Fondurile europene pot salva industria de producție publicitară nu numai prin accesări directe ale sumelor oferite de Uniunea Europeană, dar și prin aportul de firme clienți care doresc să se promoveze mai intens.
Se știe deja: firmele din producția publicitară nu se înghesuie să primească astfel de finanțări, deoarece dosarele care trebuie întocmite sunt foarte vaste, se cheltuiesc mulți bani pe consultanță și nu există siguranța că vor fi accesate în cele din urmă aceste fonduri. În plus, evaluarea și primirea banilor durează atât de mult, încât, mai ales IMM-urile, au ajuns la concluzia că mai bine investesc din profiturile proprii, decât să mai aștepte fondurile europene. Organismele românești abilitate întârzie foarte mult întregul proces.
Pentru lămurirea unor probleme stringente legate de această temă, pe data de 13 iulie 2010, Banca Transilvania a realizat un seminar de informare destinat directorilor de firme mici și mijlocii. La eveniment au vorbit Vasile Pușcaș, fost ministru, șeful Departamentului pentru Afaceri Europene, Negociator Șef al României cu Uniunea Europeană, Adrian Potorac, șef Serviciu Programare și Asistență Tehnică, Direcția pentru Gestionarea Fondurilor Comunitare pentru IMM-uri și Leonard Cornoiu, director Departament Programe Europene, Banca Transilvania.
Cum se pot accesa fondurile mai ușor
Vorbitorii au recunoscut dificultatea de accesare a fondurilor europene. Pentru un acces mai facil, Vasile Pușcaș a încercat să dea câteva sugestii managerilor prezenți. El a afirmat că, deoarece România face parte din Uniunea Europeană, managerii ar trebui să își amintească faptul că au unele avantaje, care rezidă dintr-o piață de desfacere mai mare. “Dacă există constrângeri pe piața locală (n.n. națională), atunci firmele ar trebui să se orienteze către piața internă”. Noua piață internă, potrivit lui Pușcaș este alcătuită din țările membre ale Uniunii Europene și țările din spațiul economic european, cum sunt Norvegia și Elveția.
Practic, fostul Negociator Șef al României cu Uniunea Europeană a declarat că există trei modalități prin care IMM-urile pot avea acces mai facil la banii europeni:
1. organizarea IMM-urilor în sisteme de rețea, astfel devenind mai credibile pentru bănci
2. orientarea curajoasă către piața internă și, de ce nu, chiar către piața internațională, cum este spațiul BRIC (Brazilia, India, China)
3. apelul la investitori străini și la bănci
Majoritatea IMM-urilor care au dorit accesarea de fonduri europene au fost din domeniul construcțiilor și din IT, însă au existat și unele cereri ale firmelor de producție publicitară ce au rămas neaprobate. Adrian Potorac a oferit un caz concret pentru producția publicitară, proiectul unei firme ce a fost respins, deoarece compania cerea o sumă de 200.000 euro, din care 190.000 euro reprezentau materiale de promovare. “Un astfel de proiect nu mi se pare serios și nu am putut aproba acel dosar”, a afirmat Potorac. Dar acesta a completat că firmele de producție publicitară ar putea accesa fonduri pentru investiția în echipamente.
Producția publicitară câștigă indirect din accesările de fonduri
Chiar dacă firmele de producție publicitară nu accesează direct fonduri europene, mai există o posibilitate de care pot profita la maximum. Pot urmări pe site-ul http://oiimm.mimmcma.ro care sunt firmele cărora li s-au aprobat dosarele de finanțare. Pentru dosarele finațate care fac parte din Programul național multianual pe perioada 2002-2012 pentru susținerea meșteșugarilor și artizanatului și Programul național multianual pe perioada 2005-2012 pentru dezvoltarea culturii antreprenoriale în rândul femeilor manager din sectorul întreprinderilor mici și mijlocii între activitățile eligibile se numără participările la târguri și expoziții internaționale, organizate în țară/străinătate și elaborarea/producția de materiale tipărite de promovare. Aceste firme pot fi viitori clienți ai IMM-urilor de producție publicitară.
Similar Posts:
- În vreme de criză, companiile vor primi ajutoare de 500.000 de euro
- Marea Britanie: livrările intracomunitare de carte se apropie vertiginos de miliardul de euro
- Colacul de salvare al celor care știu să înoate
- Training de Marketing și Vânzări dedicat industriei de print digital
- Training de Marketing și Vânzări dedicat industriei de print digital