În 2008, compania Fargo, condusă de arh. Maria Popescu-Greaca, a înregistrat o cifră de afaceri de 980.000 euro. După spusele managerului, compania a obţinut un profit mai mic raportat la anii anteriori, deşi a derulat proiecte importante.
Cheltuielile anului 2008 au fost mai degrabă pentru reînnoirea diferitelor dotari (maşini de transport, computere, echipamente pentru prelucrarea lemnului, etc). „Prin prelucrarea lemnului masiv, strungăriei în lemn, amenajărilor interioare sau restaurării diferitelor piese de mobilier, încercăm să deschidem şi alte direcţii în activitatea noastră, activităţi care să poată compensa lipsa altora, cauzate de perioada pe care cu toţii o traversăm”.
Fargo numără în prezent 34 de persoane, angajate preponderent în activitatea de producţie.
„Îmi doresc să nu fiu pusă în situaţia de a recurge la disponibilizări, pentru că angajaţii mei sunt policalificaţi şi împreună cu ei am dat naştere celor mai spectaculoase proiecte. Este greu să te lipseşti de oameni pe care i-ai format în ani de zile, cu eforturi de toate genurile… şi de ambele părţi”.
Ponderea veniturilor obţinute anul trecut: „Am colaborat cu agenţii de publicitate, dar balanţa în portofoliul anului trecut înclină spre clienţi direcţi”. Dna Greaca Popescu consideră că acest trend se va permanentiza în intervalul următor nu numai la Fargo, ci în întreaga piaţă.
Clienţi câştigaţi în 2008: „Câştigarea unui client foarte mare îţi poate aduce avantaje şi dezavantaje, în egală măsură. Cea mai importantă, provocatoare şi spectaculoasă lucrare a anului trecut a fost amenajarea Clubului Shade din Bucureşti, lucrare de referinţă, care ne-a ocupat o bună parte din an. Fargo a fost antreprenorul general, iar singurele lucrări ce nu au făcut obiectul acestui contract, au fost cele executate din corian. În acest moment, lucrăm pentru amenajarea, probabil, a unuia dintre cele mai mari magazine de instrumente muzicale, magazin ce va avea şi un studio de înregistrări şi o cafenea. Trebuie să spun că am câştigat această lucrare datorită celei menţionate anterior. În plus, prin aceste proiecte de altă factură decât aceea a producţiei publicitare, am reuşit să intrăm pe un alt segment de piaţă, ceea ce mi se pare benefic, mai ales în condiţiile actuale. A fost o poartă spre o altă zona de activitate, cu multe provocari”.
Anticipări 2009
În opinia dnei Arh.Popescu-Greaca , lumea publicităţii va avea de suferit în acest an. „Evenimentele, lansările şi promovările de produs nu se mai fac la nivelul bugetelor anilor trecuţi. Nu vom mai vedea anvergura de promovare specifică anilor trecuţi, pentru că, acum, fiecare îşi drămuieşte fiecare bănuţ. O parte din contractele încheiate de companie în noiembrie-decembrie 2008 sunt încă în stand-by. “Primul trimestru al anului curent nu suferă comparaţie cu ianuarie-februarie 2008 şi cred că întreg anul vom fi afectaţi de scădere. Cred că cel mai important obiectiv al acestui an este să reuşim să ne acoperim cheltuielile, profitul nemaifiind o prioritate.”
„Specializarea noastră, în execuţia lucrărilor speciale, cu caracter de unicat, ne diferenţiază în această piaţă. Totuşi, a trecut ceva vreme de când realizăm astfel de proiecte, ele nefiind plătite niciodată la adevărata lor valoare, deşi am tot sperat să se întâmple acest lucru. Am câştigat însă ceva foarte important: putem şi avem disponibilitatea şi capacitatea de a executa lucrări de orice complexitate şi din alte segmente decât cel al publicităţii.”
0 thoughts on “Arh. Maria Popescu-Greaca: Acum, mai mult ca oricând, clienţii cumpără preţuri”