Ca și în 2011, firma Algernon recidivează cultural și la acest început de an, spectacolul de balet „Frumoasa din pădurea adormită” oferit de 8 martie la Opera Națională din București fiind, de departe, cel mai frumos cadou pe care o companie care se respectă îl putea dărui de Ziua Femeii clienților și partenerilor săi. Și de această dată, inițiativa Algernon s-a dovedit una extrem de inspirată, sala Operei dovedindu-se neîncăpătoare pentru cei peste 950 de oameni, în special reprezentante ale sexului frumos, care au dat curs invitației.
Dincolo de acțiunea în sine, nu putem să nu amintim atmosfera de gală pe care furnizorul bucureștean le-a creat-o invitaților încă de la intrarea în Operă, echipa Algernon și șeful său, domnul Dan Socrate Caloian, așteptându-și cei aproape 1.000 de invitați cu șampanie. Spectatorii s-au bucurat, de asemenea, de o mică tratație și în pauza spectacolului.
Chiar dacă baletul este un gen de dans artistic nu tocmai pe gustul tuturor, alegerea spectacolului „Frumoasa din pădurea adormită” – un balet în două acte (șase tablouri) și un prolog de Piotr Ilici Ceaikovski pus în scenă pe un libret de Marius Petipa și Ivan Vsevolojski după basmul lui Charles Perrault – a depășit orice așteptări din partea publicului.
Fără a avea pretenția unui critic de specialitate, consider că prestația artiștilor Operei Naționale, regia și coregrafia semnate de Alexa Mezincescu și scenografia Adrianei Urmuzescu au fost de excepție. Nu în ultimul rând, interpretarea muzicală a orchestrei conduse de Ciprian Teodorașcu.
Prezența la spectacolul oferit de Algernon pe 8 martie ne-a dat ocazia să-l smulgem pe domnul Dan Socrate Caloian, directorul general Algernon, de la îndeplinirea atribuțiilor de gazdă pentru a ne oferi câteva cuvinte despre acțiunea pusă în scenă de echipa sa.
Dan Socrate Caloian, director general Algernon. Foto: Titi Amzăr
Titi Amzăr: Bună seara, domnule Caloian. Câți invitați așteptați astăzi la Operă?
Dan Socrate Caloian: 950 de persoane.
Mai sunt câteva minute până la începerea spectacolului și, după câte văd, sunt încă câteva duzini de oameni care așteaptă la intrare. Au venit mai mulți decât vă așteptați?
Nu știm. Asta o să vedem dacă mai rămân locuri neocupate sau oameni care stau în picioare.
La a câta acțiune de acest gen sunteți?
De asemenea anvergură, la a treia: spectacolul de la Teatrul Național din 2007, spectacolul de la Circul „Globus” din ianuarie 2011 și cel de acum.
Chiar dacă nu este chiar locul pentru a discuta de business, nu pot să nu vă pun o întrebare care poate părea puțin cinică. Sunt mai eficiente acest gen de acțiuni cultural-artistice pentru Algernon, ca investiție versus rezultate?
Sincer, Algernon nu a dezvoltat acest gen de acțiuni cu gândul de a atinge anumite obiective de business. Nicidecum…
Dacă judecăm lucrurile din punctul de vedere al legăturilor emoționale care se creează, eu personal consider că sunt cele mai eficiente. Pentru că, în afară de tumultul ăsta de business, de oferte, de unde cumpăr, ce cumpăr, oamenii simt nevoia să îi tratezi și ca oameni. Și chiar aveam o imagine construită în ani. Deci evenimentul ăsta l-am gândit special pentru doamne, cum evenimentul celălalt l-am gândit special pentru copii, cum evenimentul de la teatru l-am gândit tot pentru doamne. Deci nu avem așteptări de creștere a vânzărilor sau a numărului de clienți.
Cu scuza de a fi insistent, doresc să-mi spuneți dacă, totuși, aceste acțiuni își găsesc un răspuns direct și în business-ul Algernon.
Ba da, se întoarce neapărat în business, dar într-un alt fel decât suntem noi obișnuiți și decât avem setate așteptările.
Veți continua această serie de acțiuni și în viitor?
Da, eu așa îmi doresc, este o provocare pentru colegii mei de la marketing. Și eu sunt curios să aflu care va fi noua lor idee pentru următorul eveniment.
Vă mulțumesc atât pentru invitație, cât și pentru acest interviu și vă doresc mult succes.
Uimitoare și contrariantă deopotrivă rămâne alchimia din spatele acțiunilor organizate de Algernon, cea care reușește de fiecare dată să aducă împreună mai bine de 1.000 de oameni și să creeze legături profunde între firmă și comunitate.
Mai multe imagini de la spectacolul „Frumoasa din pădurea adormită” oferit de Algernon puteți vizualiza în galeria de imagini a site-ului Print Magazin.
În loc de o încheiere stereotipă, care s-ar fi învârtit în jurul conceptului de responsabilitate socială, n-am găsit nimic mai potrivit decât să transmitem un sincer mulțumim Algernon și un generos bravo artiștilor Operei Naționale din București. Bis! – cum s-ar zice…