LOADING

Type to search

Târgul ProGrafic amânat până în primăvara lui 2011

Analiza Interviu

Târgul ProGrafic amânat până în primăvara lui 2011

admin aug. 31, 2010
Share

Organizatorii târgului ProGrafic au anunţat că evenimentul ce trebuia să aibă loc între 15-19 septembrie la Romaero va fi amânat până în primăvara anului viitor.

Se pare că Digital Print&Sign a scăpat de concurenţă anul acesta. Târgul ProGrafic nu va mai avea loc în toamnă, dar organizatorii spun că îşi doresc ca el să se desfăşoare în primăvara anului 2011. ProGrafic trebuia să fie organizat de către firma Magenta Graphic Expert, care asigura finanţarea, şi de către revista ProRaster, al cărei rol principal era de a susţine şi de a promova evenimentul.

Conform declaraţiilor lui Claudiu Bănaş de la ProRaster, motivele care au condus la amânarea târgului sunt numeroase: data a fost stabilită necorespunzător, prea aproape de târgul de tradiţie Digital Print&Sign, de asemenea, organizatorii nu au avut suficientă experienţă, astfel încât să îi convingă pe furnizori că merită participarea la acest târg. Chiar dacă preţul pentru închirierea de standuri a fost mai mic decât cel practicat de concurenţă, fiind undeva în jurul valorii de 32 euro/mp, se pare că nu a fost suficient de atractiv. Furnizorii doreau garanţia că acest eveniment le va aduce posibili clienţi.

„Nu am reuşit să îi convingem pe furnizori să participe. Nu au avut buget, încredere, nici curajul să participe. Ne-am trezit ca la o nuntă în care am adus lăutari, am făcut toate pregătirile, dar invitaţii nu au mai venit. Ne-am dat seama că nu e suficient doar să fii competitiv prin preţ pentru a reuşi”, a spus Bănaş.

Acesta a mai afirmat că intenţionează să schimbe tot, în afară de grafică şi de site, pentru târgul din primăvară. Tot conform declaraţiilor sale, se pare că organizatorii au înţeles faptul că la prima ediţie a târgului vor trebui să ofere furnizorilor posibilitatea de a participa aproape gratuit, adică tarifele practicate să fie foarte mici.

Reprezentantul ProRaster a mai spus că ediţia din primăvara lui 2011 nu se va mai organiza în colaborare cu Magenta Graphic Expert:

„Anul viitor încheiem colaborarea cu Magenta. Nu s-au luat deciziile la timp, anul viitor numai ProRaster se va ocupa de organizare. Cred că 90% este vina noastră, a celor de la ProRaster, pentru că târgul nu se mai organizează, dar şi cei de la Magenta au fost prea relaxaţi”.

Bănaş a mai afirmat că Magenta Graphic Expert a pus la dispoziţie un buget de 100.000 de euro, dar care nu a putut fi cheltuit pentru activităţi de promovare, de marketing şi de logistică.

Prin organizarea târgului în primăvară, organizatorii speră să reînnoade o tradiţie datând de la expoziţiile din anii anteriori şi astfel să aibă mai mult succes. „Este adevărat că industria de imprimare din România nu poate asimila două târguri de profil în acest moment, dar sperăm că prin mutarea perioadei de desfăşurare a târgului, pentru că noi vom fi primii, vom reuşi să îl organizăm. Având în vedere că situaţia din 2011 se anunţă grea pentru firmele din industrie, suntem conştienţi, însă, că va fi cel puţin la fel de dificil ca şi anul acesta”.

Tags:

0 Comments

  1. Bogdan aug. 31, 2010

    un tîrg primavara nu este deloc o idee rea, totul depinde însa de pozitia potentialilor clienti… investitii sau precautie exagerata si mirajul fondurilor (ce nu vin pentru toti)

  2. Dana aug. 31, 2010

    este chiar o idee foarte buna, sa fie targul in primavara, cand incepe lumea sa se dezmorteasca si sa fie mai receptiva la noutati si evenimente de acest gen…

  3. xenon sept. 1, 2010

    nici nu stiu cum sa reactionez. sa apreciez sinceritatea cu care asa zisii organizatori isi declara neputinta sau sa ma enerveze amatorismul de care dau dovada. oricum as lua-o, tot penibila mi se pare toata aceasta tevatura.

  4. titi amar sept. 1, 2010

    Asa cum am scris acum jumatate de an in Print Magazin, existenta a 3 (trei) targuri de industrie tipografica in aceiasi luna (Printex, ProGrafic si Digital Print & Sign), septembrie, si la diferente de cateva zile, se poate intampla numai in Romania. Printex a fost anulat in martie si mutat in septembrie. Banas a anuntat targul Display-nu-stiu-cum in iunie sau iulie cu tam-tam si la mutat in septembrie… Era absolut previzibil ca asta se va intampla. Cel mai grav lucru este ca nimeni nu-i ia prieteneste de umeri pe oamenii astia care s-au hazardat sa faca ba „cel mai important targ al industriei tipografice romanesti”, ba „un targ tipografic al balcanilor” si sa le spuna „fratilor, ati luat-o pe aratura!”… Nu ma bucur de insuccesul lor – ba din contra: sunt mahnit de viclenia si rautatea celor care, dintr-un sentiment revansard fata de Euroexpo, le-au dat sperante desarte, atat lui Claudiu Banas cat si madamei (al carei nume nu mi-l amintesc) care tot organizeaza Printex… Sau am cobit cand am scris despre soarta celor doua targuri anulate?… Ce-mi place, este ca lumea continua sa bata campii cu comentarii rupte de realitatile industrie tipografice. Succesuri tuturor!

  5. bila sept. 1, 2010

    Sentiment revansard? N-as fi crezut ca intr-o piata pitica ca asta e loc de atatea scheme. Adica exista raca intre Euroexpo si firme din piata? Sau e doar un joc facut intentionat de aceste firme, ca sa negocieze mai bine cu Buda? Ca stiu ca au fost nume grele care se anuntasera la Prografic…

  6. titi amar sept. 2, 2010

    @bila: ne pierdem in detalii inutile zau… nu conteaza cat de pitica sau mare este piata ci daca este una care evolueaza pe principii profesionale si nu pe scheme. Dupa 20 de ani, cred ca stiu foarte bine cata mahala este in industria asta si cum se face businessul.
    Nu-i vorba de niciun joc ci de inganfare si prostie, nicicum de prietenie.
    Ideea de a mai face un targ pentru ca cei de la Euroexpo au preturi mari mi se pare puerila – sincer si mie (si nu numai) mi se pare ca unii furnizori au adaosuri nesimitite. Sau nu e asa?!…
    La fel de sincer pot sa spun ca nicio firma organizatoare de targuri tipografice, inclusiv Euroexpo, nu are capacitatea in acest moment sa ofere servicii de nivel international. N-are nicio legatura cu pretul pe metru patrat.
    Repet: sunt indeajuns 3-4 nume mai mari care sa-i fi tinut isonul lui Banas – firme care oricum isi luau minimum de stand… Daca nu stii povestea, n-am ce sa-ti zic mai mult, decat ca l-au facut pe fraierul de Banas sa creada in cai verzi. Si Claudiu Banas chiar crede ca-si va tine targul la primavara. E si o arta sa stii sa pierzi…
    Ideea este simpla – in loc sa se bage in ceea ce habar nu are (ascuzandu-se in spatele firmei organizatoare de evenimente Magenta care, asa cum am mai zis, are sediul in acelasi loc cu editura lui Banas, in Pitesti)trebuiau sa-si vada de ciorba lor. E o doza de dileala sa sustii ca ai „cel mai important targ”… Ca si faptul ca pe astia de se cred „presa” tipografica ii mananca in cur sa tina de targuri – si avem un exemplu de looser.
    Un singur lucru iti mai zic: americanii au dezbatut toata iarna pe forumurile de specialitate daca n-ar fi mai bine sa se tina o data la 2 ani Graphic Expo, cea mai mare expozitie de gen din SUA, si noi vrem nu mai putin de trei targuri pe an…
    Vezi dumneata, de aia nu se intampla nimic constructiv in industria asta.

  7. batranu sept. 2, 2010

    @titi: prea multa „pasiune” pui in ceea ce spui. te-ai infierbantat prea tare gandindu-te la principii profesionale si similitudini cu piata americana si uiti ca aici, la romanica, asa merg lucrurile: onorabilul eveniment digital print&sign aka print&sign sau ex- Advertising Show s-a nascut din intentii similare cu ale lui Banas. Altele erau, insa, vremurile si altii actorii. Adevarat este ca, la vremea respectiva, euroexpo au fost ceva mai subtili.

  8. @batranu sept. 2, 2010

    Ti se pare ca lucrurile merg atat de bine incat sa ne comportam calm si fara pasiune?!…
    Spre deosebire de Banas, Camelia Buda avea ceva experienta in targuri si expozitii in ranitza, si nu vreau sa se inteleaga ca-i tin partea.

    In loc sa ne pricepem la toate – de la facut reviste la organizat targuri – mai bine ne-am concentra pe ce stim mai bine.
    Suntem o tara si-o industrie de priceputi, nu de profesionisti…

    Probabil ca daca toapa de Elena Basescu si semidoctul de Becali pot ajunge in parlamentul de la Bruxeles, si escrocul de DD se vede presedinte al Romaniei, se poate orice in tara asta… Gasim justificare oricarui gest, al oricui, oricat de grav ar fi…
    Asta nu-i bine mon cher.

    Succesuri tuturor!

  9. laura sept. 2, 2010

    Eu sunt de partea lui Banas, chiar daca tot ce spune @titi o fi adevarat. Povestea cu suta de mii de euro e caterinca. Sa fim sinceri sa vedem avantajele alternativei la monopolul Romexpo. Uneori curajul asta nebunesc e fantastic. Curajos baiatul, probabil ca e foarte tanar, cred ca e genul de smecheras care va avea multe de spus prin industria asta. Vad ca il ajuta @titi sa se maturizeze. Lasa-l ca il sperii si mie imi place ideea unei alte expozitii.

  10. batranu sept. 2, 2010

    mon cher,

    sa inteleg ca daca doamna buda avea ceva experienta in targuri si expozitii atunci îi este justificat demersul de a initia un eveniment similar (pe o piata libera, dealtfel) iar unui amator nu-i este permis? cred ca derapezi. mai degraba titi are dreptate in primul comentariu, vorbind despre cei care l-au incurajat pe amarat sa viseze cai verzi pe pereti.

  11. Bogdan sept. 3, 2010

    zona de imprimare are doua viteze diferite, în tiparul traditional si în printul digital; progresele din digital, desi incetinite de criza prin prisma bugetelor alocate cercetarii, continua sa fie rapide si în acest context, decuplarea (nu permanenta, dar cu intercalarea pe care o practica deja Euroexpo) este binevenita; cred sincer ca un eveniment la care organizatorii pot atrage vizitatori în primavara, fara denumiri pompoase (cel mai mare, cel mai ieftin, cel mai colorat), dar facîndu-si treaba de a cheltui timp si resurse pentru a invita companii interesate de ce avem de spus, împanat cu seminarii serioase si mai putin comerciale ar putea avea un oarecare succes; nu va imbogati pe nimeni, (nici nu trebuie, ar fi o tinta gresita), dar ne va pigmenta tuturor viata; fara un asemenea eveniment, multi dintre noi vom face open house-uri sau alte evenimente, mai diluate însa; poate nu ar trebui sa fie o expozitie, ci o conferinta a industriei… de prea multe ori vezi ceva expus doar, fara sa ai ragazul sa intelegi ce vezi si sa gindesti foloasele potentiale

  12. gheorghe ian. 11, 2011

    Buna

    Cred ca a fost o idee buna. Pentru cei care cauta si alte targuri si expouri, va recomand Momoway Business Searcher, un site cu potential pentru afaceri.

    Cu stima,

    Gheorghe

Leave a Comment