LOADING

Type to search

Un nou trend în media wide-format

Analiza

Un nou trend în media wide-format

admin ian. 20, 2009
Share

O locaţie cu oportunităţi majore în a atinge un public relaxat şi deschis consumului este plaja, un mediu însă destul de aglomerat din punct de vedere publicitar. Există totuşi un astfel de mediu surprinzător de atractiv, care este din ce în ce mai uzitat în zonele de coastă cu grad ridicat de turism. Imprimarea de mari dimensiuni pe pânzele şi velele ambarcaţiunilor oferă mesajului o vizibilitate bună şi o izolare binevenită în aglomeraţia publicitară estivală, dar şi prezenţa la diverse evenimente maritime, festivaluri şi expoziţii cu specific.

Imprimarea velelor poate părea o idee simplă, însă conceptul presupune o execuţie complexă. A durat patru ani până la implementarea cu succes a primelor vele fotografice, cum sunt numite. Necesitatea este mama invenţiei. Aşa a apărut şi acest nou mediu publicitar undeva în SUA, când un afacerist pasionat de navigaţie s-a lovit de legislaţia ce nu îi mai îngăduia să distribuie fluturaşi publicitari pe plajă. Deşi au trecut 10 ani de atunci, de-abia acum ideea se conturează într-un adevărat trend în rândul advertiserilor estivali.

Un substrat cu totul nou
Produsul finit trebuie să fie nu numai atractiv, ci şi funcţional, astfel că nu orice material este potrivit acestei aplicaţii speciale. Pânza de velă impune forme atipice, uşurime, portanţă şi o rezistenţă ridicată, în timp ce tehnologia de imprimare necesită, printre altele, materiale opace, care să poate fi imprimate pe ambele feţe fără probleme de vizibilitate.

Materialul de velă imprimabil este realizat din patru substraturi laminate, cu un centru subţire din vinil, gândit să fie 100% opac şi să îndeplinească cerinţele diverselor tipuri de veliere referitoare la greutate, rezistenţă, tipul urzelii şi unghiul cusăturilor.

Ţesătura include o urzeală tip plasă din fibre polimerice pentru rezistenţă, iar materialul este dipsonibil în variante diferite de greutate. Pentru ranforsare pot fi incorporate materiale precum fibra de carbon sau Kevlarul, în toată structura sau doar în anumite zone supuse tensiunii maxime. Straturile sunt presate apoi la cald pentru a rezulta un material fin şi opac. Suprafaţa straturilor exterioare este albă şi acceptă două milioane de aplicaţii de culoare CMYK, rezultând imagini imprimate la o calitate fotografică. Cerneala folosită este una standard pe bază de solvent, iar imprimarea se realizează la 300 dpi pe orice inkjet de mare format. Fiecare faţă este imprimată şi tratată cu un laminat lichid pentru păstrarea culorilor. Pentru lăţimi mai mari de 5 metri bucăţile de material sunt îmbinate, iar cusăturile invizibile sunt realizate şi tratate termic cu ajutorul tehnologiei pe bază de microunde.

Un set obişnuit de vele oferă o suprafaţă de imprimare de aproximativ 200 mp, iar durata de viaţă este de ordinul anilor de zile în condiţiile aspre de mediu pe care le presupune folosirea acestora.

Produsul finit are un impact major, asigurând un mesaj publicitar memorabil, atât prin rezoluţia şi culorile vibrante, cât şi prin surpriza locaţiei, în faţa unui public desensibilizat la billboarduri şi alte medii. Bannerele trase de avioane au căpătat un renume prost datorită poluării fonice şi siguranţei reduse. În acest timp, velele fotografice oferă o tuşă aparte de clasă şi ating un sector larg de public, până la cel din zona entertainmentului VIP.

Tags:

Leave a Comment