LOADING

Type to search

Sunt doar un tip normal cu o racletă, dar cu dorinţă de autodepășire extraordinară

Interviu

Sunt doar un tip normal cu o racletă, dar cu dorinţă de autodepășire extraordinară

admin oct. 20, 2015
Share

Piotr Cinski este unul dintre cei mai experimentaţi profesionişti în wrapping din lume, cu peste 6000 de lucrări la activ. Este managerul Pentagraf, o companie de wrapping din Polonia şi Maestru colantor la compania olandeză de înfoliere, 12wrap/Jabe. Piotr este câştigătorul detaşat al Wrap Cup Masters Series de la FESPA 2013 şi este recunoscut ca fiind primul Campion Mondial la Wrapping! Tot el a câştigat Campionatul de Wrapping din Polonia în 2010 şi 2012. La invitația Leykom, în această vară a susținut, în București și Brașov, două sesiuni de aplicații practice referitoare la tehnica car wrapping-ului
de Radu MIHAI

piotr

Ce spune Piotr Cinski despre Piotr Cinski? Cum te defineşti ca om şi ca profesionist?
Sunt doar un tip normal cu o racletă, dar cu o dorinţă de autodepasire extraordinară. Fac ceea ce-mi place şi nu încetez niciodată să învăţ. Îmi impun mie însumi obiective şi fac tot posibilul să le ating cu succes. Cel mai important din punctul meu de vedere este credinţa în faptul că prin muncă asiduă, mai devreme sau mai târziu, vom obţine tot ceea ce visăm să avem.

Ce a însemnat pentru tine câştigarea titlului de Campion Mondial la wrapping?
Un mare vis împlinit! Dar sincer continui să nu mă consider un campion. Sunt de acord că am petrecut mii de ore şi zile de wrapping căutând soluţii mai bune şi mai rapide, învăţând şi imbunatatindu-mi abilităţile. Sigur, sunt de acord şi că am o experienţă vastă cu multe branduri, tipuri de autocolant şi suprafeţe de aplicare. Dar consider că încă nu am ajuns la nivelul absolut, întrucât există şi va exista întotdeauna ceva nou de învăţat în domeniul wrapping-ului. Este o piaţă dinamică, mereu în schimbare, apar încontinuu noi materiale, motiv pentru care şi eu mă aflu in continuă dezvoltare.

De ce Arlon? Spune-ne câteva avantaje ale acestor materiale celebre pe alte pieţe, încă la început ca şi notorietate în România!
Am lucrat cu multe branduri de când mi-am început activitatea. La un moment dat am început să sesizez defecte în materialele utilizate. Când am ales să caut soluţii mai bune, Arlon a fost singura alegere logică. M-am îndrăgostit de echilibrul real între calitatea materialelor şi a serviciilor. De ce vorbesc despre echilibru? Întrucât unele branduri produc materiale foarte bune, însă problema intervine atunci când livrează role cu defecte. Şi credeţi-mă orice brand şi repet, orice brand, mai devreme sau mai târziu va avea probleme mai mari sau mai mici de acest tip. Care este urmarea? Luni şi luni bune petrecute discutând situaţia cu producătorul, pentru ca în final să am sentimentul că acesta nu este decât în căutarea unui motiv pentru a anula garanţia. În primul rând la Arlon serviciile sunt foarte rapide. În al doilea rând, dacă autocolantul are un defect, acesta este înlocuit fără discuţie. Iar în al trei-lea rând şi foarte important, apariţia defectelor de produs este foarte rară comparativ cu alte branduri.

Care este scopul demonstraţiilor de wrapping susţinute în colaborare cu Arlon? Consideri că au succes pe piaţa din România?
Aceste demonstraţii sunt doar un început. Zona Est – Europeană a fost un teritoriu închis de-a lungul multor ani pentru variate branduri. Ceea ce nu inseamnă că acestea nu au existat la nivel mondial la vremea aceea. Arlon este unul dintre cele mai vechi branduri din domeniu, istoria sa începe încă din anul 1958, fiind una dintre cele trei mai puternice companii pe piaţa de autocolant. Da, este adevărat, Arlon, 3M şi Avery sunt aşa numiţii „Marii trei”.
Evenimentele iniţiate în România sunt doar un început, prin intermediul căruia dorim să facem cunoscute identitatea de brand, viziunea şi serviciile noastre. Am făcut această mişcare întrucât Europa de Est se află în schimbare. Eu provin din Polonia, unde situaţia economică şi politica sunt similare. Acum România, la fel ca alte ţări est europene, a început să caute soluţii, calitate şi servicii mai bune. Romanii sunt în căutarea Arlon, dar ei încă nu ştiu asta. Ar putea părea o glumă, însă este foarte adevărat. Cred cu tărie că specialiştii în wrapping şi profesioniştii în domeniu vor alege cu siguranţă Arlon după ce vor folosi produsele, vor cunoaşte avantajele acestora şi vor încerca serviciile oferite de noi. Pur şi simplu nu au avut ocazia până în acest moment să ne cunoască, motiv pentru care am gândit aceste demonstraţii.

Au acestea din urmă succes?
Categoric că da! Avem deja parte de un interes sporit pentru autocolantele Arlon în urma demonstraţiilor făcute până acum, motiv pentru care dorim să mergem cu acest trend oferindu-vă mai mult din experienţa, know-how-ul şi susţinerea noastră. Succesul este doar o chestiune de timp în acest moment în România, întrucât au început deja căutările pentru calitate, iar Arlon reprezintă calitatea în domeniu.

Care este cel mai important proiect pe care l-ai realizat cu Arlon. Oferă-ne câteva detalii.
Dificil de spuns, întrucât toate proiectele au fost la fel de importante pentru mine din diferite puncte de vedere. Calitatea serviciilor şi realatia cu clienţii trebuie tratate întotdeauna la acelaşi nivel de profesionalism din punctul meu de vedere.

Unul din proiectele mele preferate a fost înfolierea unui Porche Panamera, acum câţiva ani. Acesta aparţinea unui faimos fotbalist şi dorea să coleze maşina, astfel încât nimeni să nu observe vopseaua originală. Aşa se face că a trebuit să îndepărtez singur uşi, mânere, bare de protecţie şi aşa mai departe. Cine a îndepărtat mânerele unui Porche Panamera ştie la ce mă refer şi la ce grad de dificultate se situează. Fiind prima maşină cu această marcă pe care o demontăm la acel nivel extins, aveam ceva temeri. Mă întrebam dacă autocolantul se va umfla şi va sări la închiderea uşilor. Nu-mi doream sub nicio formă să fiu nevoit să iau procesul de la capăt din cauza vreunui eşec. Astfel că mi-am direcţionat toată încrederea în Arlon. Şi ghiciţi ce … maşina este încă impecabilă acum, la 4-5 ani de la înfoliere.

Nu s-a umflat nimic, culoarea este perfectă şi finisajele la fel. Sunt convins ca sunteti curiosi ce tip de material am folosit. Este vorba de Arlon Wrapping Film 2600LX, Gunpowder si arata fabulos.

Care este nivelul de dezvoltare a pieţei de wrapping în România comparativ cu cel din alte ţări? Ce ţară este similară cu România din acest punct de vedere?
Mi-ar plăcea să evit comparaţiile cu alte ţări. Însă îmi aminteşte de Polonia de acum câţiva ani, când economia a început să se dezvolte. Credeţi-mă când vă spun, viitorul sună bine!

Este aceasta o afacere în care companiile de producţie publicitară ar trebui să investească? Este ceva de viitor, o investiţie profitabilă?
Categoric da! Dacă vor juca inteligent şi îşi vor determina clienţii să îşi schimbe viziunea de la ideea că „preţul este cel mai important” la „calitatea este pe primul loc”, atunci viitorul va fi unul excepţional. Şi da, este posibil aşa ceva, întrucât am asistat la aceeaşi situaţie în ţara mea. Este necesară puţin mai multă muncă de convingere a clienţilor, însă împreună cu Arlon sunt convins că profesioniştii în wrapping din România vor reuşi.

Ce părere ai cu privire la feedback-ul profesioniştilor din domeniu primit la evenimentele organizate de curând la Bucureşti, Braşov şi Iaşi? Ce zonă consideri că a fost mai receptivă?
Întotdeauna îmi place peste măsură atunci când există discuţii interactive în cadrul evenimentelor. Înseamnă că participanţii au venit pentru a găsi răspunsuri, că sunt inteligenţi şi îşi doresc mai mult. Întrebările sunt calea ideală către dezvoltare. Şi vă spun sincer că au fost multe întrebări şi nu am lăsat niciuna să treacă fără să aibă un răspuns. Acesta este scopul. Am venit cu materiale excelente dar şi cu sprijin de excepţie pentru clienţii noştri. Vrem ca aceşti colantori să ştie că, da, ne dorim să cumpere produsele noastre, dar suntem aici şi pentru a-i susţine ulterior achiziţiei, pentru a-i ajuta să-şi îmbunătăţească activitatea şi pentru a le oferi informaţii utile venite din experienţa noastră.
Mărturisesc faptul că am fost încântat de toate oraşele. Mulţi dinte aceştia au solicitat materialele imediat ulterior evenimentului pentru a le testa. Printre produsele vedeta vă pot menţiona Arlon DPF 4600LX Premium White Gloss, Arlon DPF 6000XRP Cast White Gloss, Seria 2600LX şi nu numai.

Care este sfatul tău cel mai important pentru cei care doresc să exceleze în acest domeniu? Poate oricine să facă wrapping?
Există doar un singur sfat cu adevărat important: folosiţi toate oportunităţile de a învăţa şi nu renunţaţi niciodată!

Care sunt cele trei reguli de aur pentru o colantare excepţională în accepţiunea ta? Care sunt cele mai frecvente greşeli ale colantorilor romani?

Sunt 3 mari greşeli pe care le-am observat, similare tuturor ţărilor din lume. Suprafeţele nu sunt curăţate suficient, grabă la încălzire şi în al treilea rând este de departe ideea că eşti cel mai bun. În mod special a treia greşeală poate costa din păcate multe reclamaţii.

Participanţii la trainingurile susţinute în România te pot contacta în mod direct pentru a lămuri anumite aspecte tehnice ce ţin de wrapping? Cum pot ajunge aceştia la tine? Dar cei care doresc demonstraţii de wrapping adaptate la nevoile lor?
Pot fi contactat oricând prin intermediul site-ului www.arlon.com sau wrapitright.com. Însă cei care doresc să ajungă la mine mult mai repede şi primească răspunsuri la întrebările lor, mă pot găsi cel mai uşor pe pagina mea de Facebook. Oricine poate apela la mine pentru un training, tot ce are de făcut este să mă contacteze şi să găsim o perioadă propice pentru toţi cei implicaţi. Varianta optimă pentru România este să intraţi în legatură cu noi pe www.leykom.ro, cu ajutorul Partenerului nostru Oficial, Leykom.

Clienţilor care doresc să utilizeze autocolantele Arlon, le vei oferi susţinerea ta dacă te solicită în acest sens?
Noi cei de la Arlon credem cu tărie în realatia cu clienţii şi în sprijinul acordat acestora. Este un aspect foarte important care, de altfel, m-a adus la Arlon. Acesta este motivul pentru care, la finalul tuturor trainingurilor, le ofer participanţilor pagina mea de Facebook şi îi îndemn să-mi trimită prin intermediul ei toa-te întrebările şi nelămuririle pe care le au. Iar eu la rândul meu promit să le răspund şi să-i ajut pe cât de mult posibil. Înţeleg perfect problemele colantorilor şi mă simt membru al unei mari familii de wrapping, motiv pentru care sunt foarte fericit să ofer ajutor tuturor celor care au nevoie de sfatul meu.

Există anumite certificări speciale pentrucolantorii care vor să atingă excelentă în domeniu?
Există o variantă cu adevărat impresionantă pentru cei cărora nu le este teamă să-şi testeze propriile forţe şi să obţină o Certificare, care are o semnificaţie importanta în lumea wrappingului. Programul de Certificare Arlon Wrap it Wright este dedicat colantorilor extrem de avansaţi. Constă într-o probă scrisă şi una practică. Ceea ce o face unică este faptul că este recunoscută ca cea mai dificilă atestare în domeniu.
Înainte de a da examenul este recomandat să vizionaţi toate tutorialurile de pe site-ul www.wrapitwright.com, să încercaţi să le puneţi în practică, apoi să participaţi la un training efectuat de mine sau alţi traineri Arlon. Trebuie să fiu sincer şi să vă spun că nu exista „milă” în cadrul examenului şi nu oferim Certificarea doar pentru că cineva achiziţionează cantităţi mari de autocolant Arlon. Nici vorbă! Certificarea Wrap it Wright se acordă colantorilor individuali care încă au nevoie să înveţe de la adevăraţi profesionişti. Nu reprezintă doar o hârtie pe care puteţi să o afişaţi pe un perete. Obţinerea ei vă poate oferi beneficii multiple pe care le puteţi găsi pe site-ul www.wrapitwright.com. Şi vreţi să ştiţi ceva interesant? Nu există decât o singură persoană în Europa care a trecut testul. Acest fapt arată fără nici un dubiu cât de specială este Certificarea Arlon.

În încheiere, cum vezi tu viitorul pieţei de wrapping din România şi ce viziune ar trebui să adopte profesioniştii romani astfel încât să-şi dezvolte afacerile? Întrevezi nevoia unei schimbări de abordare?

Pe durata trainigurilor noastre am sesizat o problemă similară Poloniei. Profesioniştii în domeniu spun faptul că majoritatea clienţilor solicita autocolante ieftine, de cele mai multe ori aceştia din urmă vin cu materialul propriu cumpărat de pe site-uri de o calitate discutabilă şi cer să fie utilizate pe maşinile lor. Înţeleg perfect această problemă întrucât am avut-o şi eu în propria tară cu ani în urmă. Schimbarea perspectivei acestui tip de client este o sarcină care le revine colantorilor. Trebuie să-şi întrebe clienţii în primul rând cine este până la urmă profesionistul în acest indomeniu.

Dar nu se rezumă totul la a se considera profesionişti doar pentru că se ocupă cu wrapping-ul şi poate sunt buni la aşa ceva. Ci se referă la a avea cunoştinţele necesare de a le explica propriilor clienţi de ce trebuie utilizat un anumit tip de material, pentru o anumită lucrare şi ce s-ar întâmpla dacă ar folosi un autocolant ieftin în comparaţie cu avantajele unuia de calitate.
Colantorii trebuie să fie profesionişti atât la aspectele practice cât şi la comunicare şi servicii. Trebuie să se asigure că au transmis corect clientului dezavantajele utilizării unui autocolant ieftin şi că acel client îşi va asuma efectele negative ce decurg din această acţiune. În caz contrar, introtdeauna va fi vina colantorilor in opinia publicului. Poate ar trebui chiar să ia măsuri extreme şi să trimită clientul către o firmă care va realiza lucrarea la un preţ ridicol de mic, dar care va suporta consecinţele eşecului. Cu siguranţă clientul se va întoarce şi va apela pe viitor la profesionişti care nu accepta compromisul şi care au curajul să le ofere informaţii şi servicii de calitate. Cu puţin efort, în timp, se vor vedea schimbările în bine pentru business-urile lor.

Informații despre Arlon
Brandul Arlon domină piaţa prin prezenţa sa în identitatea corporaţiilor şi în segmentele de signalistică şi publicitate, având colaborari cu multe branduri internaţionale, printre care DHL, Subway, Shell, Cat, Good Year, Chevron, CAT, At&t şi multe altele.

Arlon Graphics a investit masiv în infrastructură şi echipamente pentru a face fată celor mai exigente şi complexe cereri, astfel încât în prezent Arlon reuşeşte să ofere autocolante calitative şi inovatoare, pretabile tuturor aplicaţiilor din domeniu. Astfel că in acest moment se extinde rapid la nivel mondial, câștigând mai mult teren anul acesta în China, Orientul Mijlociu și pe piețele scandinave. Până în prezent pentru anul 2015, vânzările au crescut cu aproape 25%, întrucât din ce în ce mai mulți clienți încep să descopere nivelul superior de calitate și servicii pe care îl oferă în comparație cu concurenții de pe piată.

În gama completă de produse veţi descoperi autocolante cast şi polimerice special concepute pentru wrapping: DPF 6000 XRP, DPF 4600 LX, Seria 2600 LX / 2300X, Seria 5000, etc. Pentru aplicaţii publicitare mai puteți folosi DPF 4500 G Alb, DPF 8000 White.

Pentru mai multe informaţii despre produsele Arlon şi traininguri personalizate, vă invităm să accesaţi www.leykom.ro sau să ne contactaţi la adresa de e-mail: info@leykom.ro

Tags:

Leave a Comment