Analiza

Ce echipamente vom cumpăra anul acesta?

• Bookmarks: 23579


Între specializările producţiei publicitare, cel mai expus schimbărilor aduse de criza economică mondială rămâne sectorul imprimării digitale. Fiind cel care a înregistrat cele mai spectaculoase evoluţii în ultimii ani, va fi şi cel mai afectat de recesiune. Producătorii de echipamente se vor confrunta cu o problemă foarte spinoasă: în vreme ce pieţele dezvoltate au ajuns la o saturaţie a numărului de echipamente instalate, în pieţele emergente competiţia cu producătorii asiatici este foarte dură. Drept urmare, este de aşteptat ca, în viitorul apropiat, noile modele să fie proiectate pe coordonate diferite de cele de acum.

Evoluţia pieţei de echipamente de imprimare digitală seamănă izbitor de mult industria auto. Şi perioadele de înflorire şi cele de criză s-au desfăşurat pe aceleaşi coordonate.

Dacă până mai ieri viteza şi lăţimea de imprimare erau barierele ce se cereau depăşite de fiecare model nou lansat, acum accentul este pus pe multfuncţionalitate si eficienţă.

Au rămas foarte puţini producători dispuşi să investească sume de ordinul sutelor de mii de euro pentru echipamente care imprimă cu viteze astronomice, mai ales în condiţiile în care o astfel de cerere este din ce în ce mai greu de găsit. Ultimele lansări de echipamente confirmă o reorientare a producătorilor către aplicaţii de nişă sau spre eficientizarea costurilor de operare ale echipamentului. Echipamentele care se bazează pe tehnologii de imprimare ecologice se impun destul de greu pe piaţa actuală. Cel puţin la nivelul declaraţiilor, toţi cei implicaţi susţin o producţie ecologică, dar puţini sunt dispuşi să o susţină financiar. Cei care achiziţionează materiale imprimate se aşteaptă ca furnizorul de print digital să susţină acest serviciu la aceleaşi costuri ca în cazul tehnologiilor pe solvent. Cum acest lucru este, practic, imposibil, noile echipamente bazate pe tehnologii ecologice vor trebui să permită o eficientizare a costurilor de imprimare care să creeze un ROI cât mai rapid.

Dacă până mai ieri soluţiile “all-in one” erau dezavuate de către specialişti, acum producătorii vor trebui să mediteze ceva mai mult asupra multifuncţionalităţii echipamentelor pe care le produc. Trebuie menţionat că, în acest domeniu, multifuncţionalitatea se traduce printr-un echipament capabil să imprime imagini, în condiţii eficiente de operare şi costuri, atât pentru outdoor cât şi pentru indoor. Exemplele care susţin cel mai bine aceste tendinţe sunt ilustrate de unele dintre cele mai importante lansări din ultimul timp: noua serie de echipamente HP Latex şi up-grade-ul anunţat de Mimaki pentru seria JV3, care introduce un nou sistem de alimentare cu cerneală din rezervoare de 2 litri. Noile HP latex sunt echipamente care au fost lansate pe două direcţii de comunicare principale: protecţia faţă de mediu şi multifuncţionalitatea. În ceea ce priveşte Mimaki, echipamentele produse de compania japoneză sunt percepute ca fiind printre cele mai importante în ceea ce priveşte calitatea imprimării outdoor, iar introducerea unui sistem de alimentare bulk, spre deosebire de clasicele cartuşe, este considerat ca un pas înspre optimizarea costurilor de producţie a printurilor de înaltă rezoluţie.

Similar Posts:

23 recommended
comments icon0 comments
0 notes
579 views
bookmark icon

Write a comment...