Analiza

Creatori și executanți

• Bookmarks: 498


Promovarea imaginii unei companii prin elemente de semnalistică publicitară s-a rafinat mult de-a lungul timpului. Industria cere inovație, creativitate și suporturi mult mai atente la nevoile și cerințele consumatorului. Semnele și spațiile publicitare vor să spună o poveste, iar aici intră în scenă arhitecții.

Se întâmplă din ce în ce mai frecvent ca un brand de lux sau o companie să apeleze la serviciile unui arhitect (decorațiunile și amenajările locațiilor sunt cele mai frecvente). Nevoia de a avea un impact masiv asupra consumatorului îndeamnă spre astfel de colaborări. Arhitectura are o poveste proprie.

Stilul, viziunea și execuția sunt definitorii pentru transmiterea unui mesaj, fie el al unui individ sau al unui brand, iar în acest sens arhitectura devine advertising. Un spațiu amenajat de un arhitect conține, de cele mai multe ori, o viziune ce angrenează toate simțurile.

Proiecte precum amenajarea și decorarea spațiilor comerciale sau execuțiile creative pentru campaniile publicitare necesită atât vizionari și proiectanți, cât și executanți. În aceste situații, colaborarea dintre o firmă de producție publicitară și un arhitect este firească.

Aportul unui arhitect în astfel de proiecte nu se rezumă doar la o viziune creativă, ci și la noțiuni care implică o execuție corectă și o utilizare a materialelor corespunzătoare.

“Arhitectul trebuie să aibă mult mai mult decât viziune artistică. Arhitectul trebuie să stăpânească și tehnici de producție, materiale, termene de execuție aproximative. Când nu se întâmplă asta, problemele sunt inevitabile, uneori foarte grave”, afirmă Florin Niculae, directorul Kaustik, firmă de producție care colaborează cu arhitecți pentru lucrări ce țin de amenajare și decorare.

Poate această colaborare să nască un nou domeniu?

Este foarte important ca firma de producție și arhitectul cu care lucrează să aibă viziuni comune. Pornind de la o simplă colaborare, relația dintre un arhitect și o firmă de producție se cimentează în timp. Numărul proiectelor comune crește, iar relația capătă noi dimensiuni. Dar poate fi acesta punctul de început al unei noi ramuri în producția publicitară? “Ținând cont de faptul că piața de producție publicitară este în declin, cred că acest tip de client este o alternativă, profesional vorbind, mult mai motivantă pentru producători”, declară Florin Niculae.

Poate privită cu reticență de breaslă, această implicare a arhitectului în decorări scenografice sau amenajări de locație se arată a fi o necesitate. Există deja un plan de schimbare a “feței” Bucureștiului, care ar implica modificări și la nivelul spațiilor publicitare.

În afara granițelor țării, mariajul arhitecturii cu producția publicitară are succes. S-a înțeles că elementele de semnalistică nu trebuie să fie amplasate la sfârșitul unei execuții; uneori este chiar de preferat să fie integrate în designul clădirii – spre exemplu, pe post de suport al fundației.

La noi, trendul unei colaborări dintre arhitecți și firme de producție există, mai ales la nivelul amenajării spațiilor comerciale. Dar orice început poate fi o schimbare.

Parteneriatul dintre firma Kaustik și arhitectul Cristian Corvin a dus la deschiderea unor noi orizonturi. “Am descoperit în acești ani materialul “LEMN”, pe care până acum îl vedeam ca fiind ceva învechit; îmi plac din ce în ce mai mult lemnul masiv, furnirul natural, profilarea. Țin să menționez că lucrările noastre îmbină elemente cu accente clasice – de început de secol 20, în care predomina lemnul – cu cele moderne, precum plexiglasuri sau compozite”, mai spune Florin Niculae.

Similar Posts:

4 recommended
comments icon0 comments
0 notes
98 views
bookmark icon

Write a comment...