Analiza

Un ochi plânge, altul râde

• Bookmarks: 27704


Sondajul derulat timp de trei luni de Universign în scopul identificării fluctuaţiei cifrei de afaceri în prima jumătate a anului, relevă o realitate de moment previzibilă, însă ceva mai îmbucurătoare decât cea anticipată de industrie la începutul anului, când se prevedeau scăderi abrupte sau chiar un faliment al domeniului.

Începând cu 16 iunie 2009, Universign a derulat pe site-ul său un sondaj prin care şi-a propus să măsoare cum a evoluat cifra de afaceri a companiilor de producţie publicitară în al doilea trimestru al anului, comparativ cu primul trimestru. Sondajul s-a derulat de-a lungul a trei luni şi a urmărit măsurarea procentuală a pragurilor după care au fluctuat încasările în producţia publicitară în prima jumătate a anului, considerată a fi cea mai sensibilă perioadă, dat fiind faptul că a marcat începutul recesiunii în economia românească. La sondaj au participat 800 de respondenţi care au avut posibilitatea de a alege o singură variantă predefinită de răspuns din cele şapte întrebări închise, marja de eroare fiind de 1,5%. Pentru o identificare precisă şi detaliată a nivelurilor de fluctuaţie, opţiunile de răspuns au inclus procente delimitate pe mai multe praguri, luându-se ca reper procentul de 30%, anticipat de analişti ca fiind indicatorul aşteptat de scădere/creştere a încasărilor din economia românească în 2009.

Statisticile de monitorizare ale sitelui Universign indică un trafic alcătuit preponderent din persoane specializate sau având legătură directă cu domeniul producţiei publicitare, astfel că rezultatele sondajului respectă criteriile acceptate de relevanţă.

La închiderea sondajului, rezultatele arătau că 58% dintre respondenţi susţin că s-au confruntat cu scăderi ale cifrei de afaceri cu peste 15% în al doilea trimestru al anului faţă de primul. Dintre aceştia, 24% s-au confruntat cu scăderi între 15-30%, 24% cu scăderi cu peste 30%, iar pentru 10% scăderea a fost sub 15%.

La polul opus, 36% din respondenţi au susţinut că s-au bucurat de creşteri ale cifrei de afaceri cu peste 15%. Dintre aceştia, 11% s-au bucurat de creşteri între 15-30%, 9% de creşteri cu peste 30%, în timp ce 16% dintre companii au înregistrat creşteri cu până la 15% ale cifrei de afaceri.

Potrivit răspunsurilor cumulate, doar 6% dintre companiile de producţie publicitară au menţinut acelaşi nivel al încasărilor ca în 2008.

Rezultatele sondajului arată că producţia publicitară s-a păstrat în marjele anticipate de scădere la nivelul întregii economii, păstrându-şi însă şanse viabile de creştere, chiar şi în condiţiile unui mediu ostil, neprielnic experimentelor investiţionale.

Într-o interpretare secundară, cei 6% din respondenţii care au indicat menţinerea la acelaşi nivel a cifrei de afaceri pot fi cuantificaţi împreună cu cei ce au raportat creşteri, întrucât anul trecut s-au înregistrat încasări greu de egalat într-o perioadă de criză, o menţinere indicând, de fapt, o performanţă. Luând în calcul acest amendament, per ansamblu, se poate concluziona că 42% dintre companii se situează deasupra mediei de performanţă, în timp ce restul de 34% sunt în media anticipată de scădere cu până la 30%. Procentul de 24% al celor ce s-au confruntat cu scăderi ale cifrei de afaceri mai mari de 30% rămâne însă o necunoscută din punctul de vedere al statutului prezent şi evoluţiei ulterioare, mai ales că nu sunt luate în calcul posibilele variabile ascunse ce ar putea influenţa o atare interpretare, respectiv nivelul exact de scădere (cu cât peste 30%) şi oportunităţile fructificate în cel de-al treilea trimestru.

Un nou sondaj este disponibil pe pagina de home a site-ului Universign. Nu ezitaţi să vă exprimaţi opinia referitor la cea mai pregnantă amenințare care ar putea afecta stabilitatea afacerii dvs.

Similar Posts:

27 recommended
comments icon0 comments
0 notes
704 views
bookmark icon

Write a comment...