Default

Aroma ataşată etichetei vinde produsul

• Bookmarks: 13556


O imagine frumos imprimată a unei portocale care răspândeşte o aromă plăcută de portocală sau o poză imprimată digital a unei prăjituri care miroase a turtă dulce sau a scorţişoară… Acum este posibil să oferi clienţilor produsul apelând nu doar la imaginea acestuia, ci şi la impresia pe care o lasă, mai subtil, dar cu un impact deosebit de puternic, prin impresionare olfactivă.

Aroma unui produs stimulează instantaneu nevoia de a-l gusta. Din punct de vedere al impactului reclamei asupra majorităţii subiecţilor, s-a constat că amprenta în subconştient a produsului astfel prezentat rămâne şi după ce senzaţia creată dispare. Aromele produc şi creează un şir de efecte în lanţ – atenţie captată, urmată de interes stârnit, continuat cu dorinţă trezită şi lanţul se închide cu o acţiune, ca de exemplu cerere de ofertă şi informaţii şi chiar cumpărarea produsului. Aceasta este performanţa pe care noile tehnologii „micro“ o oferă imprimării.
Aromele degajate de produse determină în proporţie de 70% alegerea produsului. În cazul cosmeticelor, dacă aroma produsului poate fi simţită pe etichetă, cumpărătorul îl va alege mai uşor şi fără a deteriora ambalajul. Interesul clientului este captat în maximum două secunde printr-o aromă ataşată etichetei unui produs. Capsule pline cu arome, cu dimensiuni minuscule între 2 şi 30 de microni, dispersate în lac transparent se depun pe suprafaţa imprimată prin orice metodă (serigrafie, offset, flexo, digital) şi degajă aroma respectivă la o uşoară frecare a imprimării cu degetul.

 

Dispersia uleiului în soluţia apoasă se face prin centrifugare

Paleta de arome este foarte mare, cuprinzând în jur de 1.000 de arome. Cele mai răspândite sunt cele din industria alimentară (cafea, ciocolată, fructe şi cele florale), dar cercetările continuă şi noi arome vor fi disponibile. În funcţie de cererea de pe piaţă până la un moment dat, unele arome se găsesc în capsule deja dispersate în lacuri şi cerneluri serigrafice, gata de imprimare şi pot fi comandate oricând. Altele se găsesc sub formă de capsule umplute care urmează a fi dispersate în lac. Capsulele cu arome mai rar întâlnite sau exotice trebuie preparate pornindu-se de la uleiul aromat respectiv şi, uneori, chiar şi acesta trebuie fabricat.
Uleiul aromat se toarnă într-o masă apoasă formând o dispersie. Cum apa şi uleiul nu se „amestecă“, rezultatul combinării celor două este o multitudine de particule de ulei care plutesc în soluţia apoasă. Dispersia uleiului în soluţia apoasă se face prin amestecare cu viteză mare şi centrifugare. În funcţie de durata şi viteza de centrifugare, pot fi obţinute dimensiuni diferite ale particulelor dispersate, de la 2 la 30 de microni. Cu cât este mai mare diametrul particulelor cu atât scade rezistenţa mecanică a acestora. Pentru serigrafie, diametrul particulelor trebuie să fie de aproximativ şase microni.

 

Cernelurile U.V. par a fi create special pentru această aplicaţie

Peretele capsulei trebuie să fie suficient de rezistent mecanic la presiunile exercitate asupra lui în timpul procesului de amestecare în lacul transparent şi în timpul imprimării propriu-zise dar, totodată, trebuie să devină suficient de casant, după uscare, astfel încât să cedeze uşor la frecarea cu degetul. Peretele microcapsulelor este realizat dintr-un material netoxic, respectând standardele specifice industriei alimentare. Conţinutul de microcapsule în lac este de 13-20%. De asemenea, în lac se mai adaugă 2-3% „distanţiere” care sunt particule fără miros şi fără culoare ce au rolul de a proteja microcapsulele aromate în timpul procesului de amestecare. Compatibilitatea materialului din care sunt confecţionate microcapsulele cu sistemul de cerneală utilizat a reprezentat o problemă a cărei rezolvare a fost dată de sistemele de cerneluri cu polimerizare U.V., care par a fi create special pentru această aplicaţie. Cernelurile şi lacurile U.V. polimerizează rapid prin expunerea la radiaţii U.V. şi au un miros relativ neutru, astfel nealterându-se aroma din microcapsule. Singurul dezavantaj este acela al costurilor ridicate al materiilor prime folosite la obţinerea lacurilor şi cernelurilor U.V. Cea mai cunoscută metodă de imprimare a acestor lacuri aromate este serigrafia, deoarece riscul de strivire a microcapsulelor în timpul procesului de imprimare poate fi controlat prin reglarea presiunii racletei şi a vitezei de imprimare.

 

Culoarea imprimării nu se schimbă după aplicarea lacului aromat

Pentru a face posibilă trecerea microcapsulelor, ecranul serigrafic trebuie realizat cu site rare de 43-77 de fire/cm. Este recomandat ca aplicarea lacului aromat să fie ultima imprimare, pentru a fi evitată deteriorarea prematură a microcapsulelor. De aceea, de foarte multe ori, lacul aromat este considerat „a cincea culoare”. Cele mai bune rezultate pot fi obţinute atunci când lacurile şi cernelurile aromate sunt aplicate pe o hârtie cu un grad ridicat de finisare. De aceea, nu este recomandată aplicarea lor pe hârtie absorbantă, cum este cea de ziar. În urma aplicării lor, aspectul imprimării devine mai mat.
În ceea ce priveşte culoarea imprimării după aplicarea lacului aromat, trebuie spus că nu se observă diferenţe considerabile. Pentru obţinerea efectului olfactiv dorit, suprafaţa acoperită cu lac sau cu cerneală cu arome trebuie să nu fie mai mică de 5×5 cm pentru a permite transferul unei cantităţi suficiente de microcapsule. Însă, imaginea pe care este aplicat lacul cu aromă rămâne factorul determinant al prezentării unui produs deoarece ea va fi prima care captează atenţia. Pentru un designer, un creator de imagine sau un grafician, provocarea este dublă şi succesul este mult mai mare pentru cei care vor reuşi să găsească îmbinarea fericită a celor două elemente.

Similar Posts:

13 recommended
comments icon0 comments
0 notes
556 views
bookmark icon

Write a comment...