Interviu

Gabriel Militaru: Ceea ce se simte acum este prudenţa

• Bookmarks: 25741


Un  interviu  la  obiect  cu  Gabriel  Militaru,  Production  Designer  Tempo  Advertising  despre  ce  s-a  întâmplat  în  2008,  care  au  fost  proiectele  de  signalistică  reprezentative  şi  ce  ar  putea  aduce  următorul  an  atât  publicităţii,  cât  şi  domeniului  care  depinde  direct  de  aceasta,  producţia  publicitară.  O  viziune   proprie  asupra  efectelor  şi  predicţiilor  estimate  în  contextul  crizei  financiare.


Care au fost cei mai activi furnizori de producţie publicitară cu care a colaborat Tempo în 2008 ?
Fargo Deco Design, Trusteam, A&M International, Quantos Designo, Next Line Advertising, Quartet Metalite, Flash Grup, Tek Art Trading, Atrium Design.

Care au fost cele mai notabile proiecte de sign ale anului 2008?
Există proiecte interesante care merită toată lauda, dar vreau să remarc o iniţiativă lăudabilă a Companiei Eltrix care a iniţiat un proiect de semnalizare urbană modernă – ArhitechSIGN, proiect care a primit încă de la început sprijinul Universităţii de Arhitectură şi Urbanism “ Ion Mincu “ din Bucureşti, concurenţii fiind, de fapt, studenţii acestei facultăţi. Aştept cu interes ca Eltrix să implementeze cele două proiecte câştigătoare. Poate se reuşeşte în acest mod uniformizarea imaginii staţiilor mijloacelor de transport în comun, care în acest moment este deficitară.

Proporţia bugetelor alocate între outdoor/indoor se va menţine ca şi până în prezent, dar cu o posibilă micşorare a volumelor în prima jumătate a anului 2009.

Dar cele mai spectaculoase proiecte gestionate de Tempo?
Porsche România – Lansare Audi Q 5, Orange – Lansare iPhone 3 G, Orange – Stand Expoziţional CERF 2008, Petrom – Lansare Petrom City, Atlas – Stand Expoziţional Construct Expo 2008

În contextul economic actual, care credeţi că va fi evoluţia domeniului pe termen scurt?
Proporţia bugetelor alocate între outdoor/indoor se va menţine ca şi până în prezent, dar cu o posibilă micşorare a volumelor în prima jumătate a anului 2009. Evenimente de anvergură se fac din ce în ce mai puţin, costurile fiind un adevarat impediment. Campaniile mici si dese au succes, dar se simte o trecere a proiectelor dintr-o zonă în cealaltă prin stilul de abordare.

Există semnale de rectificare a bugetelor de promovare ale marilor advertiseri pentru anul 2009?
Ceea ce se “simte“ acum este prudenţa. În această perioadă se estimează efectele crizei pe anul în curs şi se fac predicţii pentru anul care urmează. Este evident că această criză economică mondială va afecta bugetele de publicitate : vânzările scad şi, ca o consecinţă, bugetele de publicitate / comunicare se micşorează. În concluzie, răspunsul este da : bugetele anului viitor vor fi rectificate, în jos … O să asistăm la ajustarea planurilor de dezvoltare pentru atingerea obiectivelor de business cu resursele financiare alocate, noi surse de finanţare fiind foarte greu de obţinut.

Similar Posts:

25 recommended
comments icon0 comments
0 notes
741 views
bookmark icon

Write a comment...