Interviu

Alexandru Bica Popii: Miza financiară nu este punctul forte în serigrafie

• Bookmarks: 17510


Venit la cârma Hollrom într-o perioadă economică incertă, Alexandru Bica Popii aduce în joc o perspectivă proaspătă asupra pieţei de serigrafie, abordând o strategie orientată atât către client, cât şi spre angajaţi.

La ora actuală există cinci companii specializate în distribuţia echipamentelor şi consumabilelor din domeniul serigrafiei. Ce cotă de piaţă deţine Hollrom?

Din păcate, nu pot preciza exact ce cotă de piaţă deţine Hollrom Impex din piaţa românească, dar pot spune că firma noastră este cea mai veche în domeniu. Avem o echipa echilibrată şi matură. Avem clienţi din toate colţurile ţării şi de toate taliile. Totodată, pot spune că, ori de câte ori a fost nevoie, am acordat suportul necesar clienţilor noştri pentru împlinirea devizei noastre: „Noi suntem soluţia pentru calitate”. Un lucru este cert, faptul că suntem printre primii în acest domeniu în România.

La cât evaluaţi piaţa de serigrafie din 2008? Cât de drastic credeţi că s-a modificat anul acesta?

Serigrafia este unul dintre domeniile pe care le abordăm, iar cifra noastră de afaceri a cunoscut o creştere continuă. La momentul de răscruce premergător crizei economice, ne aflam într-o perioadă propice din an, în timpul perioadei publicitare pentru sărbătorile de iarnă. După încheierea acestei perioade însă, atunci când am revenit la lucru în ianuarie, a început infernul. Lunile ianuarie şi februarie au fost cele mai dezastruoase. Pot preciza că, în comparaţie cu ianuarie şi februarie 2008, în 2009 am avut chiar scăderi de până la 45%. Lucrul care ne-a ajutat cât de cât a fost că, exact în acea perioadă, am câştigat câţiva clienţi noi, fapt care s-a resimţit în mod pozitiv.

Din fericire, piaţa a început să îşi revină către cifrele înregistrate anul trecut, dar criza şi-a lăsat adânc amprenta. La ora actuală, se poate vedea că la mare căutare sunt echipamentele chinezeşti sau coreene, cât şi dorinţa clienţilor de folosire a celor mai ieftine soluții pentru realizarea printurilor. Dacă, până nu demult, clientul final dicta folosirea anumitor standarde de calitate, acum primează doar obţinerea printurilor dorite, neţinându-se cont de calitatea consumabilelor folosite pe parcurs.

Aţi preluat conducerea Hollrom de aproximativ trei luni. Se va modifica strategia de vânzări a companiei? Care sunt punctele principale pe care aţi construit această strategie?

Am preluat conducerea Hollrom Impex de la 1 iunie 2009, însă eu lucrez în cadrul companiei de aproximativ şapte ani, astfel că nu este vorba de o activitate complet nouă, ci mai degrabă de noi responsabilităţi. În fapt, a fost vorba de o schimbare normală, pregătită din timp. De asemenea, cunosc îndeajuns de bine întregul colectiv.

Strategia de vânzări a companiei nu se va modifica, având în vedere că a dat roade atâţia ani de zile

În plus, tradiţia trebuie păstrată; poate modernizată, adaptată la noile cerinţe ale pieţei, îmbunătăţită acolo unde este nevoie, dar păstrată. Ceea ce am schimbat deja este modalitatea de lucru cu angajaţii, adoptând o stategie de transparenţă – parţială, atât cât este necesar – prin ascultarea problemelor şi opiniilor angajaţilor. Acesta este un adevărat trend în corporaţiile de pretutindeni, unde se vede din ce în ce mai mult o orientare către angajat şi către crearea unui loc de muncă cât mai relaxant. Omul poate munci şi sub presiune, însă greşelile sunt mult mai mari şi mai multe.

În ceea ce priveşte consumabilele destinate serigrafiei şi tampografiei pe ce mizaţi: pe creşterea consumului clienţilor tradiţionali sau pe identificarea mai multor clienţi cu un volum al cererii mai mic?

Ca întotdeauna, trebuie găsit un optim între îmbinarea acestor două modalităţi de creştere a cifrei de afaceri. Primul principiu se referă la păstrarea tuturor clienţilor actuali. De asemenea, nu trebuie niciodată să pierzi legătura cu piaţa, deoarece, dacă nu oferi pieţei produsele de care are nevoie, nu poţi vinde. Totodată, clienţii actuali au nevoie de suport şi parteneriate sigure, bazate pe încredere. Atât timp cât încerci să reduci costurile prin optimizare, comercializând totodată calitatea, nu poţi da greş.

Ce procent din vânzări vine dinspre domeniul producţiei publicitare? Cum a evoluat acest procent în 2009 comparativ cu anul trecut? Cum îl vedeţi evoluând în viitor?

În Romania, de câţiva ani încoace, domeniul producţiei publicitare este într-o lentă, dar constantă creştere. Pentru noi, procentul tinde să fie de aproximativ 70% în favoarea producţiei publicitare. În ultimii ani totuşi, devine din ce în ce mai palpabilă tendinţa pieţei din Europa de Vest, de a se muta încet spre est. Astfel, au apărut foarte multe firme mai ales în partea de vest a ţării. Din această cauză, în ultimul timp, balanţa începe să se încline uşor şi spre producţia industrială. Problema cea mai mare care apare în acest domeniu este că, din obişnuinţă, se încearcă păstrarea furnizorilor vechi. Consider că acest trend de „mutare” spre est va continua şi pe viitor.

De ce credeţi că, de-a lungul anilor, numărul companiilor cu aceeaşi specializare ca cea a Hollrom a rămas destul de restrâns? Nu este miza financiară destul de atractivă?

Este destul de clar faptul că miza financiară nu este punctul forte al acestui tip de companie.

Domeniul nostru de activitate nu este pentru cei ce doresc acea „îmbogăţire peste noapte” la care mulţi visează.

Specializarea necesită o pregătire polivalentă a angajaţilor, având în vedere că problemele sunt dintre cele mai variate. De asemenea, necesită dedicarea unui volum ridicat de timp în direcţia construirii unei imagini reale şi palpabile a ceea ce se întâmplă pe piaţă, căci pentru a supravieţui în acest domeniu trebuie să cunoşti bine mediul de afaceri. Oferirea unui pachet cât mai complet este, în viziunea mea, o necesitate, dar succesul firmei nu depinde neapărat de acest lucru.

Similar Posts:

17 recommended
comments icon0 comments
0 notes
510 views
bookmark icon

Write a comment...