la vremea respectivă că este corect. Tipărind după o apreciere subiectivă a rezultatelor, asta se numește colorarea hârtiei, și nu tipărire corectă. În nici un caz nu m-am referit la competitorii noștri, ci pur și simplu la ceea ce făceam noi. Este treaba fiecăruia cum tipărește.

Care va fi următoarea investiție în controlul procesului vostru de producție?

Mihai Florrescu: Standardele elimină doza de eroare a operatorului, păstrând procesul între jaloanele anumitor parametri. Chiar dacă am eliminat multe probleme, dorim să putem avea un control și mai bun asupra procesului, și de aceea vom face în curând o investiție într-un sistem Alwan PRINT Standardizer.

Dorin Pițigoi: Este vorba de un sistem automatizat de control al parametrilor tiparului montat direct pe presa de tipar, bazat pe soluția Alwan PRINT Standardizer, fiind format dintr-un server central și sistemele de loop-back cu instrumente automate de măsură instalate pe fiecare mașină.

La fel cum astăzi putem emite un raport de calitate pentru o probă de tipar, folosind acel Ugra/Fogra Media Wedge și un instrument de măsură, același lucru îl putem face chiar și pentru lucrările de producție, bazându-ne pe date reale. Sistemul automat IntelliTrax măsoară la un anumit număr de coli, datele sunt salvate într-un server, iar la sfârșitul lucrării ai un raport de calitate. Poți să vezi cum a evoluat întregul tiraj tipărit, ce variații de calitate ai avut, având posibilitatea să evaluezi atât nivelul de performanță al lucrării, cât și al operatorului care a tipărit-o. Poți folosi datele atât pentru o evaluare internă, cât și pentru a-i demonstra clientului calitatea pe care o oferi. Important este faptul că sistemul îți permite să monitorizezi starea procesului de tipar, iar în secunda în care există anumite tendințe de ieșire din normalitate, să le poți corecta eficient din timp.

Dorin, ai pus umărul la certificarea PSO a celei de-a treia tipografii din România. A fost mai ușor sau mai dificil decât în cazul celorlalte două tipografii?

Dorin Pițigoi: Nu aș spune că a fost mai dificil, ci mai diferit decât la Infopress și EDS, pentru că una dintre primele diferențe între mașinile offset rotative și cele cu alimentare coală este că la tiparul pe rotative heatset ai rezultatul final instantaneu, datorită uscării. Asta înseamnă că putem procesa datele legate de culoare mult mai repede. La tiparul în coală trebuie să așteptăm să se usuce. Evaluările le facem, în general, pe tiparul uscat, pentru că acesta este produsul finit.

Pe de altă parte, în producție, la tipărirea pe mașini cu alimentare în coală controlul se face pe tiparul umed. Și atunci există, să-i spunem, o oarecare entropie între cele două stadii ale aceluiași produs. Pentru tipărirea plană controlul de calitate este mai dificil pentru că, de fapt, tu controlezi ceva care, într-un final, se va transforma în altceva. Există o anumită defazare. Și aici este problema pe care o au mașiniștii.

Eu sper ca performanța obținută de cei de Best Print să constituie un exemplu și pentru alte tipografii. Până la urmă, într-un fel sau altul, toate aceste certificări și lucruri bune care se fac în industria noastră tipografică nu fac altceva decât să pună România pe o hartă.

Odată cu trecerea examenului Fogra PSO, Best Print Services are porțile larg deschise către marii clienți din Vest.

Epilog

Dacă pentru mulți dintre competitorii Best-ului, investiția făcută de Ionuț Florescu în implementarea standardelor PSO nu reprezintă decât un moft, realitatea demonstrează obținerea unor beneficii măsurabile și demonstrabile, care se traduc până la urmă în economii substanțiale de timp și bani.

Personal, consider că cel mai important beneficiu pe care l-a obținut Best Print îl constituie renunțarea la orgoliu și readucerea cu picioarele pe pământ, într-o industrie tipografică globalizată și profesionalizată, în care activitatea de tipărire înseamnă mai mult decât colorarea hârtiei. În plus, Florescu are acum toate atuurile pentru a demonstra pieței, direct din hala de producție, că are nu doar prețuri foarte competitive, ci și cea mai mai bună calitate a tiparului. Lucru confirmat nu de noi, ci de industria tipografică germană. O performanță despre care nu pot să spun decât ceea ce scrie în titlul acestui articol: Simply the Best!

Devenită cea de-a treia tipografie românească care obține certificatul de conformitate PSO, după Infopress Group și EDS România, Best Print este în schimb prima tipografie din țară certificată pentru tipărire pe mașini offset cu alimentare în coală – celelalte două tipografii având certificare pentru tipar pe rotative offset.

Într-un interviu oferit în exclusivitate presei de specialitate prin intermediul “Print Magazin”, protagoniștii poveștii de succes de la Best Print au avut amabilitatea de a le oferi cititorilor o parte a experienței lor. Alături de echipa Best Print, formată din Ionuț Florescu – președintele companiei, Mihai Florescu – production manager și Cristi Vădean – șef de secție, s-a aflat Dorin Pițigoi de la Color Service Transilvae, Fogra PSO Qualified Partner, consultantul care a vegheat permanent la implementarea standardelor și, nu în ultimul rând, la trainingul echipei de producție.

 

Cum este firesc, am dorit mai întâi să aflăm care este opinia lui Ionuț Florescu, cel care a fondat și conduce tipografia Best Print.

Leave a Comment