Un interviu la obiect cu Gabriel Militaru, Production Designer Tempo Advertising despre ce s-a întâmplat în 2008, care au fost proiectele de signalistică reprezentative şi ce ar putea aduce următorul an atât publicităţii, cât şi domeniului care depinde direct de aceasta, producţia publicitară. O viziune proprie asupra efectelor şi predicţiilor estimate în contextul crizei financiare.
Care au fost cei mai activi furnizori de producţie publicitară cu care a colaborat Tempo în 2008 ?
Fargo Deco Design, Trusteam, A&M International, Quantos Designo, Next Line Advertising, Quartet Metalite, Flash Grup, Tek Art Trading, Atrium Design.
Care au fost cele mai notabile proiecte de sign ale anului 2008?
Există proiecte interesante care merită toată lauda, dar vreau să remarc o iniţiativă lăudabilă a Companiei Eltrix care a iniţiat un proiect de semnalizare urbană modernă – ArhitechSIGN, proiect care a primit încă de la început sprijinul Universităţii de Arhitectură şi Urbanism “ Ion Mincu “ din Bucureşti, concurenţii fiind, de fapt, studenţii acestei facultăţi. Aştept cu interes ca Eltrix să implementeze cele două proiecte câştigătoare. Poate se reuşeşte în acest mod uniformizarea imaginii staţiilor mijloacelor de transport în comun, care în acest moment este deficitară.
Dar cele mai spectaculoase proiecte gestionate de Tempo?
Porsche România – Lansare Audi Q 5, Orange – Lansare iPhone 3 G, Orange – Stand Expoziţional CERF 2008, Petrom – Lansare Petrom City, Atlas – Stand Expoziţional Construct Expo 2008
În contextul economic actual, care credeţi că va fi evoluţia domeniului pe termen scurt?
Proporţia bugetelor alocate între outdoor/indoor se va menţine ca şi până în prezent, dar cu o posibilă micşorare a volumelor în prima jumătate a anului 2009. Evenimente de anvergură se fac din ce în ce mai puţin, costurile fiind un adevarat impediment. Campaniile mici si dese au succes, dar se simte o trecere a proiectelor dintr-o zonă în cealaltă prin stilul de abordare.
Există semnale de rectificare a bugetelor de promovare ale marilor advertiseri pentru anul 2009?
Ceea ce se “simte“ acum este prudenţa. În această perioadă se estimează efectele crizei pe anul în curs şi se fac predicţii pentru anul care urmează. Este evident că această criză economică mondială va afecta bugetele de publicitate : vânzările scad şi, ca o consecinţă, bugetele de publicitate / comunicare se micşorează. În concluzie, răspunsul este da : bugetele anului viitor vor fi rectificate, în jos … O să asistăm la ajustarea planurilor de dezvoltare pentru atingerea obiectivelor de business cu resursele financiare alocate, noi surse de finanţare fiind foarte greu de obţinut.
Similar Posts:
- Estimări ajustate ale cheltuielilor de publicitate estimate inițial pentru 2012
- Decât nimic de lucru, mai bine în pierdere
- Telefonia mobilă investește mai puțin în publicitatea outdoor și indoor
- Răzvan Pricop: Vor avea de câştigat cei care găsesc echilibrul triunghiului good – cheap – fast
- 32 mil. euro, investiția statului român în publicitate în 2011