Interviu

Cum ar afecta creșterea taxelor producția publicitară

• Bookmarks: 20741


Din fericire, de această dată, am scăpat: deocamdată nu se vor mări taxele. Însă, dacă acest lucru s-ar întâmpla, ar apărea creșteri de preț de cel puțin 10% pentru produsele din producția publicitară.

O posibilă creștere a taxelor i-ar afecta în primul rând pe producătorii din această industrie. Dacă va crește TVA-ul, producătorii din producția publicitară vor fi nevoiți să întârzie plata lui.

“Probabil vom aștepta și 3 luni până să îl putem plăti, declară Dan Butoi, de la Sprint Promotion, pentru că, la rândul nostru, ne vom primi cu întârziere banii de la clienți”.

În ceea ce privește creșterea impozitului pe profit, Butoi o consideră ca “o frecție la un picior de lemn”, deoarece el spune că de mai bine de un an, producătorii din industria publicitară nu mai au profit. Totuși, o astfel de creștere îi va obliga pe producători să crească prețurile cu aproximativ 10-15%: “Această mărire de preț nu este foarte semnificativă, dacă luăm în considerare câte comenzi se mai fac pe piață în acest moment”, a mai afirmat Dan Butoi.
Oana Ulieru de la APC este mai pesimistă:

“Ar fi o măsură distructivă. Dacă mă refer la situația generală, în România nu se mai produce aproape nimic, nu se încurajează investițiile străine și probabil că investitorii existenți vor pleca. Dacă mă refer strict la industria publicitară, aceste creșteri ale taxelor vor determina măriri ale prețului cu cel puțin 10%”.

Și Oana Andrei de la Alma Print estimează că această măsură va conduce, inevitabil, la creșteri de prețuri: “Deși activitatea de producție publicitară nu are ca destinație directă clientul final, ca pentru orice societate comercială, această măsură ar fi un rău și mai mare, deoarece prețul final al produselor/ serviciilor ar crește proporțional.

Și așa, cu greu facem față tuturor taxelor și birurilor aplicate. Scăderea și mai drastică a nivelului de trai a clientului final atrage scăderea și mai mare a afacerilor clienților noștri, ceea ce se va răsfrânge în lanț și asupra nivelului afacerii noastre.

Nivelul de trai al tuturor se reflectă în gradul de dezvoltare al economiei în care funcționăm. Se pare că o să funcționăm tot mai deficitar”.
Furnizorii par ceva mai rezervați în declarații. Tudor Balint de la EDCG s-a rezumat la a declara că această creștere a taxelor către bugetul de stat va avea aceleași efecte ca pentru toate firmele românești. Acesta spune că mărirea taxelor nu va conduce neapărat către o mărire a prețului la produsele pe care le comercializează pe piață.
Efectul creșterii taxelor pentru producția publicitară ar fi o mărire a prețurilor cu 10%, în condițiile în care producătorii au oricum probleme din cauza numărului redus de comenzi. Probabil, această modificare de preț ar reprezenta o altă cauză de micșorare a numărului de comenzi. Cu alte cuvinte, guvernul nu ar face altceva decât să arunce paie pe foc într-o piață în care oricum situația este foarte încinsă, ca înaintea unei explozii.

Similar Posts:

20 recommended
comments icon0 comments
0 notes
741 views
bookmark icon

Write a comment...