Epoca în care mașinile de tipar digital erau mai mult o prezență insolită în peisajul tipografic a trecut de ceva vreme. Performanțele oferite de noile tehnologii de imprimare digitală, similare cu cele ale litografiei offset, dar și redirecționarea interesului pieței către volume de tipărituri mici, bazate pe folosirea datelor variabile, și spre noi tipuri de aplicații grafice au generat o creștere fără precedent a acestui segment de piață. Chiar dacă intrarea pe acest segment este accesibilă practic oricui, menținerea în piață și dezvoltarea unei afaceri la nivel de „tipografie” nu sunt un lucru tocmai ușor. Pentru Asel Print & Design, un lider al tiparului digital autohton, trecerea de la faza de furnizor de servicii la activitatea de producție digitală a însemnat asumarea unei strategii noi de dezvoltare și investiția în tehnologia de ultimă oră oferită de Konica Minolta.
„Gabriel Istrate, production printing product manager Konica Minolta Business Solutions și Jean Mârziceanu de la Asel au bătut palma în februarie”
Scurt istoric Asel
Înființată în 2008 pe fondul unei cereri masive a pieței pentru tipar digital, cauzată în principal de închiderea firmei Xpress Printing – la vremea respectivă fiind cel mai mare furnizor de tipar digital din țară -, Asel Print & Design a reușit în numai doi ani să se impună pe piața Capitalei și nu numai. Mărturie a succesului rapid înregistrat de Asel este achitarea a 90% din creditul contractat pentru finanțarea utilajului de producție digitală după primul an de activitate.
Inițiator al afacerii Asel pornite în 2008, prin aportul investiției realizate de verișoara sa și soțul său spaniol, Jean Mârziceanu a preluat în toamna lui 2010 frâiele companiei de tipar digital, după retragerea din acționariatul firmei a celor două rude. De altfel, deși a avut ideea înființării firmei și a pus afacerea pe roate, Mârziceanu se despărțise de Asel la sfârșitul anului 2009 în urma unor neînțelegeri de ordin managerial. Intrată în declin, compania chiar s-a dovedit a avea, la data preluării de către Mârziceanu (august 2010), o serie de datorii: rate neplătite la utilaj, bani existenţi în gestiune, dar nu şi în cont etc.
Pentru că știe care este potențialul afacerii cu print digital și cunoaște piața mai bine decât oricine – fiind om cu state vechi în domeniu, atât de partea furnizorilor de echipamente, cât și în producție -, Mârziceanu a trecut de urgență la punerea în aplicare a unui plan de restructurare a afacerii. Primul pas a constat în aducerea unui director de marketing și angajarea a patru oameni de vânzări, toți trecuți printr-un training care să-i ajute să înțeleagă mai bine caracteristicile afacerii și mai ales cerințele pieței. Și rezultatele n-au întârziat să apară, Asel reușind să convingă clienți de talia companiei Medicover să-și realizeze tipăriturile pentru toate unitățile din țară pe tehnologia sa digitală.
Dacă din punctul de vedere al vânzărilor și al marketingului Mârziceanu a reușit să facă rondoul de la pagubă la câștig, pe partea tehnologică lucrurile i-au pus în față o nouă provocare. Uzura echipamentului de tipar și mai ales evoluția nevoilor clienților către o zonă mult mai complexă și dinamică a tiparului digital l-au convins că este vremea să-și schimbe tehnologia. Prin urmare, Asel a trecut spre sfârșitul anului 2010 la identificarea celei mai bune oferte existente pe piață…
De la mersul la pas la alergatul în piață
Asel a excelat întotdeauna pe segmentul imprimării cu date variabile, serviciile oferite de companie atrăgând o serie de clienți chiar din rândul tipografiilor offset, atât pentru imprimare color, cât și pentru cea alb-negru. Însă, așa cum ne declară Jean Mârziceanu, „procesul de producție pe care se bazează cei mai mulți dintre furnizorii de print digital din România nu se concentrează pe folosirea unor soluții și fluxuri de lucru dinamice și eficiente, ci pe ceea ce scoate mașina la eliminare: coala tipărită. Poți folosi echipamente performante și date variabile și să te miști ca melcul. În contextul actual nu-ți mai permiți să te plimbi prin piață, trebuie să fii capabil să alergi. Acesta este motivul pentru care am decis să caut o soluție completă, și nu un echipament”.
Având în vedere experiența pe care o are în domeniu, ca fost anagajat al unuia dintre cei mai mari producători mondiali de echipamente digitale de tipar, Mârziceanu a cântărit foarte serios ofertele de pe piață și a decis să aleagă ca partener producătorul mondial care oferă la ora actuală cea mai completă soluție hardware și software: Konica Minolta Business Solutions.
„Am ales Konica Minolta nu doar pentru că mi-au oferit un preț atractiv. Vă declar cu sinceritate că aveam la dispoziție alte oferte, dacă ne referim strict la echipamente de tipar digital cu performanțe similare. Mi-am dorit o soluție completă care să ajute să creștem businessul, volumele de tipar și mai ales să optimizăm costurile. Nu doar azi și mâine, ci mai ales în viitor”, declară șeful de la Asel.
Privită prin prisma furnizorului, alegerea făcută de Asel este considerată de Gabriel Istrate, production printing product manager Konica Minolta Business Solutions România, ca fiind „una care dovedește un spirit managerial vizionar”. Un foarte abil om de vânzări, Istrate știe pe ce a pariat Mârziceanu: „Faza negocierilor legate de preț a fost relativ simplă, Jean Mârziceanu știind foarte bine valoarea tehnologiei noastre în comparație cu cea a competiției, însă a durat ceva mai mult până când partenerul nostru s-a convins personal că fiecare soluție oferită de sistemul integrat Konica Minolta are capacitatea să țină pasul cu tendințele și provocările pieței, dar și cu nevoile companiei”.
Investiție în tehnologie de Formula 1
Instalat la sfârșitul lunii februarie, sistemul Konica Minolta integrează cele mai noi echipamente de imprimare digitală și soluții software ale producătorului japonez, multe dintre acestea fiind recompensate cu nenumărate premii internaționale.
Pe partea de imprimare digitală, Asel a ales un sistem alcătuit din trei mașini Konica Minolta, atât color, cât și alb-negru, configurația fiind formată dintr-un bizhub PRESS C8000 – ca echipament principal de producție color; un bizhub C65hc – ca echipament color de back-up, bazat pe tehnologie cu toner High Chroma, unică în piață; și bizhub PRO1200P – un echipament alb-negru.
Cap de serie în achiziția făcută de Asel, bizhub PRESS C8000 este un echipament de producție digitală color de ultimă generație, capabil să imprime volume de până la 500.000 de formate A4/lună. Mașina poate tipări la o rezoluție de 1.200 x 1.200 dpi (pe 8 biți) substraturi cu format maxim de până la 330 x 487 mm (A3+) și cu o greutate maximă de 350 g/m2.
Utilat pentru a face față exigențelor înalte ale tipografilor și clienților de print digital, bizhub PRESS C8000 dispune de un densitometru integrat, care asigură calibrarea automată a culorii, precum și de un sistem de reumidificare a hârtiei, sistem care permite obținerea unei planeități perfecte a colii tipărite la eliminare – parametru esențial în procesul de finisare. Similar echipamentelor offset, echipamentul folosește un sistem de preluare a substratului imprimabil cu vacuum. De asemenea, mai trebuie amintit că acest bizhub folosește tehnologia de toner Simitri HD, una dintre cele mai importante inovații Konica Minolta.
Productivitate la costuri mai mici: de la Konica Minolta
Cele trei echipamente de print digital sunt însă dublate de cea mai importantă componentă a sistemului: o serie de aplicații software complexe care permit exploatarea la maxim a performanțelor utilajelor de tipar – vorbim de produse software care facilitează imprimarea via Internet, de cele pentru managementul și optimizarea fluxului de lucru și, nu în ultimul rând, de aplicația folosită pentru tipărirea cu date variabile.
Principala aplicație software livrată Asel împreună cu echipamentele de imprimare este colecția de programe Printgroove JT Suite, o soluție de printare centralizată care eficientizează producția prin automatizare. Astfel se pot defini fluxuri de lucru și se pot automatiza procesele de tipărire pentru o eficiență mărită, de la comandă, editare, producție până la livrare. Asigurând fluidizarea lucrărilor de tipar printr-o procesare rapidă și cu minimă intervenție umană, Printgroove JT permite obținerea unei productivități mai mari și la costuri mai mici.
Primul program software specializat, Printgroove JT Web 4, este o aplicație de web-to-print pentru clienții existenți care oferă posibilitatea de a comanda online lucrările de tipar, cu posibilități de selectare a tuturor caracteristicilor: suport de printare, dimensiuni, layout, finisări etc. În același timp, aplicația permite calcularea automată a prețului, înlocuind munca de ofertare. Un alt avantaj oferit de Printgroove JT Web 4 este posibilitatea folosirii „Job-ticketing-ului” – opțiune prin care fiecărui job de tipar i se alocă un “tichet” unic, care conține toate detaliile necesare pentru imprimare și indică produsul finit cu toate caracteristicile agreate, ajutând la urmărirea comenzii și eliminând eventualele neconcordanțe care pot apărea în faza de lansare a comenzii de către client. Nu în ultimul rând, aplicația permite încărcarea și transferul prin Internet al fișierelor de tipar în orice format.
Printgroove JT Man 4 este cea de-a doua apli-cație de care beneficiază Asel, fiind o soluție de management al fluxului de lucru prin care se gestionează în mod automat toate etapele procesului de producție. Aceasta include scheme de impoziție prestabilite, programarea automată a mediilor de printare și a finisărilor dorite, comenzi rapide prin JT Web, printarea tip „job-tickets”, urmărirea comenzii până în faza de livrare. Astfel, această aplicație automatizează și eficientizează procesul de tipărire.
O altă parte a suitei de aplicații este Printgroove JT Color Split, opțiune a JT Man. Programul este o aplicație care identifică paginile alb-negru, respectiv cele color, și împarte automat joburile de printare astfel încât paginile alb-negru să fie tipărite pe un echipament alb-negru, iar paginile color, pe unul color. Această aplicație combină apoi, tot automat, toate paginile printate formând materialul final, permițând creșterea productivității și optimizarea costurilor.
Printgroove JT Compile este o soluție pentru automatizarea tipăririi de manuale, documentații tehnice sau alte documente cu secțiuni care se repetă, aplicația permițând definirea secțiunilor care trebuie combinate pentru a realiza un document destinat imprimării și automatizarea acestei activități. Ca detaliu, aplicația realizează combinarea de fișiere PDF, pregătirea de tipar, managementul centralizat și arhivarea documentelor.
Ultima aplicație este Printgroove JT Web Connector, prin care se realizează conexiunea între aplicațiile de mai sus, oferindu-se o soluție completă de printare centralizată care gestionează toate etapele procesului.
Față de suita software amintită mai sus, Konica Minolta a mai furnizat companiei Asel și aplicația Print Shop Mail, program specializat în tipărirea datelor variabile pentru facturi, flyere, calendare, felicitări, scrisori personalizate, oferte etc. Personalizarea documentelor oferă un impact mai mare asupra destinatarului, ducând astfel la creșterea volumelor de printare și pe cale de consecință la dezvoltarea afacerii unităților de printare.
Cât a fost de inspirat Jean Mârziceanu alegând soluția furnizată de Konica Minolta doar piața și viitorul ne poate spune. Noi, Print Magazin, vom urmări îndeaproape care vor fi rezultatele.
Similar Posts:
- Konica Minolta şi-a anunţat planurile pentru IPEX
- Caravana Konica Minolta, din nou la drum, în 2016
- Open Days Konica Minolta 2015 la sfârșitul lunii octombrie la Cluj-Napoca
- Konica Minolta are o suprafață de expunere de 2.400 mp la drupa 2016
- Konica Minolta a anunțat la Ipex 2014 extinderea portofoliului de produse și servicii de tipar