Interviu

Creşterea performanţei şi intrarea pe piață cu produse noi te diferențiază de concurență

• Bookmarks: 4 • Comments: 5181


Ornella Design este o companie producătoare de materiale publicitare, care a demarat un proiect de creştere a performanţelor şi calităţii produselor firmei. Proiectul este co-finanţat de Uniunea Europeana şi implementat în Timişoara, la sediul companiei. „ Procedura de accesare a fondului a fost lungă, pentru că noi am început proiectul în anul 2008. Abia în a doua jumătate a anului 2010 a fost aprobat și am început achiziția”, afirmă directorul companiei, Codrin Andreescu.

Care sunt echipamentele pe care le-ați achiziționat în cadrul programului de finanțare cu fonduri europene, pe care l-ați anunțat anul trecut?

Am achiziționat două echipamente de wide format printing; unul roll-to-roll, de la HP, cu tehnologia Latex, care are o lățime de 2,6 metri, viteza de producție de 100mp/oră şi o calitate impecabilă. Al doilea utilaj este un Flatbed pentru materiale rigide, care tipărește pe o grosime de până la 6 cm. La acest utilaj Flatbed am ales extra-opțiunea de a putea tipări și cu alb, pentru aplicații mult mai exigente, pe materiale speciale. Ca echipamente de finisare, am achiziționat un laminator, un utilaj de lipit mase plastice, un utilaj de tăiere pe verticală și un cutter-plotter mai performant.

Cât de complicată a fost procedura de accesare a fondurilor? Care este suma pe care a trebuit să o alocaţi dvs? În cât timp estimați amortizarea investiției făcute?

Procedura de accesare a fondului a fost lungă, pentru că noi am început proiectul în anul 2008. Abia în a doua jumătate a anului 2010 a fost aprobat și am început achiziția. Suma pe care a trebuit să o alocăm a reprezentat 30% din totalul proiectului, iar amortizarea investiției o estimăm undeva la 4-5 ani.

Ați mai abordat până acum lucrări din domeniul imprimării digitale? Dacă da, cu ce echipamente?

Cu profilul de firmă de publicitate, Ornella Design SRL, din Timisoara, este pe piață din anul 2005. În calitate de producător în mediul tipografiei digitale, suntem pe piață din 2008, de când am achiziționat o presă digitală și echipamentele auxiliare de finisare. Realizăm tot ce înseamnă produse publicitare: de la cărți de vizită, până la cataloage, mape, pliante, afișe, sisteme expoziționale și altele.

Care sunt aplicațiile pe care doriți să le abordați cu noile echipamente achiziționate? Ați identificat categorii noi de clienți sau veți miza pe portofoliul actual?

Cu echipamentele pe care le-am achiziționat, dezvoltăm aplicații și produse pe care firma noastră le oferă deja. O inovație majoră și o creștere de portofoliu le vom realiza cu ajutorul utilajului flatbed și cu cel roll-to-roll. Deoarece dispunem de tehnologie ecologică, putem aborda aplicații ca: tapet personalizat, tipar pe sticlă, lemn, pal, dibond și plastic, până la tiparul direct pe uși sau pe obiecte plane, de mobilier. Ca și clienți avem deja un portofoliu existent, dar dorim să ne extindem și în alte domenii, cum ar fi designul interior și producția de mobilă personalizată.

De cât timp ați pregătit această investiție? Faptul că planul de afaceri se concretizează în 2011 reprezintă un avantaj față de 2008?

Această investiție este pregătită din 2008, iar avantajul este enorm. Poți achiziționa tehnologie ecologică de ultimă oră pentru a putea face față pieței în continuă dezvoltare și pentru a putea satisface dorințele clientului, care sunt și ele în continuă creștere. Prin achiziționarea de noi tehnologii și prin intrarea pe piață cu noi produse ne putem diferenția de concurență.

Similar Posts:

4 recommended
comments icon5 comments
5 notes
181 views
bookmark icon

0 thoughts on “Creşterea performanţei şi intrarea pe piață cu produse noi te diferențiază de concurență

    Write a comment...