Afirmația din titlu este valabilă cel puțin pentru mesajele electorale transmise în mediile OOH. Începând cu 6 mai noua lege electorală interzice afușajul de mari dimensiuni care să promevoze mesaje electorale. Potrivit legislaţiei în vigoare, materialele de propagandă electorală permise în campania electorală sunt afişele electorale cu dimensiunea de cel mult 500 mm pe 350 mm, afişe electorale de convocare la reuniuni electorale cu dimeniunea de cel mult 400 mm pe 250 mm, materiale de propagandă electorală audio sau video, difuzate de mass-media audiovizuală, publicitate în presa scrisă, materiale de propagandă elecotrală on-line, broşuri, pliante şi alte materiale tipărite din aceeaşi categorie. Gata cu mesh-uri, corturi, bannere, autobuze, prisme și alte medii OOH pe care partidele le foloseau în campaniile precedente.
Autoritatea Electorală Permanentă precizează că, începând cu miezul nopţii, când începe oficial campania electorală pentru alegerile locale, toate corturile şi bannerele aflate în prezent pe domeniul public trebuie să dispară, în campanie fiind interzise, de asemenea, folosirea de baloane, brichete, găleţi, şepci, steaguri, dar şi publicitate pe autoturisme, sancţiunile ajungând până la 50.000 de lei.
Schimbarea pare una consistentă în fond, dar în formă a adus doar o rearanjare temporală a campaniei electorale. Mascate sub aparența unor camapanii sociale mesajele electorale au început să fie promovate pe outdoor încă de la sfârșitul anului trecut. Trezite în situația de a comunica mai degrabă produse decât candidați, partidele au reacționat rapid și și-au modificat discursul public scoțând în prim plan mesaje de genul: “Ținem la sănătate” “Pentru un buget transparent” sau “România copiilor” Fiecare astfel de mesaj era însoțit de imaginea unui politician mai mult sau mai puțin cunoscut. Măsura s-a dovedit prielnică pentru toate partidele care traversează un moment în care se schimbă garniturile de politicieni atât la nivel central cât și la nivel local, iar o expunere pe o perioadă mai lungă de 30 de zile a fost un bun prilej pentru a fixa în mintea publicului imaginea noilor candidați. Mai mult, unele partide au folosit reușit să își acopere din punct de vedere al expunerii și pașii facuți greșit în desemnarea candidațiilor. De exemplu, toți cei patru candidați ai PNL pentru postul de primar al Bucureștiului – Cristian Bușoi, Ludovic Orban, Marian Munteanu și Cătălin Predoiu – au beneficiat de campanii outdoor clasice: billboard-uri, corturi de campanie, panouri, bannere. Dacă într-o primă etapă, s-au păstrate aparențele unei altfel de campanii decât cele electorale, pe măsură ce candidații se schimbau pe bandă rualntă și data începerii campaniei electorale se apropia mai mult, mesajele s-au transformat în mesaje clasice de campanie. Nimeni nu a reacționat. Autoritatea Electorală Permanentă au justificat lipsa de reacție prin faptul că aceste manifestări sunt în afara campaniei electorale și nu sunt considerate mesaje electorale.
Chiar dacă, teoretic, demersul de schimbare al cadrului în care se poartă campaniile electorale este unul care vrea să limpezească lupta electorală și să asigure cadrul unei expuneri echilibrate tuturor candidaților, implementarea acestuia a transformat discursul electoral într-unul care este din ce în ce mai puțin auzit de către publicul căruia i se adresează.
Este foarte probabil ca, în ciuda expunerii pe o perioadă mai lungă, efectele OOH-ului să nu fie unele benefice pentru candidați. În anii precedenți s-a putut obserav în perioda campaniilor electorale o scădere a campaniilor OOH ale consumatorilor constanți ai acestui mediu de comunicare. Rămâne de văzut dacă viitorul în ceea ce privește OOH-ul va aduce o schimbare aproape de cea dorită de inițiatorii legii sau doar o simplă decalare a lunii de campanie electorală. Până atunci unul din primele efecte ale noi reglementări este acelă că, spre deosebire de anii precedenți, când bannerele electorale rămâneau în locații câteva săptămâni, iar în țară chiar luni sau ani de zile, de data aceasta în prima zi a campaniei electorale pare că toți candidații au dat bir cu fugiții.