Piața LED-urilor este interesantă, iar aplicaţiile tehnologiei de iluminare cu LED-uri sunt foarte variate, de la aplicații de iluminare pentru interior, până la aplicații pentru producția publicitară. LED-urile devin din ce în ce mai utilizate. Valentin Dobrovolschi, director al companiei InfoLED ne dă detalii despre cum se descurcă firma sa pe această piață.
Alături de producția publicitară, ce alte domenii mai acoperă clienții? Care dintre aceste au o rată de creștere mai mare în portofoliul InfoLED?
Decoruri pentru televiziuni, amenajări de magazine, standuri, clădiri de birouri, adică amenajări interioare în general. Nu există o dinamică clară, fie ea ascendentă sau descendentă. Dar dacă stau să compar cu acum trei ani toate sunt într-o creștere formidabilă.
Care este ritmul cu care LED-urile se impun în detrimentul altor soluții de iluminare în cadrul proiectelor de signalistică? Există situații unde acestea nu pot fi folosite? Care sunt indicatorii de care depinde răspândirea acestora pe o scară mai mare?
LED-urile au devenit cea mai comodă și flexibilă opțiune de a lumina semnele de mici și medii dimensiuni pentru interior. Ce să alegi altceva ? Neoane subțiri ? Becuri ? Când ai o panglică flexibilă de 8mm lățime care se taie la fiecare 2,5cm, 3cm, 5cm și poți s-o lipești unde vrei nu cred că mai stai să te gândești la altceva.
LED-urile merg la 12V, nu curentează, nu riști un incendiu sau deformarea de la căldură, consumă puțin și au o mulțime de alte avantaje.
Cât de mult contează, și în ce sens, eticheta “Made in China” aplicată pe produsele pe care le comercializați?
Am adus și marfă de la traderi la început, dar m-am învățat minte. Contează enorm ca producătorul să folosească structuri LED de bună calitate sau să fie chiar el un producător de LED-uri consacrat. Nu costă la fel ca la traderi, poate chiar cu 50-80% mai mult, dar merită. “Proudly Made in China” în condițiile în care producătorul are utilaje și tehnologie japoneză și livrează majoritatea mărfii în SUA sau Japonia, are brevete și fabrica este vizitată de primul ministru. Made in China nu e neapărat un lucru rău. Calitate la un preţ corect e un lucru bun.
Câți dintre clienții din zona producției publicitare au nevoie de o consultanță suplimentară atunci când achiziționează produsele dumneavoastră?
Toți. Amănuntele ne omoară. La viteza la care se lucrează se fac greșeli frecvent.
Majoritatea au electricieni care se descurcă. Dar pot face și greșeli.
Chiar dacă unii au oameni foarte serioși, harnici și bine pregătiți. Și nu vă spun care firme au așa ceva, că o să vreți să-i angajați.
Care a fost, în 2009, cel mai important indicator pe care ați mizat în relația cu clienții dumneavoastra: prețul, termenul de plată, stocurile?
Stoc și termen de plată. Poate și preț dar la cantități. Clienții finali au pus o mare presiune pe preț în dauna calității. Această presiune se transmite și către noi.
Care sunt cele mai exotice aplicații pentru care ați furnizat sisteme de iluminare? Este tunning-ul auto o nișă pe care firmele de producție publicitară să se poată specializa?
Tuning auto cu LED-uri este o nișă care va fi acoperită de către producătorii auto și accesorii. De excentrici se ocupă Poliția Rutieră și ARR. Aplicații “exotice” n-am avut. Nimic exotic în a vrea să pui o lumină undeva, decât faptul că am reuşit să trăiesc de pe urma vânzării LED-urilor din 1991 şi până acum.
Similar Posts:
- Made in China
- Cât de chinezești mai sunt echipamentele chinezești?
- Poți să te extinzi de la imprimare digitală spre display-uri digitale?
- Mondi își adaptează linia de producție din Germania pentru a produce componente pentru măști de față
- Există o tendință naturală de scădere a prețurilor dictată de cererea mai scăzută pe anumite produse.
0 thoughts on ““Clienții finali au pus o mare presiune pe preț în dauna calității””